رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

75 درصد از مرکبات رامسر به

 

فرماندار رامسر:

75 درصد از مرکبات رامسر به دلیل سرما از بین رفته است

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: متاسفانه هنوز 75 درصد از محصولات مرکبات کشاورزان و باغداران برداشت نشده است که به دلیل سرما از بین رفته است و خسارات زیادی به این قشر وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر علی بابا خانی امروز در جلسه شورای اضطراری حوادث غیر مترقبه این شهرستان افزود: بیشترین خسارات وارده به کشاورزان بوده است و باغداران به دلیل استفاده از تسهیلات بانکی در این خصوص نگران هستند.
وی اظهار داشت: از روزهای ابتدایی هماهنگی با ارگان‌های مختلف صورت گرفته و هیچ یک از ادارات خدماتی و عضو ستاد تعطیل نیستند و 24 ساعته در حال انجام امور محوله هستند.
فرماندار رامسر بیان کرد: تمام راه‌های اصلی شهرها و روستا‌های رامسر باز شده است اما چند راه فرعی هنوز بازگشائی نشده است.
باباخانی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص رویارویی با این مشکلات گفت: تاکنون افراد زیادی برای جبران خسارت به ما مراجعه کرده‌اند که از همین جا از شورا های روستاها و مناطق و دیگر اهالی روستاها تقاضا داریم با گرفتن فیلم و یا عکس از خسارات مستنداتی را فراهم آورند.
وی اظهار داشت: شورای بخش تا کنون به مناطقی که خسارت وارد شد سرکشی و از نزدیک با مشکلات روبرو شدند.
نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به اقدامات صورت گرفته در این رابطه اشاره کرد و گفت: با وزیر کشور آقای پورمحمدی تماس گرفته شد و کارشناسی برای برآورد خسارات به شهرستان فرستاده‌اند.
جعفرقلی راهب ادامه داد: با استانداری و وزارت جهاد کشاورزی نیز هماهنگی های لازم به عمل آمده است.
وی افزود: با بازدید شخصی از سیاورسک، لشتو، بندبن، کتالم، سادات شهر و سلمانشهرمشخص شد که غیر از خسارت به محصولات برداشت نشده خسارات زیادی به انبارهای مرکبات، مرغداری ها وارد شده است و در مراکز پرورش ماهی، ماهی های قزل آلای بسیاری از بین رفته است.
وی ادامه داد:این خسارت‌ها به دو بخش خصوصی و ملی تفکیک می‌شود که بخش خصوصی آن به باغداران و کشاورزان مربوط می شود و خسارت ملی آن نیز در خصوص گرانی و افزایش تورم و واردات مرکبات است.
در این جلسه همچنین پیشنهاداتی در راستای حمایت از باغداران ،کشاورزان و سرمایه‌گذاران این بخش ارائه شد که تمدید وامها، پرداخت وام قرض الحسنه طولانی مدت و حذف سود بانکی از جمله این پیشنهادات است.
محمد آزاد رئیس شورای کشاورزی نیز گفت: تنها در شهرستان رامسر بالای 20 میلیارد تومان خسارت داشته‌ایم که سعی شده عمق ماجرا با فیلم و عکس به رده‌های بالاتر انعکاس داده شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد