رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دیدنی های رامسر را از دست ندهید


دیدنی های رامسر را از دست ندهید
دیدنی‌های مازندران را از دست ندهید
ملاقات با گوزن زرد ایرانی در نوروز
جام جم آنلاین: گوزن زرد ایرانی که تا مدت ها پیش گمان می رفت که نسل آن در فلات ایران منقرض شده، چندسالی است که در یک منطقه حفاظت شده در شمال کشور در حال زیست هستند و گردشگران می توانند در نوروز به تماشای آنان بنشینید.

برای ملاقات با گوزن های زرد ایرانی باید راهی دشت ناز در ساری شوید؛ این منطقه در حوالی شهرستان ساری در استان مازندران قرار دارد و به همین خاطر بهتر است از جاده فیروزکوه عازم این دیار شوید؛ 22 راس از این گونه بسیار کمیاب که تا پیش از این گمان می رفت منقرض شده باشد در خوزستان کشف شد و اکنون گله هایی از گوزن زرد ایرانی در دشت ناز ساری در محوطه محصوری مراقبت می شوند.

دشت ناز وسعتی حدود 60 هکتار دارد و در فاصله 25 کیلومتری شمال شرق ساری قرار گرفته است. این محل یک زیستگاه جنگلی است و پناهگاه حیات وحش به شمار می رود.

 عمارت عباس آباد، یادگاری از دوران صفویان

پل ورسک در شهرستان سوادکوه نخستین میعادگاه گردشگران این منطقه است که هرچند سابقه تاریخی چندانی ندارد اما در نوع خود یکی از شاهکارهای مهندسی به شمار می رود که در زمان جنگ جهانی دوم پل ارتباطی راه آهن سراسری شمال جنوب بود.

پس از آن به رودخانه سالار دره می رسید که یکی از خاطره انگیزترین اقامتگاه های استان مازندران است که چشم انداز طبیعی بسیار زیبا دارد.

دریاچه عباس آباد در بهشهر را می توان مقصد بعدی این سفر دانست که در 9 کیلومتری بهشهر و در میان جنگل های دهکده التپه جاخوش کرده است. در این منطقه روزگاری یکی از مشهورترین باغ های صفویان بود که شاه عباس کاخ و بناهای آن را به یادگار گذاشت.

 رامسر سبز و سرسبز

رامسر بدون شک یکی از معروف ترین و محبوب ترین مراکز تفریحی برای ایرانیان به شمار می رود اما با این وجود بسیاری از جاذبه های طبیعی و گردشگری آن برای عموم شناخته شده نیست.

رامسر کوه هایی دارد با مناظر و چشم انداز بدیع مامن کوهنوردان، طبیعت گردان و گردشگران حرفه ای است؛ باشکوه ترین قله این کوهستان «خش چال» است که بیش از 4500 متر ارتفاع دارد و یخچال های دایمی آن سرچشمه آبشار ایچ در دامنه شمالی است.

در سفری سه روزه به این منطقه می توانید علاوه بر بهره مندی از طبیعت آن، به مدد تله کابینی که بر فراز پارک جنگلی ایلمیلی جاخوش کرده است، در مدت 12 دقیقه مسیر دو هزار متری بر فراز این جنگل ها سیر کنید.

 گوگردهای جوشان

البته آبگرم رامسر نیز مکانی مناسب برای گردشگرانی است که از درد مفصلی رنج می برند و زندگی شهری اعصابی برایشان نگذاشته است. این چشمه های آبگرم در جنوب و شرق رامسر واقع شده اند و سرشار از گوگرد برای التیام دردهای گردشگران درمانی هستند.

اگر به مازندران سفر کردید، سری هم به جواهرده بزنید چون بسیاری از طبیعت گردان حرفه ای آن را جواهری در میان ابرها توصیف می کنند که در ارتفاعات دو هزار متری از سطح دریا و در کنار قله بزرگ سماموس قرار دارد.

این منطقه در اوج گرمای شرجی تابستان شمال منطقه ای خنک برای گردشگران است بی آنکه مگس و پشه در گوش شما وز وز کند.

اگر هم به بناهای تاریخی علاقه دارید سری به کاخ رضاخان و هتل قدیم رامسر بزنید؛ کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر یکی از نفیس ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است که در سال 1316 به بهره برداری رسید و در آن گیاهان نایاب تزینی کاشته شده است.

 نمک آبرود؛ گزینه های دم دستی برای گردشگری

در میان شهرهای استان مازندارن نمک آبرود یکی از گزینه های گردشگرانی است که می خواهند یک روزه سری به آب و هوای شمال بزنند. این منطقه یکی از محبوب ترین تورهای کوتاه مدت پایتخت است که بیشتر مسافران آن را جوانان تشکیل می دهند.

برای رسیدن به این منطقه بهتر است از جاده چالوس راهی شمال کشور شوید. نمک آبرود هم مثل رامسر از نعمت تله کابین برخوردار شده و از آنجا بر فراز کوه مدوبن می توانید نظاره گر همجواری دریا و جنگل و آسمان باشید هرچند که برای رسیدن به این نقطه باید ساعت ها در صف به انتظار بمانید! (ایرنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد