رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی و سوغات در رامسر

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی و سوغات در مازندران
پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی و سوغات در رامسر
نسخه چاپیارسال به دوستان
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد
پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی و سوغات در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از پیش‌بینی 400 غرفه صنایع دستی برای ایام نوروز در مازندران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیف‌الله فرزانه در جمع خبرنگاران بیان داشت: 400 غرفه صنایع دستی و سوغات برای ایام نوروز در مازندران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از این تعداد 300 غرفه تقریبا قطعی شده و 100 غرفه آن مربوط به نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی است که در پارک نوید شهرستان نوشهر برپا می‌شود که در آن حداقل 25 استان کشور شرکت خواهند داشت.

فرزانه اظهار داشت: ساحل طلایی و باغ 30 هکتاری رامسر به ترتیب 40 یا 60 غرفه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد داشت و برای هموطنانی که از مبادی ورودی چالوس و کلاردشت وارد این استان می‌شوند نیز دو غرفه خرید و بازدید از صنایع دستی و هنرهای سنتی پیش‌بینی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری یک بازارچه کوچک در مجاورت مرکز اطلاع‌رسانی آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: دو فروشگاه فروش با 15 غرفه و همچنین بازارچه فروش با 25 غرفه در پارک قائم پل قائمشهر برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور گردشگران در پایگاه پژوهشی و باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر برپایی 10 تا 15 غرفه صنایع دستی و هنرهای سنتی قطعی شد.

فرزانه گفت: در حال حاضر مشغول رایزنی هستیم تا در شهرهای جویبار، بابل و سوادکوه بازارچه کوچکی بین شش تا هشت غرفه برگزار شود.

این مقام مسئول یادآور شد: برگزاری نمایشگاه در شیرود تنکابن و شهرداری عباس‌آباد، در ساحل محمودآباد و شهرستان نور نیز با 40 ، 30 ،15 و 40 غرفه بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان است که به عنوان یک محصول گردشگری شناخته شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش این سازمان در دسترس قرار دادن هر چه بیشتر این محصولات در قالب نمایشگاه و بازارچه عرضه مستقیم به کاربردی شدن آن کمک کرده و مقدمه پویایی آن را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد