رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جلسه هم اندیشی انجمن بیماران خاص شهرستان رامسر

جلسه هم اندیشی انجمن بیماران خاص شهرستان رامسر

جلسه هم اندیشی انجمن بیماران خاص با حضور محمد صالح رضاخانی فرماندار ،عبدالرحمن حلاجیان ریاست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و برخی از اعضای انجمن بیماران خاص برگزار شد.

در این نشست محمدصالح رضاخانی فرماندار رامسر،ضمن بزرگداشت سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی گفت:خوشبختانه پس از گذشت سه دهه از پیروزی، انقلاب اسلامی همچنان در راستای 3 شعار استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی در حال تداوم است. فرماندار رامسر افزود: خوشبختانه ما امروزه در تمام زمینه ها در حال پیشرفت هستیم و این موضوع دشمنان را نگران کرده است. رضاخانی با اشاره به هجمه دشمنان علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: دشمنان همه روزه به خیال باطل در حال ضربه زدن به انقلاب و کشورمان هستند و این موضوع را می توان از ترور ناجوانمردانه دانشمندان و جوانان این کشور به روشنی یافت.

وی در ادامه با اشاره به نگاه های نامناسب به بیماران خاص در جامعه گفت:ما باید با تلاش مداوم و فرهنگ سازی این نگاهها را اصلاح  کنیم. فرماندار رامسر با خطاب قرار دادن بیماران خاص یادآوری کرد: شما باید در مقابل برخورد ناشایست افراد با صبر و تحمل برخورد کنید و آنها را وادار کنید تا با این حرکت نگاه های خود را اصلاح کنند.

عبدالرحمن حلاجیان رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان رامسر نیز در بخشی دیگر این جلسه با اشاره به معضل اصلی بیماران خاص که بیکاری است گفت:مشکل بیکاری ،مختص کشور ما نیست بلکه یک مشکل جهانی است. وی با اشاره به کاهش تصدّی گری که از سیاستهای اعمالی دولت است گفت: ما باید جوانان میهن مان را به سمت حرفه آموزی هدایت کنیم و تمام تلاشمان اینست که جوانان بیکار را به سمت و سوی صنعت و تولید اشتغال گرایش دهیم که این مهم با حمایت دولت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدنی است.

در ادامه این جلسه بیماران به بیان مشکلات خود پرداختند.

اهم مشکلات این عزیزان، نداشتن شغل مناسب با توجه به وضعیت جسمی شان ، لزوم تهیه دارو در خود شهرستان، لزوم متصدی بودن فرمانداری برای ارائه خدمات و همکاری برای صدور دفترچه های درمانی و عدم ارجاع آنها به سازمانهای دیگر از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)،حمایت کافی برای انجام مشاغل خانگی و زود بازده ،جلوگیری از سوء استفاده از اسم بیماران خاص برای دریافت کمک در سطح شهر توسط افراد معلوم الحال، اولویت دادن به بیماران خاص در جذب نیروهای سازمانی و عدم رد کردن آنها در مرحله گزینش به علت شرایط بیماری آنها بود که فرماندار رامسر به دقت به آنها گوش داد و قول هایی مساعد برای بررسی و رفع مشکلات و کمک به بهبود وضعیت این عزیزان ارائه کرد.

همچنین این عزیزان افزودند که باورشان این است که بهتر است به جای واژۀ ناملموس "بیماران" از واژۀ "افراد" استفاده شود زیرا آنها فرقی بین خود و سایر افراد جامعه نمی بینند و این نگاه نادرست موجود را ناشی از دید منفی و اشتباه جامعه می دانند و از افراد جامعه تقاضا دارند تا از این پس از واژۀ "افراد" به جای واژۀ "بیماران" استفاده نمایند و در ایجاد فرهنگ صحیح عاری از نگاه های ترحم آمیز و غلط، تلاش نمایند و یاریگر این عزیزان باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد