رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کلنگ‌ اجرایی اصلاح شبکه برای شهرستان رامسر

کلنگ‌ اجرایی اصلاح شبکه برای شهرستان‌ رامسر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران از کاهش ۷ میلیون متر مکعبی مصرف آب شرب بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، فرسودگی ۱۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و جذب ۶۸ میلیون دلار وام بانک جهانی برای پروژه ‌های آب و فاضلاب در مازندران خبر داد.
 

به گزارش فارس، محمدتقی حسین‌زاده از مدیران آبفای کشور گفت: استان مازندران با داشتن ۷۷۰ هزار مشترک و ۲۱۹ حلقه چاه به طور متوسط ۸.۵ متر مکعب در ثانیه آب قابل مصرف با کیفیت تولید می‌کند.

 وی با بیان اینکه در مجموع ۴۵ شهر در استان مازندران تحت پوشش شرکت آبفای شهری مازندران است، افزود: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مشترکان این شرکت درک مناسبی از شرایط پیدا کردند به طوری که به طور متوسط ۶ تا ۷ درصد بالغ بر ۷ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در طی این مدت حاصل شده است.

۱۶۰۰ کیلومتر شبکه آب فرسوده؛پرت ۳۲ درصد آب

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندان با اشاره به مشکل بزرگ این شرکت گفت: مشکل بزرگی که این شرکت با آن دست به گریبان است وجود ۶۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب است که بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر آن فرسوده است.

 وی با اشاره به اینکه عمده فرسودگی شبکه توزیع آب به خاطر مشکلات فنی نیست بلکه این موضوع به سالهای دور و قبل از انقلاب باز می‌گردد،‌ گفت: اگرچه مردم بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها ما را در مدیریت مصرف آب و کاهش مصرف آب کمک کردند اما متأسفانه فرسودگی شبکه آبرسانی باعث شده تا پرت آب به ۳۱ تا ۳۲ درصد برسد.

 حسین‌زاده افزود: برای کاهش پرت آب از ۳۱ درصد به حد ۱۵ درصد که یک عدد استاندارد است باید ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه کرد.

 *جذب ۶۸ میلیون دلار وام بانک جهانی

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مازندران در خصوص وام بانک جهانی برای پروژه‌های آبفا گفت: فاز اول ۶ پروژه دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای جویبار، بابلسر، نوشهر و چالوس به اتمام رسیده است.

 وی افزود: پروژه‌های بابل، ساری و تنکابن نیز با وام بانک جهانی در دست اجراست که از بین این پروژه‌ها، شهرهای بابل و ساری از محل اعتبارات بانک جهانی است.

 حسین‌زاده خاطرنشان کرد: کلنگ پروژه دفع بهداشتی فاضلاب بابل که از سال ۷۴ به زمین‌ زده شد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی تأکید کرد: مدول اول پروژه دفع بهداشتی فاضلاب شهر بابل برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان نهایی شده است.

 وی افزود: ۱۶۸ کیلومتر خطوط انتقال، شبکه اصلی و فرعی و ۳ ایستگاه پمپاژ هم را راه‌‌اندازی شده است که در مجموع به این استان ۷۵ میلیون دلار مبادله موافقتنامه صورت گرفته که ۶۸ میلیون دلار آن جذب شده است.

 * موافقت‌نامه دریافت ۱۰۰ میلیون دلار وام از بانک توسعه‌ اسلامی

 وی عدم جذب وام از بانک جهانی را سیاسی بودن بانک‌ جهانی و نفوذ آمریکا عنوان کرد و گفت: برای چهار پروژه دفاع فاضلاب در شهرهای قائم شهر، آمل، تنکابن و محمودآباد موافقت‌نامه دریافت ۱۰۰ میلیون دلار وام از بانک توسعه اسلامی صورت گرفته است.

 * پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر

 حسین‌زاده به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و گفت: مازندران ۱۱ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در دهه فجر دارد که از این تعداد ۶ پروژه مربوط به حفر و تجهیز چاه در قائم شهر، ۲ پروژه در نور رویان، محمودآباد، بابل و عباس‌آباد است که ۲۱۵ لیتر در ثانیه به تأمین آب استان می‌افزاید.

 به گفته وی، دو پروژه، خط انتقال در فریدون کنار، اجرای خط انتقال آب در آمل، دو پروژه اصلاح و توسعه در قائم شهر و ساری نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۴ بر روی زمین مانده بود و موفق به افتتاح آن شدیم پروژه بزرگ آبرسانی «چشمه دراسله» به منطقه سوادکوه در روستاهای همجوار بود.

 حسین‌زاده افزود: در این پروژه توانستیم مسیر صعب‌الصبور را با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان، ۵۲۰۰ متر لوله‌گذاری کنیم و ۱۰۰ لیتر آب را هدایت کنیم.

 وی تأکید کرد: در سال جهاد اقتصادی اهمیت کار در اینجا خود را نشان می‌دهد که با این کار توانستیم تمام چاه‌های شهرهای پل سفید، زیرآب و شیرگاه را از مدار خارج و آب‌ گوارا و با کیفیت بالا را به این شهرها انتقال دهیم.

 * طرح‌های کلنگ‌زنی در دهه فجر

 حسین‌زاده گفت: در دهه فجر پروژه فاضلاب شهر محمودآباد با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان به زمین زده می‌شود.

 وی افزود: کلنگ‌ اجرایی اصلاح شبکه برای شهرستان‌های رامسر و سادات شهر و آبرسانی جامع به کلاردشت با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به زمین زده می‌شود.

 *میزان بدهی به پیمارنکاران و طلب از نیروهای نظامی

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در پاسخ به میزان بدهی‌ها به پیمانکاران گفت: در حال حاضر ۱۶ میلیارد تومان بدهی عمرانی و غیر عمرانی به پیمانکاران داریم.

 وی افزود: حدود 1.5 میلیارد تومان از بابت فروش آب از ارگان‌های قضایی و زندان‌ها طلب داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد