رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام: سوء تدبیر مدیریت قوه اجرایی محرز است

 

ابوالفتح نیکنام:  

سوء تدبیر مدیریت قوه اجرایی محرز است

ابوالفتح نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش تعجب‌برانگیز قیمت خودروهای داخل کشور در هفته‌های اخیر، بیان کرد: تنها و مهم‌ترین دلیل این افزایش ۱۰۰ برابری، سوء تدبیر مدیریت قوه اجرایی است.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت  در جایی که باید به نفع صنعت از سهام‌دار و یا عده‌ای پشتیبانی کند، خود به عنوان سهام‌دار وارد  و نتیجه آن نیز، وضع موجود و بی‌ثباتی قیمت‌ها می‌شود.

نیکنام درباره سیاست‌های همیشگی دولت در زمان بروز چنین اتفاق‌هایی در اقتصاد، تصریح کرد: دولت چه راهکاری برای حل این موضوع دارد؟ تولیدکنندگان را به حال خود می‌گذارد تا مثلا قیمت پراید به ۱۱ میلیون تومان برسد؛ سپس تأسف خود را اعلام می‌کند و سرانجام بهای این خودرو را به ۹ میلیون تومان می‌رساند.

وی، از این نوع سیاست‌ها به عنوان سیاست‌های وحشتناک یاد کرد و ادامه داد: خواهید دید که وزیر صنعت، معدن و تجارت از این موضوع به شدت ناراحت و بعد وارد عمل می‌شود و اعلام می‌کند که قیمت خودرو را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهیم و نه ۱۰۰ درصد.

 این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، با تاکید بر اینکه در هر حال ما با افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو روبه‌رو می‌شویم، این نوع اقدامات را آب ریختن به آسیاب دشمنان آرامش مردم خواند و گفت: همین ماشین (پراید) را در عراق به قیمتی می‌فروشند که  گاهی مردم می‌گویند اگر از عراق ماشین بخریم بهتر است تا در داخل کشور.

با وجود تأکید مکرر وزیر صنعت بر کنترل قیمت‌ محصولات صنعتی از جمله خودرو، قیمت خودروهای داخلی همچنان با رشد شتابان همراه است و برخی خودروها با افزایش قیمت یک تا ۱۴ میلیون تومانی در سه هفته اخیر روبه‌رو شدند؛ رشد بیش از حد قیمت خودروهای داخلی و عرضه این محصولات با قیمت‌های غیرواقعی در بازار باعث کاهش استقبال مردم از خرید خودرو شده و بازار را تا حدی با رکود روبه‌رو کرده است./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد