رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نمایشگاه توانمندی‌های مهندسان رامسر گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه توانمندی‌های مهندسان رامسر گشایش یافت
نمایشگاه توانمندی‌های مهندسان رامسر گشایش یافت
نسخه چاپیارسال به دوستان
با حضور مسئولان
نمایشگاه توانمندی‌های مهندسان رامسر گشایش یافت

خبرگزاری فارس: آیین افتتاح نخستین نمایشگاه توانمندی‌های مهندسی رامسر با حضور شهرداران، جامعه مهندسان و روسای دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات شهرداری رامسر برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، عضو هیئت رئیسه کانون مهندسان شهرستان رامسر ظهر امروز در این مراسم با تبریک روز مهندس به جامعه مهندسان گفت: مهندس در جامعه شهری یک شهروند محسوب می‌شود که در عملکرد خود، دو نوع رویکرد دارد که در رویکرد وظیفه‌ای خود بنا بر وظیفه به مسایل شهری ورود کرده و در قبال انجام وظایف خود هزینه در یافت می‌کند و در رویکرد دغدغه‌ای، مهندسان، دغدغه‌های مهندسی جامعه را دارد و سعی می‌کند تا این دغدغه‌ها را با انجام رسالت خود به آرامش تبدیل کند.

هومن حشمتی تنکابنی افزود: مهندس در فرآیند مهندس ‌شدن خود به ‌طور ناخود آگاه یک مدیر می‌شود و مدیرانی که به‌طور غیرمهندسی وارد سیستم اداری می‌شوند، قطعا نیازمند مشاوره فنی و مهندسی در دستگاه اجرایی خود هستند.

حشمتی اضافه کرد: نیاز جامعه امروز، نیاز به تخصص مهندسی در دغدغه‌های شهری بوده و همه این مسایل باعث می‌شود تا جامعه مهندسان همواره سال‌های دور پیش رو را در افق دید خود ببینند.

وی در ادامه بیان داشت: کانون مهندسان رامسر اعلام آمادگی می‌کند تا با همه ادارات و نهادها در زمینه مسایل مهندسی شهری گفت‌وگو کند، زیرا معتقد است که وقتی گفت‌وگو انجام می‌شود، بابی برای پیشرفت و بهبود جامعه باز خواهد شد و در همین راستا اقدام به برگزاری نخستین همایش اخلاق حرفه‌ای در شهرستان رامسر کرد.

حشمتی درباره نمایشگاه توانمندی‌های مهندسی رامسر ابراز داشت: این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های مهندسی در غرب مازندران است که از امروز به مدت سه روز در رامسر آغاز به به‌کار کرده و آنچه در این نمایشگاه به تماشای عموم گذاشته شده است، حاصل افکار مهندسی، مهندسان همین شهرستان است.

در حاشیه این مراسم میثم اسدیان نایب رئیس هیئت مدیره کانون مهندسین رامسر نیز گفت: اگر بخواهیم مهندسی را آنالیز کنیم می‌توان گفت که این بحث به دو بخش علمی، اجرایی و اقتصادی تقسیم می‌شود.

وی افزود: عمده‌ترین مشکل جامعه مهندسی رامسر درباره مهندسانی است که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند و هیچ بستری برای اشتغال آنان فراهم نیست و به دلیل طولانی بودن زمان اخذ پروانه اشتغال، این امر دچار معضلاتی است که نیازمند بازنگری از سوی مسئولان مرتبط است.

اسدیان خاطرنشان کرد: برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند به مهندسان جوان در کسب تجارب و آشنایی با دستاوردهای مهندسان با تجربه کمک کند.

این مسئول اذعان داشت: در این نمایشگاه سه شرکت مهندسی بزرگ شهرستان رامسر به‌نام‌های جلوه‌سازان، برج‌سازان و کرانه‌سازان حضور دارند.

انتهای پیام/ن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد