رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

طرح دانش آموزی هجرت با رویکرد جدید در رامسر اجرا می شود

طرح دانش آموزی هجرت با رویکرد جدید در رامسر اجرا می شود

هران / واحد مرکزی خبر / مکتوب 1391/02/18
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح مشارکت دانش آموزان در بهسازی ، نوسازی و مرمت مراکز آموزشی وپرورشی quotation mark هجرت quotation mark با رویکرد و اهداف جدید اجرا می شود.
محمد ابراهیم محمدی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: نخستین بار از ظرفیت های جامعه دانش آموزی برای ساخت ، نوسازی و بهسازی اردوگاه ها و کانون های فرهنگی و تربیتی کشور نیز استفاده می شود.
وی گفت: اکنون 1026 کانون فرهنگی و تربیتی و 291 اردوگاه دانش آموزی در کشور دایر است که تابستان امسال با اجرای طرح هجرت به زیباسازی و مرمت این مراکز تربیتی ، آموزشی و تفریحی اقدام می شود.
محمدی همچنین از اجرای فراگیر طرح جهادی دانش آموزان از تیر ماه خبر داد و افزود: بر اساس این طرح دانش آموزان داوطلب در قالب کاروان های جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار به ویژه روستا های دورافتاده اعزام می شوند و در بهسازی و زیباسازی این مناطق به
ویژه مراکز آموزشی آن مشارکت می کنند.
وی گفت: در کاروان های جهادی ، مربیان به عنوان استادکار فعالیت دارند و به آنان و دانش آموزان دستمزد نیز پرداخت می شود.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش همچنین از اجرای طرح گسترش اردوگاه های ملی دانش آموزی در سال 91 خبر داد و افزود: اکنون فقط چهار اردوگاه باغرود در خراسان رضوی، شهید بهشتی اصفهان ، شهید باهنر تهران و میرزاکوچک خان رامسر ملی است که درصددیم امسال در همه مراکز استان ها اردوگاه ملی ایجاد کنیم.
محمدی گفت: 32 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است و در مجموع 120 تومان بودجه برای آن اختصاص می یابد.
وی با اشاره به بیشترین پذیرش اردوگاهی در استان خراسان رضوی افزود: سالانه حداقل صد هزار دانش آموزان برای زیارت آستان مقدس امام رضا (ع) به این استان سفر می کنند به این علت ، تاکید و تمرکز بیشتری برای گسترش اردوگاه ملی در این استان است.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش پیش تر در مصاحبه با خبرنگار ما همچنین از تغییر رویکرد برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی برای مهارت آموزی به دانش آموزان با استفاده از ظرفیت اصناف خبر داده بود.
به گفته محمدی ، برنامه های اوقات فراغت در تابستان امسال با سال های گذشته متفاوت است و محور کار مهارت آموزی دانش آموزی است و از ظرفیت های بخش خصوصی برای خدمات رسانی به دانش آموزان استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد