رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

لزوم معرفی جغرافیای گردشگری غذا در ایران/محمد کاظم حلاجی ثانی

 
لزوم معرفی جغرافیای گردشگری غذا در ایران/محمد کاظم حلاجی ثانی

" » گردشگری "
ارسال خبر : 25 مهر 1391  (20:30)
کارشناس ارشد جهانگردی بررسی می‏کند
لزوم معرفی جغرافیای گردشگری غذا در ایران
لزوم شناساندن و معرفی جغرافیای گردشگری غذا در ایران در پایان‌نامه کارشناس ارشد جهانگردی بررسی می‏شود.

«محمد کاظم حلاجی ثانی»، با بیان این خبر به میراث آریا(chtn)، گفت: مکتب آشپزی ایرانی یکی از 3 مکتب اصلی خوراک در کنار مکاتب آشپزی رومی و چینی است و بسیار جالب است که این فرصت گردشگری بیشتر در مناطقی وجود دارد که در زمینه گردشگری روستایی و کشاورزی فعال‌اند.

وی این پایان‌نامه را پژوهشی درباره جغرافیای گردشگری غذا در شمال ایران دانست و افزود: من اعتقاد دارم در ایران نیاز به گزینه‏های جدید گردشگری در بازارهای گردشگری کشور داریم‌.

این فعال حوزه گردشگری تصریح کرد: ما در ایران موقعیت‏های جغرافیایی متفاوت داریم و این طول و عرض متفاوت سبب شده است خوراک‏های متفاوت هم داشته باشیم، به عنوان مثال مازندران و گیلان از قطب‌های گردشگری غذا در ایران به شمار می‏آیند و چه خوب است که غذاهای این خطه از کشور هنوز زنده‌اند و در رستوران‏ها و محافل غذایی عرضه می‏شوند.

وی ایران را دارای فرصت‏های فراوانی در حوزه غذا دانست و اظهار داشت: ایران از دریای کاسپین تا دریای پارس و از شرق تا غرب کشور سرشار از ظرفیت‏های گردشگری در این بخش است.

حلاجی یادآور شد: ما هنوز غذاهای بومی مناطق خود را نمی‌شناسیم و به عنوان مثال نمی‏دانیم که یک بانوی گیلانی چه کار می‌کند که میرزا قاسمی او آوازه پیدا می‌کند و یا چرا وقتی نام آبگوشت می‏آید ذهن‏ها به شمال غرب ایران سفر می‌کند.
ب/120

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد