رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مکان برای تمرین تواشیح در رامسر نداریم

خبرگزاری فارس: مکان برای تمرین تواشیح در رامسر نداریم 

مکان برای تمرین تواشیح در رامسر نداریم

در گفت‌وگوی فارس با یک فعال تواشیح مازندران مطرح شد
مکان برای تمرین تواشیح در رامسر نداریم

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای گروه تواشیح و همخوانی" نور و عترت " رامسر از توجه ناکافی به این گروه‌ها و نبود مکانی برای تمرین تواشیح گلایه کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، گروه تواشیح و همخوانی" نور و عترت " رامسر از حدود هشت سال پیش کار خود را با هفت عضو به صورت حرفه‌ای و مستقل آغاز کرد که هم‌اکنون با چهار عضو که عبارتند از آقایان مسعود رضی کاظمی، محمدکاظم گل‌محمدی، حمید گل‌دشتی و هادی فیلی به کار خود ادامه می‌دهند.

آنچه در زیر می‌خوانید گفت‌وگو با هادی فیلی جوان 19 ساله ساکن "قائمیه "رامسر، یکی از اعضای گروه تواشیح "نور و عترت "است  که به تازگی کنکور سال 1391 را در رشته علوم تجربی پشت سر گذاشته است.

*در کلاس‌های قرآن مسجد قائمیه با این گروه آشنا شدم

هادی فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من آخرین عضو این گروه تا به امروز هستم و کارم را از کلاس‌های قرآنی که در مساجد رامسر برقرار بوده آغاز و در همین کلاس‌ها با اعضای این گروه که همه آنها از قاریان خوب و برتر استان مازندران بودند آشنا شدم و در کنار فراگیری قرآئت قرآن به صورت حرفه‌ای، فعالیت در گروه تواشیح شهرستان را شروع کردم.

وی اظهار داست: ما در ابتدا سرودهای معمول که گروه‌های مطرح و بزرگ آنها را اجرا می‌کردند با تقلید و تمرین اجرا می‌کرده و کم کم برای به دست آوردن سرودهای جدید و نو، در کتاب‌ها و بیشتر مواقع در اینترنت در جست‌وجو بودیم.

فیلی ادامه داد: پس از پیداکردن سرودهای تواشیح مورد نظر، به دنبال مکانی بودیم که در آنجا به تمرین بپردازیم که این مشکل‌ترین نکته این قضیه بوده و هست که در بیشتر اوقات در مساجد و گاهی در بعضی مدارس سطح شهرستان تمرین می‌کنیم.

*تنها عشق به خداوند کمک کرده است

در ادامه گفت‌وگو با فارس، هادی فیلی گفت: تنها نیرویی که به ما کمک کرده تا به اینجا حرکت کرده و بدون هیچ استاد و معلمی به راه خود ادامه دهیم عشق به حضرت باری ‌تعالی است که همیشه و در همه جا یار و یاور ما بوده است که در صورت نبود کمک خداوند، ما باید از خیلی قبل در این راه خسته و مشکلات پیش رو ما را از پا در می‌آورد.

وی تصریح کرد: در مراسم و همایش‌هایی که در سطح شهر رامسر و نیز شهرهای اطراف برگزار می‌شود از ما دعوت و ما همیشه سعی می‌کنیم روز به روز بهتر شده و کارهای جدیدتر و پربارتری ارائه کنیم.

این جوان رامسری خاطرنشان کرد: همدلی و دوستی اعضای گروه نقش زیادی در موفقیت روز افزون ما داشته است ولی توجه ناکافی به گروه‌های تواشیح و همخوانی موجب شده تا بسیار مظلوم واقع شده و ما همیشه از مسئولان خواسته و می‌خواهیم که در این راه به ما کمک کنند.

وی بیان داشت: امیدواریم  بتوانیم این گروه را در مسیر درست و مناسبی هدایت و نگه داریم تا بتوانیم به افرادی که بعد از ما می‌آیند، منتقل کنیم.

انتهای پیام/ی20/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد