رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

انتقاد یک شهروند از شورای شهر رامسر

انتقاد یک شهروند از شورای شهر رامسر

انتقاد یک شهروند از شورای شهر رامسر

 

 فردای قیامت

 

 چه جوابی برای خدا و خلق خدا

 

خواهید داشت؟

 

 خداوند آگاه است


سخن یک شهروند رامسری با شورای اسلامی شهر مظلوم رامسر


با درود و احترام به تمامی شما شوراییان و ارادت خاص به بعضی از شما، اجازه می خواهم نکاتی را من باب تذکر و یادآوری، بیان نمایم تا شاید در این مقطع حساس و نگران کننده به کار آید

 به یاد بیاورید:


در کوران انتخابات شوراها چه امید ها و نوید هایی را در دل شهروندان رامسری روشن کردید.


بعضی از شما در تبلیغات زودرس انتخاباتی با سوار شدن بر موج کمبودها و دشواریهای شهری، چه بد اخلاقی ها و بی تقواییهایی از خود بروز دادید.


بعضی از شما به تصویرهای شاعرانه و نرم، از ساختن شهر و بیان آرمانی ، نگاه معصومانه خیل عظیم جوانان را به سمت خود جلب کردید.


بعضی از شما با انتقاد از اسلاف مبنی بر خود خواهی و خود محوری، شهری برای همه را برای مردم نقاشی کردید.


بعضی از شما با انتقادات آتشین از عدم اعتماد به جوانان و توانائیهای نیروهای بومی، از غیر بومیان حاکم انتقاد و مردم رابه نیروی فکری و توانایی عملی جوانان امیدوار کردید.


دهها و دهها انتقادهای وارد و ناوارد و وعده و عید ممکن و ناممکن.


به یاد بیاورید:


-فردای پیروزی در کوی و برزن مردم را گرد خویش جمع کرده و از پیر و جوان،آگاه و ناآگاه، خواب و بیدار،زن ومرد رهنمودخواستید و در خانه های خدا( به چه نیتی خدا می داند ) مردم را به هیجان آوردید که فلان است و فلان.


در مجامع عمومی و خصوصی وارد شده و سعی نمودید به وعده هایی که در توان یک دولت هم نیست و حرکات شعاری افکار عمومی را به سمت خود جلب کنید.

بیاد بیاورید:

 که با کدامین نیت ( خدا می داند ) انتخاب شهردار را در بوق و کرنا کردید، رامسرهای متخصص و دلسوز را به یاری بطلبید و آنچه که نباید با حیثیت و آبروی خلق الله کردید.

 بیاد بیاورید:

در بحث شهردار اول چنان کودکانه بی تدبیری کردید که مردم کوچه و بازار که کاری به کار متولیان امور ندارند از زیرو بم شما خبردار شدند و چنان کمبودهای شخصیتی و ندانسته های خود را بیرون ریختید که شهر تهوع گرفت. عاقبت کار آن شد که نمی دانم فردای قیامت چه جوابی برای خدا و خلق خدا خواهید داشت.

بیاد بیاورید:

شهرداری را آوردید که یک روز تجربه مدیریتی نداشت ، اداره یک سازمان کوچک را تجربه نکرده بود و شهرداری را نمی شناخت ، شهر ، مردم ، نخبگان ، روحیه پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری را نمی شناخت .


از فردای آوردنش چنان کردید که معلوم بود پس فردا باید برود .


بیاد بیاورید :

از فردای انتصاب شهردار بعضی از شما فراموش کردید که شورا هستید و کار شهرداری با شهردار است . چنان ژست شهردار بودن گرفتید و دست به کارهایی زدید که بنیان کار شهرداری را بر باد دادید و معلوم نیست جبران خسارت های ناشی از دخالت های فردی بعضی از شما را چه زمانی باید محاسبه و چگونه باید از شما پس گرفت .
بیاد بیاورید : ظرفیت سیاسی بعضی از شما چقدر پایین بود. بیاد بیاورید ؛ ثبات رای شما چقدر است . بیاد بیاورید چقدر تصمیمات عملی گرفتید و از همه مهمتر بیاد بیاورید با آراء مردم ، این حق الناس چه کردید؟
بیادبیاورید و بیاد بیاورید . از شما نمی خواهم به زبان بیاورید و در این ماه خدا ، ماه توبه و بازگشت به ذات پاک ربوی و در آستانه شبهای قدر وجدان خود را قاضی قرار داده و در محضر خدا خود را ارزیابی کنید . و در محضر خدا از گردنکشی ،کبر ، غرور و منیت ها زودگذر بپرهیزید که پایان خوشی نخواهد داشت .
از آنجا که در تخصص و تجربه مدیریتی بعضی از شما ، تردیدی نیست می پرسم :
1)چرا فرایند تلخ و زجر آور انتخاب شهردار اول برای شما درس عبرت نشد ؟
2)چرا رفتار کودکانه و بهانه های بنی اسرائیلی و فرا افکنی بعضی از شما رنگی از پختگی و نجابت به خود نگرفت؟
3)چرا پس از یک سال و نیم نیاموختید که کار شورایی ، یعنی شفاف بودن ، پذیرش نظر جمع ، اعتماد به آرای عمومی ، فراموش کردن خطاهای جزیی ، تصمیم سازی و تصمیم گیری ، دوری از دخالت های نابجا در کار شهرداری و پیمانکاران ؟
4)چرا پس از رفتن شهردار مستعفی – جناب مهندس قربانی که قربانی بی تدبیری شماها شد – مردم خوشحال نشدند ؟
5)چرا در مجالش شبانه و روزانه یکدیگر را متهم می کنید و ضعف ها را به دیگری حواله می دهید ، اینک بدانید در نزد افکار عمومی همه شما متهم و مسوول هستید
6)چرا در تصمیمات خود با افراد امین ، دلسوز ، متخصص و بی نظر مشورت نمی کنید . اگر مشورت می کنید توصیه میکنم در سلامت مشاورین خود تجدید نظر کنید
7)چرا نمی توانید همدیگر را تحمل کنید : هر کدامتان می خواهید تمام شورا باشید . به قول جمعی از شهروندان ، شورای رامسر نیاز به شورای حل اختلاف دارد
8)چرا خود محوری و منیت را به جایی رساندید که جمعی از مردم که شما در انتخابات سنگ آنها را به سینه می زدید به طعنه پیشنهاد می دهند : شورای شهر ، رامسر را به پنج قسمت تقسیم کند . هر بخش را به یک عضو بسپارد و هر عضو هم یک شهردار برای خود تعیین کند تا به خلق خدا آنگونه که می خواهند خدمت کنند
باز هم از شما می پرسم :
9)ملاک شما در تعیین سرپرست دوم چه بود ؟ نحوه انتخاب شما چگونه بود ؟ چرا جوانب را بررسی نکردید ؟
10) آیا می دانید با انتخاب این سرپرست بدون رایزنی با بدنه کارشناسی شهرداری و عدم ارتباط با آنان ، چه ضربه سختی به مشروعیت و مقبولیت خود وارد کرده و کار را برای شهردار آینده مشکل ساختید ؟
11)آیا در زمان انتخاب سرپرست فعلی ، به حق امضاء دوم در شهرداری و پیامدهای آن فکر کردید که با ایجاد پست های موقت چه ضربه ای به روحیه افراد وارد می کنید ؟
12)آیا می دانید بسیاری از نخبگان شهری ، سازمانهای مردم نهاد و دلسوز شهر ، اصناف ، بازاریان ، کسبه ، فرهنگیان ، و سایر اقشار شهری خود را از شما مبری می دانند و از انتخاب خود سخت پشیمان هستند ؟
13)آیامی دانید با حرکت ناشیانه و احساساتی با حیثیت اجرایی نیروهای جوان و کارآمد شهر بازی کردید ؟
14)آیا می دانید با سوزاندن فرصت ها پروژه های نیمه تمام همچنان راکد ماندند و پروژه ی تازه ای کلید نخورد ، نمی دانم چگونه باید این زیان را جبران کنید ؟
15)آیا می دانید رفتار شما با نیروی بومی و متخصصانی که به آبادانی شهر و بهبود اوضاع و به سرانجام رساندن اوضاع آشفته ناشی از رفتار ناپخته و غیر شورایی شما ایجاد شده فکر می کنند ، چگونه است ؟
اگر چه فرصت ها از دست رفت ولی گفته اند : ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.
همتی کنید و ما را از خجالت و شرمندگی در نزد مردم برهانید.
از خدای بزرگ و شهید محراب این ماه برای اصلاح امور طلب کمک می کنم و شما را به خدا می سپارم .
باشد تا زمان بین این مردم و شما قضاوت کند.


شهروند رامسری – شیخ صفر قاسمی

http://seyyed-kamal.blogfa.com/8706.aspx


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد