رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گزارش استاندار در باره طرحهای مازندران و رامسر

 

گزارش استاندار در باره طرحهای مازندران و رامسر

طاهایی خبر داد:
رشد 40 درصدی صادرات غیرنفتی در مازندران
ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته، 40 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر طاهایی با اشاره به اینکه نام گذاری سال 91 به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری در تداوم شعار جهاد اقتصادی است، گفت: با رهنمودها و فرامین رهبر معظم انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی از تحریم ها و توطئه های اقتصادی دشمنان مصون خواهد ماند.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولید کیفی و مطلوب نیازمند برنامه های اصولی و عملیاتی است افزود: دانشگاهیان، محققان و کارشناسان حوزه اقتصاد با اختصاص پایان نامه ها، تحقیقات و تالیفات خود به این موضوع محوری، مسوولین را در دست یابی به این هدف بزرگ یاری رسانند.

طاهایی با اعلام اینکه مازندران با تولید نیمی از برنج مصرفی کشور یکی از قطب های کشاورزی کشور است، در بیان دستاوردهای سال 90 استان، اظهار داشت: در سال گذشته شاهد کشت مجدد برنج در 50 هزار هکتار از زمین های استان بودیم.

وی افتتاح 24 هزار واحد مسکن مهر در استان را از دیگر توفیقات سال 90 دانست و ازاحداث 50 هزار واحد جدید مسکن مهر خود مالکی در مازندران در سالجاری خبر داد.

طاهایی، ایجاد بیش از 102 هزار فرصت شغلی و عبور استان از رقم متعهد شده در این زمینه را از دستاوردهای مهم سال گذشته برشمرد و  افزود: موضوع تامین شغل دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در محور برنامه های اشتغال استان قرار دارد.

استاندار مازندران، رشد بیش از 40 درصد صادرات غیر نفتی را گامی بزرگ در سال تشدید تحریم ها و اصلاح ساختار اقتصادی دانست که به همت بازرگانان و تجار پر تلاش مازنی تحقق پذیرفته است.

وی، سفرهای هیئت های تجاری و بازرگانی استان به بازارهای هدف منطقه را از برنامه ها و دستاوردهای برجسته استان در سال گذشته دانست و گفت: در سفر به اقلیم کردستان عراق و سفر طرف عراقی به مازندران در سال گذشته، قراردادهای اقتصادی شایان توجهی منعقد شده است.

طاهایی با اشاره به اینکه در سفر اخیر به آفریقا برخی کارخانه داران مازنی معاهدات چشمگیری با فعالان اقتصادی شرق این قاره به ثبت رسانده اند، گفت: جذب بازار کشورهای حوزه دریای خزر در کانون برنامه های آتی این سفرها قرار دارد.

وی با اعلام اینکه مازندران با بیش از 15 میلیون مسافر ورودی و حدود 10 میلیون مسافر اقامتی در تعطیلات نوروزی سال جاری رتبه اول مسافران اقامتی کشور را کسب کرده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14 درصد رشد داشته است.

طاهایی با اشاره به اینکه 60 دستگاه اجرایی در نوروز سال جاری به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران پرداختند، یادآور شد: 13 هزار پرسنل خدوم نیروی انتظامی برقراری امنیت و کنترل ترافیک و 60 بیمارستان و درمانگاه و ظیفه ارائه  خدمات درمانی را در این ایام به عهده داشتند.

استاندار مازندران عملکرد ستاد دایمی تسهیلات سفر استان در این ایام را مطلوب ارزیابی کرد و خبر داد: مجتمع تفریحی سیاحتی نمک آبرود چالوس با پنج میلیون نفر بازدید کننده رتبه نخست مراکز اقامتی کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های زیر ساختی توسعه در برنامه های محوری و اساسی استان است، گفت: در سال گذشته اقدامات مطلوبی در جهت توسعه فرودگاه های ساری و نوشهر صورت پذیرفته و توسعه فرودگاه رامسر نیز به عنوان یک منطقه محوری گرشگری، در برنامه آتی استان قرار دارد.

وی سه جاده دسترسی به تهران و وجود 338 کیلومتر نوار ساحلی را از ظرفیت های بالقوه استان اعلام کرد و گفت: راه اندازی ناوگان حمل و نقل دریایی و مسافری از بندر امیر آباد به نوشهر و بندر انزلی و احداث چند هتل و اماکن اقامتی در این مسیر نیز از جمله برنامه های توسعه ای مازندران است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مطلوب ترین دستاورد تکنولو‍ژی برای مقابله با معضل زباله در دنیای امروز، احداث نیروگاه تولید برق از زباله است، گفت: در این رابطه در روزهای پایانی سال گذشته 210 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به نیروگاه های ساری و نوشهر اختصاص یافت.

طاهایی افزود: باقی مانده اعتبار احداث نیروگاه های زباله سوز ساری و نوشهر در قالب لایحه بودجه سال جاری هیات دولت به مجلس ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران به برخی از مهم ترین اهداف برنامه چهارم دست یافته است، اظهار داشت: مازندران برای تحقق اهداف برنامه پنجم برنامه های جدی دارد.

طاهایی افزود: حمایت از صنایع به ویژه صنایع خرد و تبدیلی و تقویت کمی و کیفی قطعه سازی استان به عنوان چهارمین قطب قطعه سازی کشور نیز از برنامه های اساسی استان است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بخشی از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور به مازندران محقق شده است از حضور احتمالی رئیس جمهور به منظور افتتاح چند پروژه در استان خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد