رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

حضور امدادگران هلال‌احمر رامسر در مانور مقابله با زلزله در چالو

خبرگزاری فارس: مانور مقابله با زلزله در چالوس برگزار شد 

حضور امدادگران هلال‌احمر  رامسر در مانور مقابله با زلزله در چالوس

به مناسبت هفته کاهش اﺛﺮات بلایای طبیعی
مانور مقابله با زلزله در چالوس برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته کاهش اﺛﺮات بلایای طبیعی و با مشارکت هلال احمرهای غرب مازندران مانور مقابله با زلزله در یکی از مدارس شهرستان چالوس برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، این مانور که با تلاش جمعیت هلال‌احمر شهرستان چالوس و حضور امدادگران هلال‌احمر شهرهای رامسر، نوشهر، تنکابن، نور و فریدونکنار در مدرسه مرحوم محمدقلی کیا برگزار شد، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی، شهرداری و آموزش و پرورش چالوس همکاری و مشارکت داشتند.

بخشدار مرکزی چالوس در این مانور اظهار داشت: در این مانور علاوه بر هلال‌احمر و دیگر نیروهای شرکت کننده شهرستان چالوس، نیروهای شهرهای رامسر، فریدونکنار، نور و نوشهر هم حضور داشته و با کمک یکدیگر مانوری در سطح غرب استان را به مرحله اجرا درآوردند.

علی ردایی با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی افزود: شاید با هلال‌احمر و فعالیت‌های آن آشنایی چندانی نداشته باشید، اما هربار که با بلایا و حوادث غیرمترقبه و طبیعی و غیر طبیعی برخورد داشتیم اولین نهادی که خود را به محل حادثه رسانده و در صدر کمک‌رسانی‌ها اقدام به امدادرسانی می‌کند هلال‌احمر است که جای تقدیر دارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه درس آمادگی دفاعی در کتب درسی گفت: می‌توان از طریق کتب درسی چگونگی جلوگیری و مقابله با اینگونه حوادث را به دانش‌آموزان آموزش داد تا در مواجهه با خطرات و حوادث بتوانند قبل از رسیدن نیروهای امدادی از خود دفاع کنند.

بخشدارمرکزی چالوس با بیان اینکه بروز برخی بلایا دست خود انسان است ادامه داد: با نگاهی به زلزله اخیر آذربایجان و زلزله سال 82 چالوس که 27 کشته داشته و همچنین سیل ویرانگر کلاردشت و بهشهر در می‌یابید که دخالت در امور طبیعت می‌تواند چنین خسارت‌هایی را به بار آورد.

وی اذعان داشت: حتی آتش‌سوزی مهیب دوسال قبل  جنگل ذوات چالوس نیز نتیجه سهل‌انگاری برخی بوده که متاسفانه خسارت‌های زیادی به طبیعت و جنگل وارد کرد.

وی با تقدیر از نیروهای بسیج، انتظامی، آتش‌نشانی، راهنمایی و رانندگی و دیگر نهادها که همواره همراه و همگام با جمعیت هلال احمر بوده‌اند، گفت: اگر بتوانیم از طبیعت به خوبی استفاده کرده و دخالتی در آن نداشته باشیم، به هنگام کوهنوردی و تفریح قبل از ترک محل نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنیم قطعا از بسیاری از بلایای جبران‌ناپذیر جلوگیری کرده‌ایم که این نیازمند توجه و آموزش به ویژه در سطح مدارس است تا از این سن به وظیفه‌ای که نسبت به طبیعت بر دوش دارند آشنا باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس نیز اظهار داشت: این مانور با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان‌های غرب مازندران برگزار شد.

علی اکبر نوروزی با بیان این که در این مانور  70 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر حضور داشتند، افزود: این مانور به مناسبت هفته کاهش اثرات بلاهای طبعی انجام شد و سازمان آتش نشانی چالوس به همراه نیروی انتظامی با ما در اجرای برنامه همکاری داشتند.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: همچنین هفته آینده به مناسبت همین هفته امداد جاده در جاده کندوان منطقه پل زنگوله اجرا می‌شود.

انتهای‌پیام/صا20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد