رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در سه مرکز شبانه روزی ساری، بابل و کتالم رامسر، 280 سالمند نهگدا

در سه مرکز شبانه روزی ساری، بابل و کتالم رامسر، 280 سالمند نهگداری می شوند


آرام در گفتگو با مهر:
مازنیها در ردیف شهروندان پیر کشور محسوب می شوند
ساری - خبرگزاری مهر: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران با اشاره به آمار بالای افراد سالمند در استان، اظهار داشت: شهروندان مازنی در ردیف پیرترین آحاد جامعه ایرانی محسوب می شوند.

سعید آرام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان گیلان دارای بالاترین آمار افراد سالمند و پیر در کشور بوده و سیستان و بلوچستان به عنوان جوان ترین استان کشور است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با بیان اینکه افسردگی و اختلالات مفصلی شایعه ترین بیماری در سالمندان استان است، گفت :280 معلول و سالمند تحت پوشش بهزیستی استا ، مجهول الهویه هستند.

وی افزود: از آنجایی که زندگی مردم در میانسالی به درستی صورت نمی گیرد، مشکلات جسمی و ذهنی زیادی در سالمندی بروز پیدا می کند.

وی بیان داشت: هم اکنون بسیاری از سالمندان ایران علاوه بر اینکه تولید کننده نیستند، مصرف کننده منابع جامعه نیز می باشند که بیماری های جسمی و ذهنی آنان نیز هزینه درمانی زیادی را بوجود می آورد.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران تاکید کرد: باید با برنامه ریزی صحیح ،سالمندی فعالی را داشته باشیم.

آرام بیان داشت: سالمند تخت گرا و وابسته به تخت فایده ای ندارد و اگر اکنون به سالمندی فکر نشود در آینده با چالش بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: اما اگر با برنامه ریزی دوران زندگی میانسالی را بگذرانیم ،سالمندی یک فرصت خواهد بود و با این برنامه ،حتی می توان آینده جوانان فعلی را بهتر بسازیم.

وی افزود: وزارت بهداشت برای زندگی سالم افراد میانسال طرح و برنامه ریزی را در دستور کار دارد.

آرام به فعالیت بهزیستی مازندران در بخش سالمندی اشاره کرد و گفت: در سه مرکز شبانه روزی ساری، بابل و کتالم رامسر، 280 سالمند نهگداری می شوند.

وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر نگاه بهزیستی جدا نکردن سالمندان از خانواده ها است ادامه داد: هفت مرکز روزانه برای آموزش و دیگر خدمات درمانی و روانی در استان برای حضور سالمندان دایر شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز علاوه بر ارائه خدماتی نظیر فیزیوتراپی و پرستاری، آموزش خانواده ها در چگونگی ارایه خدمات و برخورد رفتاری با سالمندان به خانواده ها ارائه می شود.

وی گفت: روزانه بیش از 150 سالمند از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

وی به وجود هفت تیم سیار بهزیستی برای ارایه خدمات به سالمندان مازندران اشاره کرد و گفت: این گروه که همراه با پزشک ، فیزیوتراپ و پرستار است به سالمندان خدمات ارایه می کنند.

هشت درصد از جمعیت سه میلیون و 100هزار نفری مازندران افراد بالای 60 سال به عنوان سالمند هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد