رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پنج مرکز ساری، بهشهر، بابل، آمل و رامسر جزء مراکز تحصیلات تکمیلی

خبرگزاری فارس: 22 رشته تکمیلی در پیام‌نور مازندران راه‌اندازی می‌شود 

پنج مرکز ساری، بهشهر، بابل، آمل و رامسر جزء مراکز تحصیلات تکمیلی

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران:
22 رشته تکمیلی در پیام‌نور مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 17 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی در مراکز این استان دایر است، اعلام کرد: این تعداد به 22 رشته افزایش می‌یابد.

 

صادقعلی موحدمنش رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران در حاشیه مراسم افتتاح مجموعه آموزشی تحصیلات تکمیلی مرکز پیام‌نور محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان بیان داشت: با افتتاح این مرکز، محمودآباد نیز به مراکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های پیام‌نور مازندران افزوده شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران یادآور شد: تا قبل از راه‌اندازی این مرکز آموزشی، پنج مرکز ساری، بهشهر، بابل، آمل و رامسر جزء مراکز تحصیلات تکمیلی بودند و در آینده‌ای نزدیک مرکز تنکابن نیز به این جمع افزوده می‌شود که هفت مرکز تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام‌نور مازندران دایر است.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز 17 رشته تحصیلی راه‌اندازی شد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده، 22 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه پیام‌نور مازندران برقرار می‌شود.

موحدمنش مهم‌ترین موضوع‌های مورد توجه دانشگاه پیام‌نور مازندران را هم‌پیوندی توسعه دانشگاه با توسعه استان دانست و ادامه داد: همه تلاش‌ها و فعالیت‌های آموزشی، توسعه و پژوهشی دانشگاه این است تا مطابق با برنامه توسعه‌ای استان در همه شهرستان‌ها به صورت بومی و محلی پیش برویم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران اضافه کرد: بیشتر مدیران مازندران هم‌پیوندی خوبی با این دانشگاه دارند که ثمرات خوبی را به همراه داشت.

این مسئول با بیان اینکه مدیران با شرکت در جلسات شورای پژوهشی و کار‌آفرینی دانشگاه، مشارکت مناسبی را در این زمینه‌ها دارند، یادآور شد: به عنوان نمونه با قراردادی که با فنی و حرفه‌ای در تابستان گذشته بسته شد، تعداد قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت تخصصی سپری کردند.

موحدمنش بیان داشت: این کار زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پیام‌نور به دنبال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با تحصیلات خود با استفاده از تحصیلات بانکی بروند و این مهم به ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک شایانی می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور همپای دیگر دانشگاه‌های کشور در افتخارآفرینی‌ها، پیشرفت، توسعه و تولید علم و همچنین ارائه مقالات علمی در سطح دنیا جایگاه مناسبی دارد، تصریح کرد: در این زمینه کشورمان رتبه 16 دنیا و رتبه نخست منطقه را کسب کرده است که دانشگاه پیام‌نور کشور سهم بسزایی در این موفقیت دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حجم مقالات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور در سال گذشته نسبت به سال 89 دو برابر شد که امیدواریم این افزایش در سال‌جاری نیز ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران رشد علمی ایران از نظر تولید مقالات در سطوح ملی، بین‌المللی و جهانی را به مراتب بالا عنوان کرد و اذعان داشت: این زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا کشورمان به عنوان یکی از کشورهای کلیدی و مطرح دنیا در افق 1404، جزء 10 کشور برتر دنیا باشد.

وی در پایان از اصحاب رسانه به خاطر نگاه مناسب به دانشگاه پیام‌نور و انعکاس عملکرد آن تقدیر کرد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد