رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ورود کارکنان منابع طبیعی رامسر به معاملات چوب ممنوع است

ورود کارکنان منابع طبیعی رامسر به معاملات چوب ممنوع است

تقی پور گل سفیدی اعلام کرد:
ورود کارکنان منابع طبیعی به معاملات چوب ممنوع است
نوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول رسیدگی به شکایات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر با اشاره به اینکه کارکنان منابع طبیعی حق ندارند در معاملات چوب وارد شوند گفت: این منع قانونی برای جلوگیری ازسوء استفاده‌های احتمالی وضع شده است.

عباس تقی‌پور گل ‌سفیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طبق ماده 22 قانون جنگلها و مراتع کشور هیچ یک از کارکنان فنی و اداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور حق ندارند مستقیم یا با واسطه در معاملات محصولات جنگل که جنبه تجارت داشته باشد شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برای تخلف از این قانون،مجازات حبس تأدیبی از یک ماه تا شش ماه در نظر گرفته شده است ادامه داد: فردمتخلف، برای همیشه از خدمت در سازمان جنگل‌ها محروم می‌شود.
 
تقی‌پور اظهار داشت: هم اکنون با نظارت بر عملکرد کارکنان منابع طبیعی غرب مازندران، اجرای این قانون، مد نظر قرار دارد و تاکنون مورد خاصی از تخلف مزبور پیش نیامده است.
 
مسئول رسیدگی به شکایات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر تأکید کرد: نظارت ما در این موردبر پایه گزارش‌های اداری و مردمی و بررسی‌های فنی انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در سال 38 که قانون منع ورود کارکنان منابع طبیعی به معاملات چوب تصویب شد، معضلات مربوط به تصرف اراضی ملی وجود نداشت و لازم استقوانین فعلی به روز شود.
 
منابع طبیعی غرب مازندران از رویان تا رامسر امتداد دارد و شامل 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد