رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

حضور پر تعداد گردشگران نوروزی در رامسر

خبرگزاری فارس: بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران
حضور پر تعداد گردشگران نوروزی در رامسر
معاون ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران خبر داد
بازدید حدود 3 میلیون گردشگر از مراکز تاریخی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران از بازدید حدود 3 میلیون نفری گردشگران از مراکز تاریخی و فرهنگی مازندران خبر داد.


مهران حسنی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران در گفت‌وگو با  خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار‌ داشت: استقبال از گردشگران نوروزی در روز اول فروردین در محور‌های هراز، کندوان، رامسر، گلوگاه و سوادکوه برگزار شد.

وی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی شامل کتاب مصور استان، کتابچه راهنمای گردشگری، DVD حاوی فیلم معرفی جاذبه‌های گردشگری، نقشه و راهنمای گردشگری 19 شهرستان توزیع شد.           

این مسئول خاطرنشان کرد: این مراسم به عنوان برنامه شاخص و قابل توجه  مورد استقبال خوب مسافران قرار گرفته و اجرای برنامه نوروزخوانی بر اساس آیین و آداب و رسوم مردم مازندران بوده که توسط گروه‌های موسیقی محلی این بخش از برنامه اجرا  شد.

حسنی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های سازمان درباره اجرای جشن نوروزی نظر به هماهنگی‌های به عمل آمده قبلی از سوی این اداره کل و تاکید و دستور استاندار به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری این اداره کل این جشن در شهرستان‌ها انجام شد و در برخی از شهرستان‌ها هم جشنواره آیین‌های سنتی و نوروزی بر اساس آیین‌ها و آداب و رسوم این استان تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی از جمله 12 موزه  استان در این ایام قابل توجه بوده، گفت: به گونه‌ای که تاکنون 2 میلیون و 606 هزار و 416 نفر از این مراکز بازدید به عمل آوردند.

این مسئول متذکر شد: از آنجایی که نوروز با طبیعت‌گردی گره خورده است، برگزاری تور‌های یک روزه و نیم‌روزی در استان توسط دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی رونق داشته و این موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در  استان شده است به طوری که  72  درصد از مسافران ورودی در استان اقامت گرفتند.

حسنی در ادامه ابراز داشت: سفرهای گروهی و انجام سفر در قالب تور از جمله زمینه‌ها به سمت گردشگری حرفه‌ای است.

وی با اشاره به آماده‌باش 90 داروخانه، 68 بیمارستان و درمانگاه، ایجاد 52 پایگاه امدادی و اطلاع‌رسانی هلال‌احمر، 70 پایگاه اورژانس در سطح جاده‌های استان به همراه یک آمبولانس هوایی متذکر شد: بیش از 60 دستگاه و نهاد اجرایی و تشکل‌های تاسیسات گردشگری این استان با بیش از 60 هزار نفر نیرو، خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی را به عهده دارند و محل این اداره کل به عنوان مرکز هدایت، کنترل و نظارت بر فعالیت کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی با حضور نمایندگان کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروزی فعال است.

انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد