رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رونمایی از یک گیاه جدید در رامسر

خبرگزاری فارس: رونمایی از یک گیاه جدید در غرب مازندران  

رونمایی از یک گیاه جدید در رامسر

همزمان با هفته منابع طبیعی انجام می‌شود
رونمایی از یک گیاه جدید در غرب مازندران

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر از کشف یک گیاه جدید در غرب مازندران خبر داد و گفت: آیین رونمایی از این گیاه در هفته منابع طبیعی برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر احمدعلی توپا اسفندیاری گفت: این گیاه با نام علمی Psilotum nudum گونه‌ای علفی و چند ساله از تیرهٔ Psilotaceae است که ریزوم‌های منشعب دارد.

وی تأکید کرد: این گیاه تاکنون در ایران دیده نشده و در فهرست گیاهان کشور قرار نداشت و نخستین گزارش وجود آن را دو تن از کارشناسان به نام آیت‌الله رضایی و شاهپور خانقلی تهیه کردند.

اسفندیاری با بیان اینکه گونه جدید گیاهی در جنگل‌های رامسر و بر روی درخت اَنجیلی کشف شد، ابراز داشت: رونمایی از این گیاه در کاخ موزه شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: توزیع 300 هزار نهال در غرب مازندران و افتتاح پروژه آبخیزداری برای مهار سیل و رسوب در منطقه کاظم‌رود در شهرستان عباس‌آباد از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.

مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر خواستار مشارکت گسترده مردم در جشن درخت‌کاری در روز 15 اسفند شد.

از روز 15 تا 21 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر واقع در غرب مازندران، از رامسر تا رویان را در بر دارد و دارای 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام/ن۳۰/چ3000

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد