رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر نخستین شهر مطالعاتی اجرای طرح ریزپهنه‌بندی شد

خبرگزاری فارس: رامسر نخستین شهر مطالعاتی اجرای طرح ریزپهنه‌بندی شد 
رامسر نخستین شهر مطالعاتی اجرای طرح ریزپهنه‌بندی شد
رئیس کانون مهندسان رامسر:
رامسر نخستین شهر مطالعاتی اجرای طرح ریزپهنه‌بندی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مهندسان رامسر گفت: شهر رامسر به ‌عنوان نخستین شهر مطالعات و پایلوت در زمینه اجرای طرح ریزپهنه‌بندی تصویب شد.


علی امینی شاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر بیان داشت: به دلیل اهمیت مدیریت قبل از سوانح و بعد از آن، کانون مهندسان رامسر اقدام به برپایی همایشی یک روزه تحت عنوان همایش مدیریت بحران و آشنایی با مطالعات مهم ریز پهنه‌بندی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این همایش با هدف بالابردن سطح آگاهی مهندسان شهرستانی و منطقه برگزار می‌شود.

امینی‌شاد در ادامه با بیان اینکه، آموزش اصلی‌ترین محور توسعه و عامل پایداری آن است، تصریح کرد: در این همایش طرح ریز پهنه‌بندی نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کانون مهندسان رامسر درباره این طرح ابراز داشت: مطالعات طرح ریز پهنه‌بندی از سال 87 توسط شورای شهر رامسر پیگیری شده و با تهیه طرح اولیه و ارسال آن به اداره کل مسکن و شهرسازی استان مازندران و تصویب در کمیسیون زلزله استان، شهر رامسر به ‌عنوان نخستین شهر مطالعات و پایلوت در زمینه اجرای طرح ریز پهنه‌بندی تصویب شد.

وی ادامه داد: این مطالعات برای برنامه‌ریزی مدون در راستای تامین آینده‌ای بهتر و همچنین مدیریت و کنترل بحران نظیر سیل، زلزله، لغزش و رانش و تمام حوادث طبیعی اجرایی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این طرح برای رفاه و امنیت و آرامش شهروندان رامسر و استفاده برای اینکه ادارات و سازمان‌ها و مهندسان و همه طرح‌های اجرایی است.

وی اعتبار طرح ریز پهنه‌بندی را حدود 500 میلیون تومان دانست و یادآور شد: 40 درصد از این مبلغ توسط مدیریت شهری (شورا و شهرداری) و بقیه آن از محل بودجه دولتی تامین می‌شود.

امینی‌شاد همچنین درباره مزایای اجرای طرح ریز پهنه‌بندی خاطرنشان کرد: خدماتی که توسط مشاور این طرح ارائه می‌شود، مطالعات زمین‌شناسی، ژئوفیزیک و ژئو تکنیک، سازه و شهرسازی و مدیریت بحران و برنامه‌ریزی شهری است.

رئیس کانون مهندسان رامسر در پایان با تبریک به مردم رامسر برای عقد قرارداد طرح ریز پهنه‌بندی در روزهای آتی و تقدیر از اعضای شورای شهر به‌دلیل پیگیری‌هایشان افزود: بر اساس این مطالعات مدیران شهری به آینده‌ای روشن‌تر و آگاهی نسبت به برنامه‌ریزی طراحی و در نهایت اداره امور امور شهر می‌پردازند.

به گزارش فارس، این همایش یک روزه در 18 اسفند سال جاری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد رامسر برگزار می‌شود و پروفسور فریبرز ناطق الهی و بهزاد پورمحمد از اساتید برجسته کشور در زمینه مدیریت بحران در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام/ن۲۰


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد