رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برنامه‌های نوروزی استان مازندان و رامسر تشریح شد

با حضور معاون فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی مازندران؛

برنامه‌های نوروزی استان مازندان و رامسر تشریح شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات سفر نوروزی مازندران، درخصوص ساماندهی اماکن استیجاری گفت: در حال حاضر 10 هزار واحد شناسنامه‌دار و 10 هزار واحد دیگر شناسایی و در مرحله ساماندهی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مازندران، مهران حسنی ظهر امروز 5 فروردین‌ماه در حاشیه ستاد دایمی تسهیلات سفر نوروزی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال از گردشگران نوروزی در روز اول فروردین ماه 91 در محورهای هراز - کندوان - رامسر - گلوگاه و سوادکوه، اظهارداشت: طی مراسمی با حضور فرمانداران به عنوان روسای ستاد تسهیلات سفر شهرستان و دیگر مسئولین از شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان هلال احمر، نیروی انتظامی و روسای تشکل‌های تاسیسات گردشگری، استقبال انجام شد.

وی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی شامل کتاب مصور مازندران، کتابچه راهنمای گردشگری، معرفی جاذبه‌های گردشگری، نقشه و راهنمای گردشگری 19 شهرستان استان توزیع شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات نوروزی مازندران یادآور شد: با همکاری جوامع واحدهای پذیرایی بین راهی محورهای هراز، کندوان، رامسر، گلوگاه و سوادکوه با پخش شیرینی، شکلات و غذاهای سنتی مازندرانی از جمله آش از مسافرین پذیرایی به عمل آمد.

حسنی اظهارداشت: علاوه بر موارد فوق‌الذکر، آنچه در این مراسم به عنوان بخش شاخص و قابل توجه بوده و مورد استقبال مسافران قرار گرفت، اجرای برنامه نوروزخوانی براساس آئین و آداب و رسوم مردم مازندران بود که توسط گروه‌های موسیقی محلی اجرا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاستهای سازمان درخصوص اجرای جشن نوروزی، نظر به هماهنگی‌های به عمل آمده قبلی از سوی این اداره کل و تاکید و دستور استاندار به شهرداری‌ها، فرمانداریها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری این اداره کل جشن نوروزخوانی در شهرستانها انجام شد و در برخی از شهرستانها نیز جشنواره آئین‌های سنتی و نوروزی براساس آئین‌ها و آداب و رسوم این استان تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات سفر نوروزی مازندران با بیان اینکه برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع دستی و سوغات در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر است، گفت: امسال با قوت بیشتر و با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان و کشور به عنوان ارزشمندترین رهآورد سفر برای مسافران نوروزی جهت سوغات و کالای فرهنگی در 400 غرفه در شهرستان‌های رامسر، نوشهر، محمودآباد، نور، بابل، سوادکوه، جویبار، ساری، بهشهر و گلوگاه در حال اجرا است.

حسنی افزود: در زمینه سوغات استان؛ خرید اقلامی از قبیل برنج، ماهی، ترشیجات و مربا توسط مسافرین در ایام نوروزی قابل توجه است.

وی از افتتاح نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در پارک نگین نوشهر با 100 غرفه در سطح ملی و با حضور هنرمندان و صنعتگران 25 استان کشور در چهارم فروردین 91 با حضور استاندار مازندران، فرماندار و مسئولین شهری نیز خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات نوروزی مازندران اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب از برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر است که با حضور ناشرین و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 19 شهرستان استان برپا شده و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

حسنی ادامه داد: برگزاری طرح آرامش بهاری در 100 امامزاده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر استان است.

وی با اشاره به چاپ بیش از دو میلیون و 500 هزار نسخه بروشور و کاتالوگ توسط دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و بخش خصوصی، گفت: این بروشورها در زمینه‌هایی از قبیل بهداشت و درمان، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، احکام سفر و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، هشدارها، موارد امنیتی و ترافیکی است.

حسنی خاطرنشان کرد: ظرفیت اقامت در هتل آپارتمان، متل، اماکن استیجاری، مجتمع‌های دولتی ساحلی، کمپینگ‌ها، مدارس، زائرسراها و مهمان‌‌پذیرها نسبت به سال 90 رشد 17 درصدی داشته است.

حسنی با اشاره به افزایش تعداد کلاس‌ها جهت اقامت در مدارس توسط اداره کل آموزش و پرورش مازندران، گفت: سه هزار و 619 کلاس در سال 90 به چهار هزار کلاس در سال 91 افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بکارگیری 13 هزار نیرو جهت حفظ امنیت و ایجاد نظم ترافیکی در جاده‌ها و شهرهای استان و ایجاد قرارگاه نوروزی در میدان امام خمینی(ره) قابل تقدیر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات نوروزی مازندران با اشاره به اختصاص دو میلیون لیتر گازوئیل در ایام تعطیلات نوروزی به واحدهای اقامتی و پذیرایی در محورهای استان از جمله هراز، سوادکوه، جواهرده رامسر، دوهزار و سه هزار تنکابن که فاقد گاز طبیعی می‌باشند، افزود: این امر با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و موافقت معاون عمرانی استانداری استان انجام شده است.

حسنی یادآور شد: از ابتدای فعالیت ستاد تسهیلات سفر مازندران تاکنون دو میلیون و 606 هزار و 416 نفر از مراکز فرهنگی و تاریخی از جمله 12 موزه استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نوروز با طبیعت گردی گره خورده است، برگزاری تورهای یکروزه و نیم روزی در استان توسط دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی رونق داشته که این امر موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در مازندران شده است، به طوری که 72 درصد از مسافران ورودی در استان اقامت گزیدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات نوروزی مازندران ادامه داد: شاهد سفرهای گروهی در قالب تور به مازندران هستیم که زمینه‌ای به سمت گردشگری حرفه‌ای خواهد بود.

حسنی خاطرنشان کرد: آماده باش 90 داروخانه، 68 بیمارستان و درمانگاه، ایجاد 52 پایگاه امدادی و اطلاع رسانی هلال احمر، 70 پایگاه اورژانس در سطح جاده‌های استان به همراه یک آمبولانس هوایی (بالگرد) از دیگر اقدامات ستاد تسهیلات سفر این استان می‌باشد.

حسنی با بیان اینکه بیش از 60 دستگاه، نهاد اجرایی و تشکل‌های تاسیسات گردشگری مازندران با بیش از 60 هزار نفر نیرو خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی را به عهده دارند، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان مرکز هدایت، کنترل و نظارت بر فعالیت کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی با حضور نمایندگان کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروزی فعال می‌باشند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد