رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آزادسازی اراضی ملی در رامسر

خبرگزاری فارس: 33 هکتار از اراضی ملی غرب مازندران از دست متصرفان خارج شد 

آزادسازی اراضی ملی در رامسر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران:
33 هکتار از اراضی ملی غرب مازندران از دست متصرفان خارج شد

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران گفت: در 11 ماه امسال 668/32 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی به ارزش 194 میلیارد ریال از دست متصرفان خارج شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر سرهنگ یوسف‌علی ادیب گفت: در این مدت 143 فقره تجاوز به اراضی ملی در منابع طبیعی غرب مازندران رخ داد که در اجرای ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و همچنین با احکام قضایی صادر شده، این اراضی آزاد شد.

وی بیشترین عملکرد مربوط به جلوگیری از تصرف اراضی را در حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان به میزان113/12 هکتار ذکر کرد و بیان داشت: در حوزه منابع طبیعی عباس آباد 766/1 تصرف اراضی ثبت شده و پایین‌ترین آمار مربوط به این منطقه است.

ادیب تعداد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخریب و تصرف جنگل و مرتع را 39 فقره برشمرد و تصریح کرد: برخی از متصرفان علاوه بر تصرف، اراضی را تخریب هم می‌کنند که در مجموع 827/7 هکتار از جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران در 11 ماه امسال تخریب شد.

وی بیان داشت: در اجرای ماده 690 قانون مجازات اسلامی نیز 10 فقره پرونده مربوط به برداشت2هزار و 218 متر مکعب مخلوط از جنگل‌ها و مراتع تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران تأکید کرد: به جز شهرستان‌های رامسر و تنکابن که در آن‌ها 324/3 هکتار تصرف و  تجاوز در مراتع رخ داد، در دیگر شهرستان‌ها تخریب و تصرف مراتع صورت نگرفت.

به گزارش فارس، منابع طبیعی غرب مازندران، از رویان تا رامسر را در بردارد و شامل 313 هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام/ن۳۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد