رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شایعه سازی درباره بارش برف سنگین مردم غرب مازندران و رامسر را دچارنگرانی کرد

شایعه سازی درباره بارش برف سنگین مردم غرب مازندران و رامسر را دچارنگرانی کرد  

نوشهر - ایرنا - فرماندار شهرستان رامسر گفت:همه دستگاههای اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان تا پایان زمستان جاری در آمادگی کامل می باشند و شایعه برف سنگین بی اساس و فاقد پشتوانه علمی و کارشناسی است.


به گزارش ایرنا، با ورود جبهه هوای سرد از شمال غربی کشور و بارش برف و باران در بیشتر مناطق غربی و شمال غربی کشور، در دو سه روز گذشته شایعاتی در شهرستان های واقع در غرب مازندران در خصوص احتمال بارش سنگین برف، بر سر زبان ها افتاد.

با توجه به تجربه تلخی که مردم از برف سنگین سال گذشته داشتند، این شایعات نگرانی هایی را بین مردم ایجاد کرد و باعث شد تا برخی از مردم با حضور در نانوایی ها اقدام به تهیه نان برای ذخیره سازی کنند.

'حسین سروری ' در گفت و گو با ایرنا، افزود: برخی با دستاویز قرار دادن برف سنگین زمستان سال گذشته و با بیان آنکه شاهد بارش برف سنگین این روزها خواهیم بود، با شایعه سازی موجب نگرانی در بین مردم شدند در حالیکه بر اساس گزارش های رسمی سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران بارش ها در حد معمول خواهد بود.

فرماندار رامسر تاکید کرد: گرچه بارش برف در فصل زمستان دور از انتظار نیست، اما نباید در بین مردم ایجاد نگرانی کرد وباشبهه افکنی به این فضای غیرمنطقی دامن زد.

وی افزود: نهادهای مسوول نظیر هواشناسی و سازمان مدیریت بحران با صدور اطلاعیه ها در موارد مختلف آگاهی بخشی لازم را بوجود می آورند.

فرماندار رامسر بیان داشت:به دلیل وزش باد گرم در دو روز گذشته شاهد افزایش ناگهانی دمای هوا همراه با وزش باد شدید بویژه در مناطق روستایی و بالا دست بودیم که خساراتی نیز به سقف برخی از منازل و انباری ها وارد آمد.

وی ادامه داد: همچنین آتش سوزی هایی در مناطق جنگلی جواهرده و جنگل دالخانی داشتیم که با حضور به موقع نیروها و ادارات مسوول و همکاری مردم مهار شد.

فرماندار رامسر افزود:بارش شدید باران و وزش باد نیز از نخستین ساعات بامداد امروز در شهرستان آغاز و بنا بر اعلام هواشناسی بدلیل ورود جبهه هوای سرد شاهد کاهش دمای 10تا 15 درجه طی دو روز آینده خواهیم بود.

وی در عین حال اطمینان داد که همه دستگاه های اجرایی و امداد رسان ،شهرداری ها و دهیاران در آماده باش کامل هستند و جای هیچ نگرانی نیست همچنین سوخت جایگزین نانوایی ها کاملا آماده و نفت سفید هم برای خانوار شهری و روستایی به میزان مورد نیاز پیش بینی شده است.

وی افزود : شمال کشور به لحاظ موقعیت خاص اقلیمی سالانه شاهد حوادث و بلایای طبیعی زیادی است واز نظر تجهیزات و امکانات راهداری و امدادی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

فرماندار نوشهر نیز با اشاره به اینکه رویکرد دوگانه سوز کردن نانوایی ها با جدیت دنبال می شود، گفت: به نانوایی ها ابلاغ شده که با توجه به فصل سرما، نسبت به دوگانه سوز کردن واحدهای خود اقدام کنند تا سوخت دوم در اختیار داشته باشند.

محمدعلی قمی اویلی به خبرنگار ایرنا، گفت: در زمان برودت هوا و شرایط بارش باران و برف، سهمیه آرد به نانوایی هایی که دوگانه سوز هستند، اختصاص می یابد.

وی در ادامه با اشاره به نشست چهارشنبه شب ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر، گفت: آماده باش برای پیشگیری از آثار و تبعات بارش برف و باران و کاهش دما اعلام شده و همه بخش ها اکنون در حال آمادگی کامل بسر می برند.

قمی اویلی با تاکید بر اینکه باید مدیریت در شرایط مختلف با آرامش و به دور از تشویش اذهان مردم صورت گیرد، گفت: مدیران باید با هرگونه بحران آفرینی کاذب و بحرانی نشان دادن شرایط مقابله کنند که این موضوع در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار ویژه تنکابن نیز از هماهنگی لازم میان دستگاه های اجرایی شهرستان برای مقابله با بحران احتمالی خبر داد و گفت: آمادگی در همه مجموعه های شهرستان وجود دارد که در صورت بارش سنگین و سرمای شدید اقدامات لازم را انجام دهند.

سید ابراهیم هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت :با توجه به تجربه برف سال گذشته ، همه دستگاه های اجرایی شهرستان از آمادگی لازم برای مهار احتمالی هرگونه حادثه طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شهروندان از سفر های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و ییلاقی جدا خودداری کنند ، تصریح کرد : اداره راه و شهر سازی ، شهرداری ها و بخشداری ها از همه امکانات خود برای باز نگهداشتن محور های اصلی و فرعی شهرستان استفاده خواهند کرد.

هاشمی افزود : نیروهای امداد و نجات هلال احمر و آتش نشانی نیز در امداد رسانی و خدمات رسانی به شهروندان و مسافران همه توان خود را به کار خواهند گرفت.

از اواخر شب گذشته بارش باران از مناطق غربی استان مازندران آغاز شده و به تدریج همه مناطق را دربرمی گیرد.

براساس گزارش هواشناشی مازندران بارش در ارتفاعات به صورت برف است و دمای هوا نیز 10 تا 15 درجه کاهش می یابد.ک/3

1535/506

انتهای پیام /*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد