رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

«دولت مخفی» برزیده در رامسر کلید خورد

 

«دولت مخفی» برزیده در رامسر کلید خورد

ـ «دولت مخفی» عنوان مجموعه ای از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که به کارگردانی عبدالحسین برزیده و تهیه کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی با نگاهی به صبر و اراده اسرار در جنگ تحمیلی مقابل دوربین قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فیلمنامه این مجموعه در ‌٢٦ قسمت به قلم

رحمان سیفی آزاد و داریوش ربیعی به نگارش در آمده و مجید امامی نیز بازنویسی نهایی آن را بر عهده داشته است.

این مجموعه که جمعه ـ ‌٥ اسفند ماه ـ در رامسر مقابل دوربین ایرج عاشوری قرار گرفت روایت خطی و تاریخی از اسارت، مقاومت درایت و پایداری مردانی از این سرزمین است که در اوج محرومیتها، فشارها، شکنجه ها و معصومیت ها پاک زیستند و خدمتگزار ماندند. دولت مخفی برگرفته ی مجموعه ای از حوادث مستند و بوقوع پیوسته است که با وجود تلاش برای پوشش حقیقت اسارت، همچنان متأثر از این فضای معنوای و عظیم مانده است.

این سریال که از ‌٣٠ شخصیت اصلی و شش شخصیت محوری برخوردار است در بازسازی رویداها بجای بهره گیری ممتد از تخیل از روش جابجایی موقعیتها در بُعد زمان و مکان استفاده شده و همه روایتهای آن مسیر اردوگاهی دارند و قصه همه اردوگاه هایی جانبی بدنبال یکدیگر ظاهر و روایت خواهد شد.

مجموعه «دولت مخفی» با تصویری از عشق آغاز و پایان خواهد یافت و فضای میان این دو عشق که پایان آن متعالی است پر از دردها، رنج ها، شادی ها، تجربه ها و ... خواهد بود.

تصویربرداری سریال تلویزیونی «دولت مخفی»‌ در شمال کشور و اردوگاهی حوالی شهریار انجام می شود و لاله اسکندری، امیرحسین همتی، مهتاج نجومی، حسین توشه، مریم سلطانی، محمدرضا رهبری، هادی قمیشی و کریم خوسیانی از بازیگران این مجموعه هستند.

تدوین این مجموعه را مجید امامی همزمان با تصویربرداری بر عهده دارد.

سایر عوامل آن عبارتند از:

دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هوشنگ قنواتی زاده

دستیار دوم: سحر زرندی

مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری

مدیر صدابرداری: هادی معنوی پور

طراح و اجرای گریم: مهری شیرازی

طراح صحنه و لباس: سیدمحسن آهنگرانی

منشی صحنه: زهرا جعفری

مدیر تولید: شهرام دانشپور

جانشین تولید: احمد جهانگیرفرد

عکاس: مهدی صادقی

مدیر تدارکات: محمود ریحان صفت

ـ «پرواز» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که به کارگردانی محمد حمزه ای و تهیه کنندگی محمد ناجی برای پخش در نوروز ‌٩١ مقابل دوربین قرار گرفت.

این تله فیلم که در لوکیشن حوالی میدان سعادت آباد مقابل دوربین قرار گرفت داستان زندگی مردی بنام پرهام را به تصویر می کشد که از همان نوجوانی بلندپرواز بوده و آرزو داشته یک شبه پولدار شود اما هم اکنون پس از گذشت سال ها او به همراه همسرش در یک آژانس هواپیمایی مشغول کار شد در صورتیکه به شغلش هیچ علاقه ای ندارد و همین موضوع آغاز ماجراهایی جدید در زندگی او می‌شود.

فیلمنامه این تله فیلم را مهدی کیا با مضمون اجتماعی و با برخورداری از رگه های طنز به نگارش در آورده و سیاوش خیرابی در نقش پرهام، خاطره حاتمی در نقش پریا، اسماعیل سلطانیان در نقش فیروز و زهره حمیدی در نقش محترم از بازیگران «پرواز» هستند.

سایر عوامل آن عبارتند از:

مدیر تصویر برداری: حسن اسدی

صدابرداری: منصور شهبازی

طراح صحنه و لباس: محمد صادقی

دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سجاد حسینی

مدیر تولید: جمشید تربتی

طراح گریم: مهرنوش طبیبی

تدوین: امیر ادیب پور

ـ ترانه باران مجموعه برنامه ای از گروه معارف شبکه دو سیماست به تهیه کنندگی رضا چاپلقی که دستاوردهای بسیجیان این مرز و بوم را با نگاهی متفاوت و داستان گونه مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

«ترانه باران» در قالب یک مجموعه برنامه مستند داستانی تهیه شده و ظرفیتها و پتانسیل های بسیجیان این مرز و بوم را در راستای ارج نهادن به این دلاور مردان و دریادلان در قاب تصویر ماندگار می کند.

ترانه باران با اهدافی چون ترویج و گسترش تفکر بسیجی، خنثی کردن تبلیغا ت منفی دشمنان در جنگ نرم علیه بسیجیان، تقویت روحیه خودباروری بسیجیان و ارتقاء منزلت اجتماعی بسیج ساخته شده است.

تمام اتفاقات و ماجراهای این مستند داستانی بر اساس تصمیم یک خواهر و برادر برای شرکت در جشنواره فیلم مستند شکل می گیرد آن ها در اتباط با افراد موفق جامعه ، پایه و اساس" ترانه باران "را استوار می‌کنند.

حلقه های صالحین، سازندگی، بسیج هنرمندان، بسیج ورزشکاران معرفی نخبگان بسیجی در عرصه های مختلف از بخش های این برنامه هستند. همگام شدن دوربین با لادن سمیعیان و فرشاد حسن پوردر نقش این برادر و خواهر است.

به تصویر کشیدن فعالیتهای بسیجیان در عرصه های سازندگی و آبادانی کشور، تولید برنامه های انیمیشنی و بازی های رایانه ای و همچنین معرفی نخبگان و مخترعان بسیجی از بخش های متنوع ترانه باران است.

گروه معارف شبکه دو سیما با همکاری سپاه حضرت محمد رسول الله به تولید برنامه ای جهت ارج نهادن به ورزشکاران بسیجی که موفق به کسب مقام قهرمانی های ملی و بین المللی شده اند پرداخته است.

به زودی سری جدید این مستند داستانی که هم اکنون دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ‌١٢/٣٥به مدت ‌٢٠ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می شود با همت سازمان بسیج و سپاه محمد رسول الله (ص) تولید خواهد شد.

سایر عوامل عبارتند از :

ایده پردازی : محسن حبیبی

تهیه کننده : رضا چاپلقی

کارگردان:« علی افشاری

مدیر تولید : یوسف واثقی

تدوین: البرز سبحانی

صدابردار: مهمدی منصوری

*** شبکه آموزش

ناصر گیتی جاه ـ بازیگر تقدیر شده سی امین جشنواره فیلم فجر ـ به «رادیو هفت» می رود.

قرار است در برنامه زنده شبانگاهی این هفته «رادیو هفت» گفتگوی شبانه با ناصر گیتی جاه بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون باشد. این گفتگوی شبانه در قالب مصاحبه در شش قسمت آماده شده و هر شب قسمت هایی از این گفتگو با اجرای منصور ضابطیان به روی آنتن می رود.

ناصر گیتی جاه در سال ‌١٣١٤ در تهران متولد شد. بازی در تئاتر را از سال ‌١٣٣٤ تجربه کرد. بازی در سینما را از سال ‌١٣٥٢ با «گدای میلیونر» به کارگردانی «محمود کوشان» شروع کرد.

چندی پیش در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر،دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد بخش نگاه نو به «ناصر گیتی جاه» برای بازی در فیلم سینمایی «خوابم می آد» اهدا شد.

اجرای قطعات ادبی توسط مهمانان برنامه،نماآهنگ و نمایش رادیویی و روایت قصه از دیگر بخش های مختلف برنامه «رادیو هفت» ‌ است. برنامه زنده شبانگاهی«رادیو هفت» به تهیه کنندگی و کارگردانی «منصور ضابطیان» و «محمد حسین صوفی»هرشب ساعت ‌٢٣ از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.

*** شبکه تهران

ـ "حماسه نهم" عنوان یک برنامه ترکیبی از گروه اجتماعی شبکه تهران است که با رویکرد بررسی انتخابات مجلس در ‌٩ دوره و مقایسه آن با دیگر کشورهای جهان تهیه و تولید شده است.

احسان رجبی ـ تهیه کننده برنامه " حماسه نهم" ـ در تشریح ساختار این برنامه گفت: این برنامه در ‌١٠ عنوان که عبارتند از دموکراسی دینی و غربی ، تاریخچه انتخابات ایران و جهان ، اهمیت جایگاه مجلس، مشارکت سیاسی مردم در انتخابات، تبین جایگاه مردم در انتخابات ، تبلیغات در انتخابات، معیارانتخاب نامزدهای انتخاباتی ، دشمن شناسی ، منافع بیگانگان و بیداری اسلامی در ‌١٠ قسمت ‌١٥ دقیقه ای تهیه و آماده شده است.

رجبی ادامه داد: حماسه نهم" به بررسی کامل و همه جانبه انتخابات مجلس با رویکرد سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی کشور می پردازد که از تحلیل کارشناسان و اساتید فن در این برنامه استفاده شده است. همچنین در پخش پایانی این برنامه گفت وگویی با شهروندان حول موضوع برنامه انجام می شود.

تهیه کننده برنامه " حماسه نهم " تصریح کرد: قرائن وشواهد مختلف نشان می دهد بدخواهان ملت ایران پس از فتنه ‌٨٨ ، سناریوی های مختلفی برای کمرنگ کردن انتخابات مجلس تهیه کرده اند که در این برنامه به آن اشاره می شود. رجبی در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات این دوره اگر چه از بسیاری جهات همانند دیگر ادوار انتخابات مجلس است اما از یک زاویه تفاوت چشمگیری نسبت به دیگر دوره های انتخابات دارد و آن هم فضاسازی عناصر ضد انقلاب برای غیر رقابتی نشان دادن انتخابات مجلس است که این در برنامه سعی شده است، این سناریوهای غربی نقدو بررسی و برای مخاطب تبین شود. برنامه " حماسه نهم " در ‌١٠ قسمت ‌١٥ دقیقه ای تهیه شده است که ساعت ‌١٧:55 دقیقه بر روی آنتن شبکه تهران می رود.

ـ "روز انتخاب "عنوان برنامه زنده و مستقیمی از گروه فرهنگی اجتماعی شبکه تهران است که در روز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی " ‌١٢ اسفند" به روی آنتن می رود.

سید محمد سید رضی تهیه کننده برنامه "روز انتخاب "با بیان این مطلب گفت: این ویژه برنامه ارتباط زنده و مستقیمی از اولین ساعات رای گیری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو محل اخذ رای مسجد النبی واقع در میدان هفت حوض و مسجد جامع رجایی شهر در استان البرز برقرار می کند و حضور پرشور و انقلابی شهروندان رادر هنگام رای گیری تا پایان ساعات آن گزارش می کند.

سید رضی با بیان استقرار پایگاه شبکه تهران در این دو محل یاد شده برای اخذ رای یاد آور شد: حضور گسترده و با شکوه مردم در هنگام رای گیری با بهره گیری از دوربین های واحد سیار و پایگاههای گوناگونی که ارتباط تصویری آنها را با رژی پخش برقرار می نماید، در این دو محل به نمایش گذاشته می شود که در صورت تمدید زمان رای گیری این برنامه نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

سید رضی گفت و گو با شهروندان و دعوت از هنرمندان و خوانندگان و ..... را از دیگر برنامه های پایگاه شبکه تهران در این دو محل یاد شده عنوان کرد.

این برنامه زنده با اجرای جمعی از مجریان شبکه تهران از نخستین ساعات اخذ رای تا پایان رای گیری بر روی آنتن شبکه تهران می رود.

*** شبکه چهار

رسانه ها وتاثیر پذیری اجتماعی موضوعی است که در برنامه امشب "هزار و یک شب " شبکه چهار سیما به آن پرداخته می شود.

برنامه یکشنبه های هزار و یک شب که به موضوع جامعه اختصاص دارد این هفته باتوجه به آنکه بخش عمده ای ازمخاطبان تلویزیون - سریالها را دنبال می‌کنند و معمولا این استقبال و پیگیری اختصاص به قشر وطبقه خاصی ندارد به تاثیر پذیری مخاطبان از سریالها و برنامه های اجتماعی میپردازد.

این نشست و گفتگوی تلویزیونی باحضور اساتید ارتباطات ـ دکتر نقیب السادات ـ و دکتر ابراهیمی برگزار خواهد شد و مصادیق تاثیرپذیری‌های مخاطبان با تاکید بر جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی مورد بحث قرار خواهد گرفت و در همین رابطه عوارض پیگیری سریال‌های شبکه های فارسی ماهواره ای نیز مورد توجه خواهد بود.

برنامه "هزار و یک شب" به تهیه‌کنندگی محمد صدری شنبه تا سه شنبه ساعت ‌٢٣:15 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

*** سیمای استانی

مستند کویر سبز با موضوع فعالیت‌های خاص کشاورزی استان یزد در ‌١٣ قسمت در دست ساخت است.

سید محسن شمس‌الدینی ـ تهیه‌کننده این مستند ـ افزود: این مستند با تلاش گروه مستند شبکه استانی یزد ساخته شده و در شبکه استانی و شبکه‌های مختلف سراسری پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از قسمت‌های این مستند به زردآلوی ابرکوه می‌پردازد و هم‌اکنون در حال تهیه مراحل مختلف تولید زردآلو اعم از کشت بذر، تولید نهال و ... در دهستان فراغه این شهرستان هستیم.

وی برخی دیگر از قسمت‌های این مستند را پیرامون گل لیلیوم، لیزیانتوس، ماهی خاویار و نخل اعلام کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 9012-04224
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد