رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نیکنام:سیستم بانکی کشور نقشی در توزیع عادلانه ثروت ندارد

 

ابوالفتح نیکنام: 

سیستم بانکی کشور نقشی در توزیع عادلانه ثروت ندارد

نیکنام در تشریح سوال خود از وزیر اقتصاد:

سیستم بانکی کشور نقشی در توزیع عادلانه ثروت ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سیستم بانکی کشوررا ضعیف و مریض خواند و گفت: سیستم بانکی کشور که باید احیای اقتصاد کشور را بر عهده داشته باشد امروز هیچ اقدامی در توزیع عادلانه ثروت نداشته و تامین کننده منافع سهامداران بانک‌هاست.                 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالفتح نیکنام در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۹ فروردین) در توضیح سوال خود از وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه وظیفه و نقش وزیر اقتصاد ساماندهی منطقی و اصولی اقتصاد کشور است گفت: اگر وزیر اقتصاد در انجام ماموریت خود موفق باشد به طور یقین مردم به آرامش رسیده و حضور قوی در صحنه سازندگی پیدا خواهند کرد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیستم اقتصادی وظیفه احیای اقتصاد کشور را بر عهده دارد ادامه داد: بانکها وظیفه دارند در مقابل مردمی که برای دریافت وام مراجعه می کنند به نوعی باعث شکوفایی اقتصاد کشور شوند اما واقعیت این است که ارتباط بانک و وام گیرندگان به گونه ای زیبا تعریف نشده به طوری که در عمل با اعمال جریمه های ۶ الی ۱۴ درصدی تنها کیسه بانکها را پر پول‌تر می کند که این هیچ سنخیتی با توزیع عادلانه ثروت ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بانکها امروز در شرایطی هستند که با ارائه وام تنها شرایط را برای وام گیرندگان سخت تر می کنند به طوری که به محض سر رسیدن زمان پرداخت وام در صورتی که وام گیرنده امکان پرداخت نداشته باشد به تعبیر خود مماشات کرده و اعمال جریمه می کند و این اقدام را تا جایی ادامه می دهند که طلب بانک مساوی قیمت وثیقه وام گیرنده باشد و در مرحله بعد با اجرا گذاشتن وثیقه وام گیرنده را از زندگی ساقط می کنند.

وی ادامه داد: گروهی که از نظر من نام امور صنفی بانکها را باید به آن اطلاق کرد تمام فعالیتشان در جهتی است که کاسه بانکها را پرپول تر می کند. آیا تاکنون از خود سوال کردید چرا در این مملکت تا این حد افزایش تعداد بانک و به تبع آن ارائه وام بوده ایم؟ آیا این بانکها و عرضه وام برای شکوفایی اقتصاد مملکت است یا منافع کسانی که سهامدار بانکها هستند؟

نیکنام خطاب به وزیر اقتصاد تاکید کرد: شما وزیر اقتصاد هستید اگر احساس می کنید قدرت مانور برای اصلاح اقتصاد مملکت را ندارید چرا در قالب لایحه و پیشنهاد به هیات دولت یا در قالب آیین نامه و بخشنامه اقدامی در جهت رفع مشکلات نمی کنید؟

وی با بیان این که از وزیر اقتصاد انتظار ساماندهی اقتصاد را داریم، گفت: این چه نحوه ساماندهی اقتصاد است شما کجای ساماندهی اقتصاد را بر عهده گرفته اید؟

نیکنام همچنین در سوال دیگری با بیان این که قیمت منطقه ای که وزارت اقتصاد و دارایی یکی از عوامل تعیین کننده آن است تصریح کرد: با توجه به این که قیمت منطقه ای لحظه به لحظه در حال افزایش است و در شرایط فعلی ملاک وصول مالیات و فعالیت‌های دیگر اقتصادی است؟ چرا قیمت منطقه ای در سلمانشهر کاهش یافته است؟

وی در پایان با تاکید بر جایگاه حساس وزیر اقتصاد گفت: طرح سوال و حضور مکرر شما در مجلس تنها به دلیل اهمیت جایگاه شماست نه تخریب. شما وظیفه ساماندهی اقتصاد مملکت را بر عهده دارید اما آثار نشان می دهد شما در انجام وظیفه خود موفق نبودید./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد