رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

انقلاب در مدارس شهرستان رامسر

خبرگزاری فارس: وقوع یک انقلاب در ورزش مدرسه‌ها ضروری است 

انقلاب در مدارس شهرستان رامسر

رئیس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کرمان تاکید کرد:
وقوع یک انقلاب در ورزش مدرسه‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: وقوع یک انقلاب در ورزش مدرسه‌ها از ضروریات است.

 

مهدی تدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌هایی که طی این مدت به دنبال تحقق آن بوده‌ایم، تغییر دیدگاه فعلی در قبال ورزش آموزشگاه‌ها و مدرسه‌هاست.
وی افزود: ورزش مدرسه نقش تأثیر‌گذاری در سازندگی و تربیت ورزشکاران دارد و بر همین اساس باید به ورزش دانش‌آموزان و نقش بسزای آن در توسعه ورزش کشور توجه جدی شود.
تدین بیان داشت: حتی در این بین باید دیدگاه‌های مربیان و دانش‌آموزان نیز تغییر یابد زیرا در اینچنین فضایی می‌توان به پیشرفت ورزش در آموزشگاه‌ها خوشبین بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان کرمان توجه به مبانی اخلاقی و منش پهلوانی ورزش است، اگر در ورزش تنها به فکر تربیت جسم باشیم، پیشرفتی صورت نگرفته است.
تدین عنوان کرد: اخلاق و منش پهلوانی خارج از فضای ورزشی و در زندگی غیر‌ ورزشی ما از اهمیت بالایی برخوردار است در این صورت انجام هزینه‌های خرد و کلان در ورزش جای هیچ شک و شبهه‌ای ندارد.
وی گفت: طی یک سال گذشته برخی از اهداف مورد نظر محقق شد و برخی دیگر تا رسیدن به خواسته مورد نظر ما فاصله زیادی دارد.
 
* توسعه فضای سخت‌افزاری و فضاهای آموزشی ضروری است
تدین با اشاره به کمبود فضای ورزشی در مدرسه ها و حتی نبود این فضا در برخی مدرسه‌های غیر ‌دولتی بیان داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف ما توسعه فضای آموزشی است.
وی اظهار داشت: اگر شرایطی فراهم شود تا در ساعت‌های برگزاری زنگ تربیت بدنی دانش‌آموزان ما در مدرسه ابزار و امکانات لازم برای انتخاب و حضور در چند فعالیت ورزشی مجزا را داشته باشند، آن زمان است که ورزش در مدرسه روند رو به جلویی را آغاز کرده و ما می‌توانیم نخبگان را به راحتی شناسایی و به جامعه معرفی کنیم تا با سرمایه‌گذاری بر روی آنها به پیشرفت ورزش کشور کمک کنیم.
تدین بیان کرد: انتظار داریم تا در این بین با برداشتن گام اول که همان ‌تغییر نوع نگاه به ورزش مدارس به خواسته اولیه خود دست یابیم، البته ما در بخش برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و حضور در عرصه مسابقات مختلف ورزشی فعال ظاهر شده‌ایم.
وی گفت: عمده خواسته اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان کرمان توسعه سخت‌افزاری ورزش و توسعه فضاهای ورزشی در آموزشگاه‌هاست و در این صورت میزان رضایت‌مندی و تحقق اهداف افزایش می‌یابد، اما در مجموع تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله زیادی داریم.
 
* ورزش عامل بازدارنده بسیاری از معضلات اجتماعی است
رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ما باید ورزش مدرسه را به صورت حرفه‌ای مورد توجه قرار دهیم، هرچه ما به توسعه فضاهای ورزشی و استفاده از امکانات مطلوب برای توسعه ورزش در مدرسه توجه کنیم، موجب تغییر دید مسئولان نسبت به ورزش مدرسه می‌شود.
تدین تصریح کرد: دراین زمان می‌توان از بین این مدرسه‌ها و دانش‌آموزان، افراد مستعدی را در همه رشته‌های ورزشی کشف و به ورزش کشور تحویل داد، البته در این بین نقش نیروی انسانی و مربیان ورزش را نیز باید مورد توجه قرار داد تا با کنار هم قرار گرفتن همه این موارد تغییر دیدگاه نسبت به ورزش مدارس و آموزشگاه‌ها صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: البته ما باید به بعد تربیتی ورزش نیز توجه کنیم، اکنون برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که انجام ورزش منظم کارکنان می‌تواند نقش مؤثری در بهبود کارایی کارکنان آنها داشته باشد، علاوه بر آنکه نباید نقش ورزش در پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی نیز نادیده گرفت.
 
* طرح "سباح" و "تناور" در مدرسه‌های کرمان اجرایی شده
تدین با اشاره به اجرای طرح سباح با توجه به مشکلات فراوان در استان کرمان بیان کرد: این طرح همراه با سختی‌های فراوان به خوبی اجرایی شد‌، با توجه به وجود تنها یک استخر اختصاصی آموزش و پرورش در استان و مشکلاتی مانند هزینه اجاره استخر و فراهم کردن وسیله نقلیه برای ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان در مجموع این طرح در سال نخست در استان کرمان به خوبی انجام شد.
وی گفت: ما حتی در شهرستان‌هایی مانند منوجان و ارزوئیه دانش‌آموزان را به شهرهای رودان و حاجی‌آباد در استان هرمزگان منتقل کردیم تا از این طرح استفاده کنند و مانند سایر دانش‌آموزان شنا را آموزش ببینند.
تدین افزود: در این بین استان کرمان در جلسه‌ای که در تهران برای ارزیابی کارنامه عملکرد استان‌ها در این زمینه برگزار شد، نمره بالاتر از متوسط را کسب کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح تناور افزود: یکی از مشکلات فعلی این طرح کمبود نیروی انسانی است که تاکنون نیمی از توان اداره تربیت‌بدنی ورزش استان کرمان را گرفته است، در این طرح که به آموزش طناب‌زنی ارتباط دارد، هفت نفر از مربیان تربیت‌بدنی استان در کارگاه آموزشی که در شهر رامسر برگزار شد، حضور یافتند تا با فراگیری آموزش اولیه در کرمان و شهرستان‌ها به آموزش مربیان و معلمان تربیت‌بدنی بپردازند.
انتهای پیام/آ10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد