رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی ۶ ساحل دریا - اسفند ماه ۱۳۹۰

 

انتشار نسخه شماره ۶ نشریه ساحل دریا

سخن سردبیر - نشریه ی شماره ی ۶ ساحل دریا - اسفند ماه ۱۳۹۰

قرن ها از روزی که ایرانیان باستان ؛ سنت حسنه ی نوروز را پایه گذاری کردند ؛ می گذرد. اکنون این سنت زیبا به صورت یک فرهنگ عمومی و ماندگار ؛ در جامعه ی جهانی بروز و ظهور یافته است.

همه ی جهان آغاز بهار را سال نوی ایرانی می دانند و به این حسن انتخاب پیشینیان پارسی ، آفرین می گویند.

چند سالی است که نوروز به عنوان میراث معنوی ماندگار ثبت جهانی شده و پنج کشوری که در آن به فارسی تکلم می شود آن را با آئین های ویژه اش پاس می دارند. نوروز درس های بسیاری به جامعه ی جهانی آموخته است.

دیدار والدین ، خویشان ، اقوام  ، همسایگان و حتی کسانی که کمتر با هم ارتباط و مراوده دارند ؛ یکی از مهمترین شاخصه های آن است. تبریک هر رهگذر آشنا و نا آشنا و شاد باش تحویل سال نو از بهترین پدیده های نوروز است.

ایرانیان اموات و مردگان را نیز فراموش نکرده اند. قرار دادن سبزه بر روی قبور مردگان و خصوصا تازه گذشتگان و قرائت فاتحه برای آنان از یک سو و مراجعه به خانه و خانواده ی کسانی که عزیزانشان در سال گذشته به رحمت خدا رفته اند ؛ به منظور همدردی و خارج کردن پیراهن عزا از تن خانواده ی مصیبت دیدگان نیز از ارکان نوروز است.

هرچند فشارهای اقتصادی ممکن است برخی از میهمانی ها را محدود کرده باشد ؛ اما هیچگاه نتوانسته است اصل موضوع محبت و صمیمیت در نوروز را در محاق ببرد.

شادباش « ساحل دریا » تقدیم به همه ی شهروندان منطقه و به امید وقوع تحولی شگرف در زندگی همه ی عزیزان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد