رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سواحل رامسر و استقبال گردشگران نوروزی

سواحل رامسر و استقبال گردشگران نوروزی


ساحل چپکرود به لحاظ شرایط طبیعی یکی از زیباترین سواحل در استان مازندران است که امکاناتی هم برای استفاده مسافران از آب دریا و اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مازندران، استان سرسبز و زیبای مازندران با بیش از 237 هزار و 564 کیلومتر وسعت بالغ بر دو میلیون و 938 هزار و 914 (بر اساس سرشماری سال 1385) میلیون نفر جمعیت در حاشیه دریای خزر و همسایگی با استان‌های گیلان، گلستان، سمنان و تهران قرار گرفته و مشتمل بر 15 شهرستان، 46 شهر، 43 بخش و 110 دهستان است که 43 درصد شهرهای آن در طول نوار ساحلی واقع شده است.

مازندران تنها استان ساحلی دریای خزر است که از سه محور زمینی (کندوان، هراز و فیروزکوه) با مرکز کشور در ارتباط بوده و علاوه بر گذر راه‌آهن سراسری سه فرودگاه (ساری، نوشهر و رامسر) نیز ارتباط هوایی آن را با سایر نقاط کشور برقرار می‌کند. همچنین جاده‌ای (بابلسر- رامسر) به طول 220 کیلومتر، با فاصله 10 تا 300 متر از ساحل دریا می‌گذرد و چشم‌اندازهای کم نظیری را برای گردشگران فراهم می‌آورد.

آب و هوای مازندران با توجه به وجود دریا، کوه و جنگل به دو نوع معتدل و مرطوب و کوهستانی تقسیم می‌شود. منطقه کوهستانی و مرتفع که در جنوب استان و دامنه سلسله جبال البرز قرار گرفته است، قسمت‌هایی از دودانگه، چهاردانگه ساری، سوادکوه، فیروزکوه، بند پی بابل، لاریجان، نور، کجور، کلاردشت و ییلاقات تنکابن را در بر می‌گیرد.

بخش اعظم اراضی میان‌بند یا در اصطلاح (پرتاس) که حد فاصل میان ییلاق و قشلاق است را جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد. جنگل‌های مازندران حدود یک میلیون هکتار مساحت دارند و مانند نوار سبزی دامنه‌های شمالی البرز و کرانه دریای مازندران را پوشانده است.

این نوار سبز کوهستانی در برخی نقاط استان در بخش‌هایی از چالوس، نوشهر و رامسر فوق‌العاده به دریا نزدیک شده در منطقه خرم‌آباد و تنکابن کمی به عقب می‌رود و از محمودآباد و آمل تا قائم‌شهر رفته رفته فاصله با دریا بیشتر شده است و به 30 کیلومتری می‌رسد.

استان مازندران با دارا بودن موقعیت‌های جغرافیایی طبیعی، کوهستانی سرد و خشک، معتدل و مرطوب دره‌های باصفا، رودهای پر آب، مراتع سرسبز و آب‌های معدنی جزو استان‌های برتر کشور در بخش طبیعت‌گردی و اکوتوریسم به شمار می‌رود که با توجه به سابقه دیرینه گردشگرپذیری همه ساله پذیرای بیش از 12میلیون نفر از هموطنان و 100 هزار نفر گردشگر خارجی است.

* ساری

ساری مرکز مازندران و از جمله شهرهای طبرستان و مرکز فرمانروایی اسپهبدان بوده است. این شهر در زمان سلوکیه به سیرنکس در زمان ساسانی سارویه و در ادوار اسلامی سارویه به ساری تغییر نام داد. این شهرستان دارای شش بخش چهار دانگه، دودانگه، مرکزی، کلیجانرستاق و میاندرود و سه شهرسورک، کیاسر و ساری می‌باشد.

- مسجد جامع

این مسجد در مرکز شهر و در بافت بازار ساری قرار دارد که یادگار دوران قاجاریه است، تزیین سر در مسجد جامع با کاشی معرق و کتیبه کوفی از ویژگی‌های این اثر تاریخی است.

* جویبار

این شهرستان از شمال به دریای مازندران، شرق و جنوب شرقی به شهرستان ساری، جنوب و جنوب غربی به قائمشهر وغرب به بابلسر محدود می‌شود و دارای دو بخش گیلخواران و مرکزی و دو شهر جویبار و کوهی خیل و چهار دهستان است.

- تکیه کرد کلا

این تکیه در 28 کیلومتر شمال غربی شهرستان جویبار قرار دارد و دارای نمای آجری و سقف پوشیده از سفال می‌باشد. معماری این تکیه شامل یک ایوان با شش ستون چوبی، اتاق‌هایی در دو طبقه به طور قرینه و شاه‌نشین طبقه دوم است که در سال 1280 هجری قمری ساخته شده است.

- ساحل چپکرود

ساحل چپکرود از لحاظ شرایط طبیعی یکی از زیباترین سواحل در استان مازندران به شمار می‌رود که امکاناتی هم برای استفاده مسافرین از آب دریا و اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد