رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پس از رامسر اکنون نوبت به تنکابن رسید

عکس آرشیوی است 
پس از رامسر اکنون نوبت به تنکابن رسید
رئیس شیلات تنکابن خبر داد:
صدور 4 فقره موافقتنامه پرورش ماهی خزر در قفس

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات تنکابن از صدور چهار فقره موافقت اصولی منجر به تاسیس پرورش ماهی در قفس دریایی در منطقه خبر داد.


عکس آرشیوی است
-------------------------------

صفت‌الله برفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: هم‌اکنون دو پروژه پرورش ماهی در قفس در کلارآباد و رامسر در حال فعالیت هستند و بهره‌برداری از این پروژه‌ها و استحصال ماهی آن حدود یک سال به طول می‌انجامد.


وی استفاده از آب دریا به‌جای احداث استخر، عدم نیاز به اکسیژن‌دهی به آب که در کاستن هزینه‌های تولید و افزایش ارزش افزوده در تولید کمک شایانی می‌کند را از مزایای این طرح عنوان کرد.


برفی با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری در این بخش با توجه به مزیت‌های گفته شده مطمئن است، ادامه داد: فاکتورهایی در عدم مصرف انرژی زیاد و ساخت و ساز به‌غیر از قفس حائز اهمیت هستند.


وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در صورت رویکرد در تولید این شیوه و پرورش ماهی علاوه بر اینکه در هر پروژه حدود 15 نفر اشتغالزایی می‌کنند که از مجموع آن چهار نفر متخصص خواهند بود.


رئیس شیلات تنکابن خاطرنشان کرد: سومین پروژه پرورش ماهی در قفس در محدوده شهر عباس‌آباد با اعتباری بیش از 5 میلیارد ریال قرار گرفته که قرارداد ساخت قفس آن با شرکت سازنده در حال نهایی شدن است و احتمالا در دهه فجر شاهد آغاز به ‌کار آن خواهیم بود.


وی بیان کرد: تاکنون 2 میلیارد و 250 میلیون تومان برای احداث قفس‌های پرورش ماهی دریایی در غرب مازندران به مجریان پروژه تعلق گرفته که سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات مذکور به بانک عامل معرفی شده‌اند.


برفی با اشاره به اینکه در منطقه 65 واحد تولید و پرورش ماهیان سردآبی فعالند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری 3 هزار و 600 تن ماهی قزل‌آلا تولید و وارد بازار شود.


انتهای پیام/آ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد