رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اجرای تصفیه‌خانه رامسر به آبفای مازندران واگذار شد

خبرگزاری فارس: اجرای تصفیه‌خانه رامسر به آبفای مازندران واگذار شد
اجرای تصفیه‌خانه رامسر به آبفای مازندران واگذار شد
نسخه چاپیارسال به دوستان
از سوی وزارت نیرو
اجرای تصفیه‌خانه رامسر به آبفای مازندران واگذار شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان مازندران درباره تصفیه‌خانه شهر رامسر گفت: تصمیم بر آن شد تا این پروژه از آب منطقه‌ای گرفته شده و به امور آب و فاضلاب استان واگذار شود و نامه واگذاری آن نیز از سوی وزارت نیرو به شرکت آب و فاضلاب مازندران داده شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، همزمان با ایام‌الله دهه مبارکه فجر، صبح امروز کلنگ پروژه اصلاح شبکه آب شهرستان رامسر با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران و جمعی از مسئولان به زمین زده شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران در این مراسم گفت: شهرستان رامسر از دیرباز شهرستان گردشگر‌پذیر بوده و از سال 85 نیز مصوبه دولت مبنی بر شهرستان نمونه گردشگری را درباره رامسر داریم، اما جدای از مواهب طبیعی و داده‌های خداوندی، این شهرستان از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نبوده و از کمبود آن رنج می‌برد.

محمدتقی حسین‌زاده افزود: در بخش آب و فاضلاب نیز رامسر با مشکل جدی و حاد مواجه بوده که در این راستا تلاش‌های زیادی نیز انجام شده است.

حسین‌زاده اضافه کرد: پیگیری‌های بسیاری درباره پروژه فاضلاب شهری انجام شد تا در سال 90 این امر اجرایی شود، اما این اتفاق نیفتاد و به سال آینده موکول شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران درباره تصفیه‌خانه ابراز داشت: تصمیم بر آن شد تا این پروژه از آب منطقه‌ای گرفته شده و به امور آب و فاضلاب استان واگذار شود و نامه واگذاری آن نیز از سوی وزارت نیرو به شرکت آب و فاضلاب مازندران داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرسودگی بالای شبکه آب رامسر تصریح کرد: در رامسر 260 کیلومتر شبکه آبرسانی داریم که 80 کیلومتر آن فرسوده بوده و بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده بر اساس قدمت فرسودگی و میزان جمعیت، کار اصلاح شبکه آبرسانی انجام می‌شود و البته اکنون 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده از سوی استانداری دارد و برای اجرای کامل آن به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهرام محمدپور رئیس امور آب و فاضلاب رامسر نیز به اهمیت اصلاح شبکه آبرسانی رامسر اشاره کرد و گفت: به همت و تلاش مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی، اکنون شاهد اجرایی شدن پروژه اصلاح شبکه آب رامسر هستیم.

در ادامه محمدصالح رضاخانی فرماندار رامسر نیز بیان داشت: آب آشامیدنی شهرستان رامسر با مشکلات جدی چندین ساله روبه‌رو است.

وی یادآور شد: در راستای بهبود بخشیدن به وضعیت نابهنجار آب رامسر، طرح‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته، اما نکته حایز اهمیت آن است که تاکنون مردم نتایج و بهره این اقدامات را لمس نکرده‌اند.

رضاخانی اضافه کرد: در همین زمینه احداث سد میجران و انباشت حجم وسیع آب در پشت سد و سپس انجام خط انتقال لوله و تصفیه‌خانه که اکنون در حال اجراست، از جمله کارهایی بود که انجام شد.

فرماندار رامسر تصریح کرد: بحث اصلاح شبکه آب بسیار مهم بوده و انتظار جدی مردم شهرستان رامسر نیز به پایان رسیدن پروژه‌هایی است که مدت زیادی از شروع آنها می‌گذرد.

وی درباره این پروژه گفت: 2 میلیارد تومان از سوی استانداری به این پروژه تخصیص داده شده و اکنون نیز از این مقدار، یک میلیارد تومان تزریق اعتبار برای اجرایی شدن این پروژه انجام شده است.

رضاخانی با تشکر از پیگیری‌های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران و توجه ویژه استاندار به این بخش خواستار تسریع در روند ساخت پروژه تصفیه‌خانه شد و عنوان کرد: پروژه تصفیه‌خانه که اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حال انجام بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان مرتبط است تا با تخصیص اعتبارات به‌موقع این مصوبه سفر ریاست جمهور به بهره‌برداری برسد.

فرماندار رامسر در بخش دیگری از سخنان خود درباره فاضلاب شهری اضافه کرد: این طرح نیز جزء مصوبات سفر ریاست جمهور بوده که شهرستان رامسر به شدت به آن نیازمند است و مطالعات آن انجام شده و منتظر اخذ مجوز 215 است تا با رایزنی‌های انجام شده در سال 91 شاهد اجرایی شدن آن در سطح شهرستان باشیم.

وی اذعان داشت: هدف از انجام این اقدامات نه‌تنها رضایت‌مندی و خدمات‌رسانی به مردم رامسر بوده بلکه می‌خواهیم به‌عنوان میزبان برای گردشگرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند، خدمات رفاهی خوبی را ارائه دهیم.

انتهای پیام/ن۱۰/چ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد