رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر عروس شهرهای ایران

رامسر عروس شهرهای ایران

رامسر شهری ساحلی و سرسبز است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری بسیار، به عروس شهرهای ایران معروف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مازندران، رامسر شهری ساحلی و سرسبز است که از جاذبه‌های بسیاری برخوردار است. سادات محله و کتالم به داشتن چشمه‌های آب گرم معدنی معروف است. منطقه جواهرده نیز از نظر تاریخی حائز اهمیت است.

- قلعه باستانی مارکوه

در جاده رامسر به تنکابن و در جنوب شرقی شهر کتالم بر فراز کوهی منفرد بقایای قلعه باستانی مارکوه، از آثار دوره‌های اسلامی مشاهده می‌شود، پلکانی که تا پای قلعه می‌رسد نیز این مکان را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد تا بتوانند از طبیعت چشم‌نواز و این اثر تاریخی لذت ببرند.

- بقعه شاه‌نشین

این قلعه بر روی کوه جنگلی در ضلع جنوبی هتل‌های جدید و قدیم در شهر رامسر واقع شده است. قدمت قلعه با استناد به متون تاریخی به قرن 6 هجری قمری برمی‌گردد. این قلعه در سال 520 هجری قمری در زمان کیا بزرگ امیر، جانشین حسن صباح ساخته شد.

- مجموعه کاخ مرمر

باغ و کاخ مرمر در ضلع جنوبی شهر رامسر در دامنه کوه با مساحتی حدود 600 متر مربع در سال 1316خورشیدی به بهره‌برداری رسید. این کاخ هم‌اکنون به عنوان موزه تماشاگه خزر پذیرای علاقمندان و پژوهشگران است.

- هتل قدیم رامسر

این بنا در ضلع جنوبی شهر و در دامنه رشته کوه البرز واقع شده است که همزمان با گسترش شهر در سال 1312خورشیدی به بهره‌برداری رسید. هتل در سه طبقه و زیرزمین احداث گردیده که مساحت هر طبقه حدود 1500متر مربع می‌باشد.

- چشمه آب گرم معدنی

رامسر با داشتن چشمه‌های آب معدنی، شهره عام و خاص است. از جمله آن آب سرد معدنی نی دشت در 12 کیلومتری جنوب رامسر در کنار رودخانه صفارود، تاسیسات آب گرم معدنی پشت مهمانخانه‌های رامسر زیر پل چشمه‌های آب گرم معدنی سادات شهر، ماس راش و تنهیجان در منطقه جنت رودبار است.

- جنگل دالخانی

جنگل دالخانی از دیگر تفرجگاه‌های شهرستان رامسر است که 600هزار متر مربع مساحت دارد و برای احداث پارک جنگلی در نظر گرفته شده است.

- پارک جنگلی صفارود

این پارک در کنار رود صفارود و در میان دره و در پایین جاده واقع شده است. برای سهولت استفاده گردشگران پله‌هایی برای ورود به آن، از جاده تعبیه گردیده است. وجود آب معدنی گازدار و آب و هوای مطبوع به این مکان جلوه خاصی بخشیده است.

- دهستان جواهرده

26 کیلومتری رامسر در دامنه کوه‌های پر برف سماموس روستای ییلاقی و سنتی جواهرده با چشم‌اندازی وصف ناپذیر خودنمایی می‌کند. برخورداری از آب و هوای مطبوع، پوشش گیاهی متنوع، طبیعتی بکر و منحصر به فرد مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

- مجموعه تفریحی و توریستی کیش پارس مارین

این مجموعه فراساحلی با امکانات منحصر به فرد از جمله کشتی تفریحی پارس مارین، باشگاه آبی مارین با هفت ورزش آبی از جمله جت اسکی، قایق‌رانی، غواصی، ماهیگیری و... رستوران دریایی دریانورد، کافی شاپ، دفتر خدمات مسافرتی مارین گشت مجری تورهای دریایی و طبیعت گردی در چهار فصل سال، تامین امکانات اقامتی در هتل، متل،هتل آپارتمان و ویلاهای ساحلی و...در ساحل زیبای شیرلو فضای رویایی را فراهم می‌سازد تا عروس شهرهای ایران را از میان دریای نیلگون خزر مشاهده کنید.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد