رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فروش قابل توجه بازارچه‌های صنایع‌دستی رامسر در ایام نوروز

فروش قابل توجه بازارچه‌های صنایع‌دستی رامسر در ایام نوروز

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از فروش 12 میلیارد ریالی بازارچه‌های صنایع‌دستی مازندران در ایام نوروز 91 خبر داد.

علیزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: صنایع دستی در بازارچه‌های و نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایام نوروز 91 حدود 12 میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بازارچه صنایع‌دستی در شهرهای محمودآباد، نور، بابلسر، جویبار، بابل، سوادکوه، ساری، نکا، عباس‌آباد بهشهر و گلوگاه با ظرفیت 200 غرفه و با همکاری هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی برپا شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برپایی نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در رامسر و نمایشگاه ملی صنایع دستی در نوشهر با ظرفیت 200 غرفه در ایام نوروز 91 خبر داد.

علیزاده افزود: تعداد غرفه‌های نمایشگاهها و بازارچه‌های صنایع دستی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فروش محصولات صنایع دستی از مهمترین دغدغه هنرمندان محسوب می‌شود، گفت: این دغدغه از گذشته وجود داشته و در حال حاضر به دلیل قانون بیمه هنرمندان و تسهیلات مشاغل خانگی حجم تولیدات صنایع دستی افزایش یافته و این مشکل مضاعف شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: در صورتی که بازارچه‌های صنایع دستی در شهرهای ساحلی و پارکهای جنگلی مازندران در طول شش ماه از سال دایر شود، دغدغه هنرمندان صنایع دستی مرتفع خواهد شد.

علیزاده با تاکید بر اینکه زمینه فروش محصولات صنایع دستی باید فراهم شود، افزود: زمینه فروش محصولات صنایع دستی در شهرهای ساحلی و پارکهای جنگلی مازندران وجود دارد.

وی یادآور شد: هر چه نمایشگاه صنایع دستی تداوم یابد، مشکل هنرمندان حل می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: بیمه هنرمندان، تسهیلات مشاغل خانگی و احیای رشته‌های در حال منسوخ از جمله فعالیتهای دولت بوده و در صورتی که زمینه برای فروش محصولات صنایع دستی فراهم نشود، هنرمندان رغبت لازم را نخواهند داشت و دچار مشکل می‌شویم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد