رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آبرسانی به رامسر،کتالم و سادات شهر از سد میجران

آبرسانی به رامسر،کتالم و سادات شهر از سد میجران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: سد "گلورد" در سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید.

"رمضان طهماسبی"، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بیش از 10 برابر گذشته در بخش آب استان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: شاخص مهار آب استان در مقایسه با کشور و جهان پایین است و باید تلاش شود شاخص مهار آب را از 10 به 40 درصد برسد.

وی یادآور شد: سدهای گلورد، هراز، کانال انتقال آب چالوس و شبکه پایین‌دست این سدها به عنوان مهمترین طرحهای اجرایی بخش تامین و انتقال آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در خصوص پیشرفت فیزیکی سدهای استان، تصریح کرد: در حال حاضر سد گلورد 51 درصد، سد هراز 10 درصد، کانال انتقال آب چالوس 42 درصد، شبکه آبیاری و زهکشی گلورد 66 درصد و شبکه البرز با پیشرفت 57 درصدی در حال اجرا هستند که با بهره‌برداری از این طرحها، آب موردنیاز بالغ بر 100 هزار هکتار زمین تامین و سیلابهای مخرب منطقه مهار خواهد شد.

طهماسبی اظهار داشت: سد شهید رجایی با هدف تامین آب برای 400 هزار نفر، طرح آبرسانی از سد مرحوم آیت‌الله صالحی برای شهرهای گروه الف(بابل، بابلسر، امیرکلا، خزرشهر و فریدونکنار) برای جمعیت 600 هزار نفر و آبرسانی به شهر رامسر، کتالم و سادات‌شهر از سد میجران برای جمعیتی بالغ بر 105 هزار نفر از مهمترین طرحهای در حال اجرای شرکت آب منطقه‌ای مازندران محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم طرح آبرسانی به شهر رامسر، کتالم و سادات‌شهر در سال 91 به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در خصوص سد گلورد، گفت: این سد در سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید.

طهماسبی اظهار داشت: بدنه سد هراز نیز از امسال طی برنامه‌ای پنج ساله به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی این شرکت در سال 91 بالغ بر 140 میلیارد تومان است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای مازندران با حمایت مدیران ارشد استان، نمایندگان مجلس و وزارت نیرو، از منابع اعتباری دیگری نیز جهت تسریع در ساخت سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد