رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نهمین گردهمایی سراسری تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان در رامسر

نهمین گردهمایی سراسری تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان در رامسر

به گزارش ایرنا ، ' شیرزاد یزدانی ' روز پنجشنبه در نهمین گردهمایی سراسری تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان در هتل قدیم رامسر افزود: باید برای شهرسازی در کشور تدابیر اصولی اندیشید.

وی افزود : مازندران جزو اولین استانهای کشور است که در تهیه نرم افزار حدود صلاحیت و ظرفیت مهندسان مبادرت نموده است.

به گفته یزدانی ، در این گردهمایی 60 مهندس از 20 استان کشور شرکت دارند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور و رییس گروه تخصصی شهرسازی کشور نیز گفت : در حال حاضر حدود 250 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشورند که از این تعداد حدود پنج هزار و 500 نفر در امر شهرسازی فعالیت دارند.

' سیدمهدی میرفندرسکی ' افزود : بحث مقررات بین المللی ساختمان بسیار مهم است و جایگاه نظام مهندسی باید تبیین شود.

وی یادآور شد: شهر سازی تنها یک علم نیست بلکه خرد است و بزرگترین خلا ما فقدان استراتژی است.

مهندسین شهرسازی شرکت کننده در این گردهمایی دو روزه در مورد مسایل و مشکلات شهرسازی در کشور به بحث و تبادل نظر می پردازند.ک/2

==============

خاوری نژاد اعلام کرد:
تنها 90 مهندس مازندران در حوزه شهرسازی تخصص دارند
رامسر- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به وجود 15 هزار مهندس در استان، گفت: تنها 90 مهندس استان در حوزه شهرسازی تخصص دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خاوری نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در نهمین گردهمایی گروههای تخصصی شهرسازی نظام مهندسی کشور افزود:  تعداد مهندسان شهرساز در کشور بسیار اندک است.

وی بیان داشت:از تعداد 15 هزار نفر مهندس مازندران، 90 نفر مهندس شهرساز هستند که این امر نیازمند  تجدید نظر از سوی مسکن و شهرسازی کشور دارد تا افراد بیشتری در این رشته تحصیل کرده و وارد نظام مهندسی کشور شوند.

خاوری نژاد گفت: رشته شهرسازی ماهیت برنامه ریزی داشته و با ماهیت ساخت و ساز تفاوت دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در حوزه شهرسازی مازندران وجود دارد ، بحث تهیه طرحهای جامع و تفصیلی بوده و نیازمند تجدید نظر در تهیه این طرحها است تا ضمن انعطاف پذیری بیشتر ، در شرایط مختلف کشور بتوان از آن استفاده بهینه کرد.
 
وی تصریح کرد: اگر چه رویکرد مسکن مهر بسیار خوب بوده و بازار عرضه و تقاضای مسکن را متعادل کرده ولی سبب به وجود آمدن مسائل نابهنجاری در حوزه شهرسازی شده و در برخی موارد ، شاهد عدم توجه به ضوابط و مقررات طرحهای جامع و تفصیلی شهر ها شده است.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار امیدواری کرد  با تداوم این گونه گردهمایی و هم اندیشی و رایزنی و تبادل تجارب استانها و با تدوین قانون جامع شهرسازی مشکلات این حوزه کاهش یابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد