رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مدیر شبکه بهداشت رامسر :12 درصد جمعیت رامسر سالمند هستند

خبرگزاری فارس: 12 درصد جمعیت رامسر سالمند هستند  

مدیر شبکه بهداشت رامسر :
12 درصد جمعیت رامسر سالمند هستند
مدیر شبکه بهداشت رامسر :
12 درصد جمعیت رامسر سالمند هستند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: 12 درصد جمعیت شهرستان رامسر سالمند هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، ابراهیم ناظریان ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ سلامت که به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت با شعار سالمندی و سلامتی با حضور مسئولان شهرستانی در دبستان هیئت امنایی فرید رامسر برگزار شد، با تبریک هفته سلامت افزود: با توجه به اینکه نسل دانش‌آموز گروه هدف سلامت هستند، برنامه‌های خوبی برای آنان در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: شاید به نظر بیاید که شعار امسال با عنوان سلامتی و سالمندی به قشر دانش‌آموز ربطی نداشته باشد، اما از دیدگاه دیگر، اگر بخواهیم دوران سالمندی خوبی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی‌های خوبی را از این قشر آغاز کنیم.

ناظریان اضافه کرد: فرهنگ سلامت باید از سنین پایین نهادینه شود، تا دوران سالمندی خوبی داشته باشیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه رامسر و سوادکوه دو شهرستانی هستند که پدیده سالمندی در آنها اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: بیش از 12 درصد جمعیت شهرستان رامسر بالای سنین 65 سال هستند.

وی اذعان داشت: با توجه به شعار امسال، در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی درست و ترویج فرهنگ درست سلامتی دوران سالمندی خوبی را پایه‌ریزی کنیم.

ناظریان به تشریح برنامه‌ای هفته سلامت در شهرستان رامسر پرداخت و گفت: همایش هفته سلامت، راه‌اندازی کارناوال دانش‌آموزی، دیدار از مجتمع سالمندان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف تکریم از سالمندان از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته سلامت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر همچنین از ایجاد پارک ویژه سالمندان در رامسر خبر داد و گفت: به‌زودی کلینیک دیابت نیز در شهر رامسر راه‌اندازی می‌شود.

در بخش دیگر این مراسم، محمدرسول حیدرپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر نیز گفت: در عصر کنونی طول عمر نسبت به گذشته روبه افزایش است.

وی ادامه داد: در گذشته‌های دور طول عمر زیاد نبود و افراد به سنین بالاتر انتقال پیدا نمی‌کردند اما با پیشرفت علم پزشکی و بهداشت طول عمر افزایش یافت.

حیدرپور اضافه کرد: در کشور ما متوسط میانگین عمر بالا بوده و به میانگین 72 سال می‌رسد که البته طول عمر خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: لازمه طول عمر، شناخت عوامل افزایش عمر است که یکی از شاخصه‌های آن تربیت جسم و ورزش است و باید همه با این شاخص آشنا شوند تا در کنار رعایت عوامل دیگر دوران سالمندی خوب و سالمی داشته باشند.

انتهای پیام/ح20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد