رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برگزاری نخستین همایش موسیقی سنتی در رامسر

خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین همایش موسیقی سنتی در رامسر
برگزاری نخستین همایش موسیقی سنتی در رامسر
همزمان با دهه فجر صورت گرفت
برگزاری نخستین همایش موسیقی سنتی در رامسر

خبرگزاری فارس: نخستین همایش موسیقی محلی و سنتی با عنوان از دیروز تا امروز با حضور هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی سنتی، محلی و هنر دوستان در کانون شهید سلیمان‌نژاد این شهرستان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر مختاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که فجر را آفریدند، اظهار داشت: برای نخستین بار و با حضور اساتید و پیشکسوتان موسیقی محلی و سنتی شهرستان رامسر ایجاد شاهد هنرنمایی آنان در این عرصه هستیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، شناختن هنر موسیقی در همه ابعاد و شاخه‌هایش بوده و همان طوری که بر همگان روشن است، هنر همواره در بالندگی جامعه نقش مهمی داشته است.

مختاری اضافه کرد: همان طوری که انبیاء برای شادی بخشیدن و ایجاد نشاط در مسیر الهی انتخاب شده بودند، هنرمندان نیز با الگو گرفتن از سیره انبیاء الهی باید در ایجاد نشاط در روحیه مردم گام بردارند.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شبکه‌های مختلف ضد ایرانی علیه نظام اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اگر دشمنان از ایران می‌ترسند، به دلیل استقامت و پایداری ملت ایران است و هنرمندان در این راه مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

وی گفت: انجام فعالیت‌های هنری در زمینه‌های مختلف باید برای تقویت نفس مطمئنه باشد، که اگر این طور باشد الهی بوده و در غیر این صورت عملی شیطانی محسوب می‌شود.

* حاشیه‌هایی همایش

اجرای موسیقی محلی، نی نوازی، کرنا، سرنا، تنبک، دف نوازی و موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط هنرمندان پیشکسوت و همچنین جوانان فعال در رشته‌های مختلف موسیقی بوده که در این همایش انجام شد.

همچنین تقدیر از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی با اهدا لوح سپاس و هدایا از جمله دیگر برنامه‌های همایش مذکور بود.

در بخشی از این همایش که به امیری خوانی اختصاص داده شده بود ، یکی از امیری خوانان کهنسال رامسری از آن بخش جا مانده بود که پس از اتمام این بخش از برنامه، به جایگاه رفته و با اصرار از عوامل صحنه خواست تا به صورت انفرادی امیری خوانی را اجرا کند تا از او در فیلمی که تهیه می‌شود به یادگار بماند و اصرار از سوی وی و انکار از سوی عوامل صحنه باعث شد تا میکروفن را از مجری بگیرد و با صدای زیبایی  امیری خوانی را اجرا کند که مورد توجه حاضران قرار گرفت و مجری برنامه نیز دست آخر راضی از اجرای حاج کریم قلیپور 85 ساله از وی قدردانی کرد.

کرنا نوازی یکی از بخش‌های این همایش بود که در آن خانواده‌های مرادیان و مسگران کریمی حضور داشتند که حدود 300 سال نسل به نسل در شهرستان رامسر این هنر را تا به امروز ادامه داده اند.

با وجودی که برنامه مربوط به ستاد دهه فجر شهرستان بوده و در روزشمار دهه فجر نیز گنجانده شده بود، اما آنچه که بار دیگر مظلومیت کارهای فرهنگی و قشر هنرمندان را یاد آور می‌شد، حضور نداشتن هیچ یک از مدیران شهرستان حتی اعضای ستاد دهه فجر در این برنامه بود و این در حالی بود که سالن کانون شهید سلیمان‌نژاد مملو از هنرمندان و هنر دوستان شده بود اما جای خالی مسئولانی که همیشه در شعارهای‌شان، تهاجم فرهنگی  دشمن را متذکر می‌شوند و راهکار مقابله با آن را انجام کارهای فرهنگی می‌دانند، دل هنرمندان را به درد آورد.

انتهای پیام/ن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد