رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اورژانس بین راهی گردشگران در جواهرده رامسر احداث می شود

اورژانس بین راهی گردشگران در جواهرده رامسر احداث می شود

رامسر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر اظهار داشت: برای رفاه حال گردشگران و به منظور افزایش امنیت جان آنها، دو مکان در جواهرده و جنت رودبار برای احداث اورژانس بین راهی و امداد و نجات، با اعتباری در حدود 550 میلیون ریال در حال احداث است.سیدقاسم ریاضی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اداره منابع طبیعی رامسر با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مناطقی را برای احداث دکه‌های بین راهی با سبک جدید که در شأن گردشگران داخلی و خارجی باشد در نظر گرفته که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، 6 مجوز در این باره داده شده است.

ریاضی درباره برنامه‌های انجام شده برای افزایش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه منابع طبیعی بیان داشت: اداره منابع طبیعی رامسر با همکاری بخشداری و اداره میراث فرهنگی، در جاده جنگلی جواهرده و جنت رودبار که از جذاب‌ترین مناطق شمال کشور برای گردشگران است، با نصب تابلو و بنر، اطلاعات پایه را در معرض دید مردم قرار داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت: در کنار افزایش و رواج طبیعت‌گردی، لازم است جلو تخریب جنگل نیز گرفته شود که بر این اساس مأموران حفاظتی منابع طبیعی با گشت‌زنی‌های پیوسته در عرصه‌های طبیعی بر این امر نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به توزیع کیسه‌های زباله در بین گردشگران افزود: عمده تذکراتی که مأموران حفاظتی به مردم می‌دهند در مورد پرهیز از شکستن سرشاخه‌های درختان و همچنین اطمینان از خاموش شدن آتشی است که برای پخت و پز افروخته می‌شود.

ریاضی با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان و برخورداری از مناظر طبیعی زیبا گفت: منابع طبیعی در چارچوب قوانین و مقررات آمادهٔ هر گونه همکاری با نهادهای مربوط برای جلب گردشگر است.

شهرستان رامسر با مساحت 730 کیلومتر مربع و جمعیت 70 هزار نفر در غرب استان مازندران قرار دارد و با داشتن 30 هزار هکتار جنگل و برخورداری از چشم‌اندازهای زیبا، از مهمترین مناطق جذب گردشگر در کشور محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد