رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دومین همایش بررسی و تحلیل مقوله های مهاجرت و توسعه در رامسر

 

دومین همایش بررسی و تحلیل مقوله های مهاجرت و توسعه در رامسر

ساری/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

دومین همایش بررسی و تحلیل مقوله های مهاجرت و توسعه امروز در رامسر آغاز بکار کرد .
در این همایش 2 روزه که مسئول نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت در ایران ، مشاور و هماهنگ کننده منطقه جنوب آسیا در سازمان بین المللی مهاجرت ، نمایندگان برنامه جهانی غذا ، کمیساریای عالی پناهندگان ، وزارتخانه های امور خارجه ، کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، پلیس مهاجرت و مدیران کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های کشور حضور دارند در خصوص موضوعاتی همچون مدیریت مهاجرت در جهان ، بررسی چالش های آن و مبارزه با قاچاق انسان بحث و بررسی می شود .
مسئول نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت در ایران گفت آگاهی بخشی در خصوص قوانین بین المللی مهاجرت ضروریست و سازمان متبوع او در تلاش است تا در تعامل با کشورها تجارب بدست آمده را منتقل کند .
صمد زاده اجرای برنامه های آگاه سازی و اطلاع رسانی ، اجرای تحقیقات ، یاری رساندن به قربانیان قاچاق انسان و انتقال دانش و مهارت را از اهداف سازمان خود اعلام کرد .
مشاور هماهنگ کننده منطقه جنوب آسیا در سازمان بین المللی مهاجرت نیز از قاچاق انسان بعنوان یکی از معضلات اساسی جنوب آسیا یاد کرد که باید برای مبارزه با آن هرچه بیشتر چاره اندیشی کرد .
رباب فاطمه با بیان اینکه مهاجرت باید مدیریت شود و از تجربیات موفق کشورها بهره مند شد افزود : در بحث مهاجرت بدنبال دستیابی به مزایای آن از جمله فرصت های شغلی ، اشتغال و حفظ حقوق زنان هستیم .
سازمان بین المللی مهاجرت یک ارگان بین دولتی است که در سال 1951 با رسالت ساماندهی امور مهاجرتی در جهان تشکیل شد و هم اکنون با 146 عضو ، 98 عضو ناظر و 450 دفتر در سراسر دنیا فعال است .
این سازمان در سال 1369 فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و ایران در سال 1374 بعنوان عضو ناظر شورای حکام این سازمان و در سال 1380 بعنوان عضو کامل این شورا پذیرفته شد.
0002

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد