رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اسناد ثبت احوال رامسر الکترونیکی می‌شود

 

اسناد ثبت احوال رامسر الکترونیکی می‌شود
تا پایان سال 92؛
اسناد ثبت احوال مازندران الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: تا پایان سال 92 تمام اسناد ثبت احوال مازندران آرشیو الکترونیکی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، فرج الله ملکی ظهر امروز در گردهمایی یک‌روزه معاونان حقوقی و سجلی و معاونان آمار و انفورماتیک ادارت ثبت احوال استان مازندران که به میزبانی ثبت احوال کلاردشت برگزار شد، افزود: یکی از برنامه‌های مهم و استراتژیک ثبت احوال اجرای آرشیو الکترونیک اسناد است.
وی اظهار داشت: بیش از 120 میلیون سند در بایگانی ثبت احوال کشور و 5 میلیون و 200 سند در بایگانی ثبت احوال استان وجود دارد که تمام این‌ها تبدیل به یک بایگانی می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه مازندران در سال گذشته به عنوان نخستین استان کشور این طرح را اجرایی کرده است، ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در محمود آباد اجرایی شده و تاکنون 120 هزار سند آماده آرشیو است و به‌زودی در شهرهای رامسر و قائمشهر نیز پی گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه استان مازندران باید ظرف مدت سه سال این طرح را به طور کامل اجرایی کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان شال 92 این مهم محقق شود.
مدیرکل ثبت احوال مازندران در ادامه به صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه بالای 15 سال به عنوان دیگر برنامه‌های مهم سازمانی ثبت احوال اشاره داشت و تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم اواخر سال 90 و یا در ابتدای سال 91 کار صدور کارت هوشمند ملی در استان مازندران آغاز می‌شود.
ملکی اضافه کرد: همچنین درباره شناسنامه بالای 15 سال نیز استان مازندران به عنوان نخستین استان کشور در این زمینه پیشرو بوده و تاکنون 35 هزار شناسنامه جدید صادر شده است.
وی با بیان اینکه 200 میلیون تومان اعتبار در سفر سوم هیئت دولت به استان مازندران به بخش فرهنگی ثبت احوال استان تخصیص داده شده است، بیان داشت: ایجاد گنجینه اسناد مربوط به مشاهیر، علما، سرداران شهید، ادبا، ورزشکاران و دیگر بزرگان متوفی از جمله کارهای فرهنگی در دست انجام این اداره کل است که درحال حاضر در 9 اداره شهرستان‌های مازندران در حال اجرا است.
وی در ادامه بیان داشت: تلاش برای بروز کردن وقایع حیاتی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری است و باید در این مسیر در کنار تلاش همکاران مسئولان ذی‌ربط و مردم نیز همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/ص20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد