رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

"دولت مخفی" در رامسر به کار خود ادامه می دهد


"دولت مخفی" در رامسر به کار خود ادامه می دهد

کودکان محور اصلی هشت سریال‌ شبکه‌2
جام جم آنلاین: رویای گنجشک‌ها، همه بچه‌های ما، دولت مخفی، سفره ایرونی، آب پریا، یک تکه زمین، چمدان و سهمی برای دوست عناوین سریال های جدید شبکه 2 سیماست که با محوریت کودک و خانواده تولید می‌شود.

مسعود صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 2 ضمن اعلام این خبر به «جام‌جم» گفت: سریال «رویای گنجشک‌ها» را برای پخش در ماه رمضان امسال در نظر گرفته‌ایم و «یک تکه زمین» هم سریال مناسبتی ماه محرم است.

وی در پاسخ به این سوال که هر کدام از سریال‌ها در چه وضعی قرار دارد، توضیح داد:‌« سهمی برای دوست» آماده است و تیرماه پخش می‌شود.

تصویربرداری «آب پریا» به پایان رسیده و هم‌اکنون مراحل فنی جلوه‌های رایانه‌ای را می‌گذراند. گروه «دولت مخفی» هم در حال حاضر در رامسر مشغول کار است.

پیش‌بینی ما این است که در شش ماهه اول امسال تولید این سریال به پایان برسد. در حال حاضر نزدیک به 40 درصد تصویربرداری سریال دولت مخفی و «همه بچه‌های ما» انجام شده است.

به گفته این مدیر تلویزیونی، علی اکبر محلوجیان هم‌اکنون در حال نگارش فیلمنامه «یک تکه زمین» است و محمدعلی اسلامی تهیه سریال را به عهده دارد.

صباح با یادآوری این نکته که شبکه 2 شبکه کودک و خانواده است تاکید کرد: «آب پریا» یک کمدی فانتزی است و بخش فانتزی‌اش برای کودکان جذاب است. «همه بچه‌های ما» به کودکان بدسرپرست می‌پردازد.

موضوع محوری «رویای گنجشک‌ها» هم اکرام ایتام است و مساله حرمت بچه‌های یتیم را مطرح می‌کند. «دولت مخفی» یک ملودرام خانوادگی و دفاع مقدسی است. «چمدان» لحنی کمدی دارد و برای خانواده‌ها ساخته شده است.

حرمت ایتام در رویای گنجشک‌ها

راما قویدل مجموعه «رویای گنجشک‎ها» را برای ماه رمضان می‌سازد.

مجموعه «رویای گنجشک‌ها» ساخته راما قویدل و تهیه رضا جودی در شمال کشور جلوی دوربین رفته است.

این سریال بر اساس فیلمنامه‌ای از فرهاد پورسعیدی ساخته می‌شود. داستان‌ این مجموعه درباره حسام، جوان 30 ساله‌ای است که سال‌ها پیش خانواده‌اش را از دست داده و مسؤول یک خانه ایتام در یکی از شهر‌های شمالی کشور شده است و...

سریال «چمدان» ساخته خسرو ملکان یک مجموعه اپیزودیک طنز است و ماجرای دو چمدان را روایت می‌کند که اشتباهی جابه‌جا می‌شود و در این میان اتفاقاتی رقم می‌خورد.

در این مجموعه بازیگرانی همچون فتحعلی اویسی، میرطاهر مظلومی، محسن قاضی‌مرادی، فلور نظری، یوسف صیادی، ارژنگ امیرفضلی، حشمت آرمیده و عباس محبوب ایفای نقش می‌کنند.

خانواده‌ای در جنگ

پژمان بازغی و لاله اسکندری در «دولت مخفی» در کنار هم دو نقش‌ اصلی یک سریال دفاع مقدسی را بازی می‌کنند. داستان این فیلم از زمان جنگ آغاز می‌شود.

سعید (پژمان بازغی) که از جوانان جنوب کشور است با شروع جنگ پدر خود را از دست می‌دهد. لاله اسکندری نقش شخصیتی به نام پروانه را بازی می‌کند.

سعید به پروانه علاقه‌مند است، اما هر بار که این‌ دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اتفاقی باعث می‌شود این ازدواج صورت نگیرد.

از دیگر بازیگرانی که در سریال «دولت مخفی» ایفای نقش می‌کنند، می‌توان به مهتاج نجومی، مریم بوبانی و مریم سلطانی اشاره کرد.

«سهمی برای دوست» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدمسعود اطیابی با حضور بازیگرانی همچون اشکان خطیبی، سپیده خداوردی، محمدرضا شریفی‌نیا، بیژن بنفشه‌خواه، رضا فیض‌نوروزی، مهتاج نجومی و سیامک انصاری به عنوان راوی داستان، تیرماه از شبکه 2 پخش می‌شود.

در این سریال مسائل مختلف اقتصادی همچون شرکت‌های هرمی و بیکاری مطرح شده است. سریال «سفره ایرونی» قرار است در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه 2 آماده شود. مراحل نگارش این سریال، روبه اتمام است و احتمالا از اواخر اردیبهشت وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود.

تهیه کننده سریال مجید مظفری است و کارگردانی این مجموعه به منوچهر هادی سپرده شده است.

آب پریا، فانتزی کودکانه

سریال 15 قسمتی «آب پریا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرضیه برومند با بهره‌گیری از یک داستان کهن، مرز بین افسانه و واقعیت‌ را می‌شکند.

این سریال با مضمونی اجتماعی و با بهره‌گیری از یک قصه قدیمی به زندگی امروز می‌پردازد و در بستری فانتزی مشکلات زیست محیطی را در قالب داستان به چالش می‌کشد.

«آب پریا» داستان چهار خواهر است که در چنگال اپوش، اهریمن خشکی اسیر هستند. چند نفر به زمین می‌آیند تا خواهرشان، آب پری را از چنگال اپوش نجات دهند و...

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «همه بچه‌های ما» به کارگردانی تاجبخش فنائیان در تهران ادامه دارد.

این سریال با مضمون اجتماعی بچه‌های کار، بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست را دستمایه داستان‌های خود قرار داده و سعی دارد در قالب روایت داستان، به بحث همکاری مردم نسبت به برطرف ساختن ناهنجاری‌های برخی کودکان در جامعه بپردازد.

محمدمهدی هاشمی، مارال فرجاد، اردلان شجاع‌کاوه، اسماعیل سلطانیان، داوود پورحسن، صحرا فتحی، لیلا تقوی و معراج سخن‌سنج دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

احسان رحیم‌زاده‌ -‌ گروه رادیو و تلویزیون


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد