رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:دولت و مجلس قطع صدور نفت به غرب را به آینده موکو

خبرگزاری فارس: دولت و مجلس قطع صدور نفت به غرب را به آینده موکول نکنند


امام جمعه رامسر:
دولت و مجلس قطع صدور نفت به غرب را به آینده موکول نکنند

نسخه چاپیارسال به دوستان
امام جمعه رامسر:
دولت و مجلس قطع صدور نفت به غرب را به آینده موکول نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: چه خوب است دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هم‌اکنون صدور نفت را به دنیای غرب قطع کرده و به شش ماه آینده موکول نکند زیرا این امر موجبات افزایش خودباوری مردم ایران را فراهم می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم شاهد وضع تحریم‌های جدید در ادامه تحریم‌های 32 سال گذشته از سوی دولت‌های غربی بودیم.


وی افزود: هدف این تحریم‌ها به زانو درآوردن ملت ما و مخالفت با اقتدار علمی ایران است زیرا ملت ایران اکنون به استقبال دهه فجر و انتخابات می‌رود و دشمن این برهه از زمان را برای تحریم‌ها آغاز کرده و می‌خواهد ملت ایران را به زانو درآورد ولی باید بدانند که در برابر ملت آزمون پس داده ایران نمی‌توانند راه به جایی ببرند.


خطیب نماز جمعه رامسر تصریح کرد: دشمنان با حماقت خود، ما را به آرمان‌هایمان نزدیک می‌کنند و چه خوب است دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هم اکنون صدور نفت را به دنیای غرب قطع کرده و به شش ماه آینده موکول نکند زیرا این امر موجبات افزایش خودباوری مردم ایران را فراهم می‌کند.


باقرزاده اظهار داشت: این مسئله مهمی است و البته تحریم‌های دشمنان با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات ایران انجام شده و در این میان نمی‌توان شیطنت‌ کشورهای عربی همچون عربستان را نادیده گرفت ولی اگر از همین الان صدور نفت‌مان را به دولت‌های غربی قطع کنیم سیلی محکمی به دنیای غرب زده‌ایم و قطعا مردم ما در 22 بهمن و 12 اسفند بار دیگر استکبار جهانی را بر سر جای خود خواهند نشاند.


امام جمعه رامسر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به التهاب شدید به وجود آمده بازار ایران در هفته‌های اخیر عنوان کرد: بخشی از این التهابات مربوط به تحریم‌های اقتصادی است اما یک دلیل آن سودجویی سوداگران است که دستگاه اجرایی و قضایی باید جلوی آنها را بگیرند.


وی اضافه کرد: ولی نکته قابل توجه این است که بخشی از این التهابات مربوط به ضعف مدیریت اقتصادی کشور است زیرا وقتی ورزیدگان و نخبگان کشور حاشیه‌نشین بشوند و مسائل اقتصادی و مدیریت در آن به صورت باندی و گروهی اداره شود تبعات این‌چنینی هم دور از انتظار نیست.


امام جمعه رامسر تصریح کرد: چرا دست‌اندرکاران اقتصاد کشو ر با وجود اعلام آمادگی قبلی تدابیر لازم را اتخاذ نکردند و پس از دو تا سه هفته التهاب در بازار و احتکار شدید کالاهای مورد نیاز بازار از سوی سودجویان به دلیل سوءاستفاده از ضعف مدیریت اقتصادی، مسئولان تازه از خواب غفلت بیدار شدند و شروع به شعار دادن تک نرخی کردن ارز کردند ولی این موارد خود جای تامل دارد‌.


این مسئول یادآور شد: مشکلات زیادی در سطح مدیریت اقتصادی ما وجود دارد و  در آن هیچ شک و شبهه‌ای نیست و دولت و رئیس جمهوری به یک خانه تکانی اساسی در مدیریت اقتصادی نیازمند هستند تا دیگر شاهد اینگونه التهابات نباشیم و امیدواریم آن مدیرانی که در خواب غفلت بودند با درایت رییس جمهور به زودی جابجا شوند.


وی درباره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: رد و احراز صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت انجام شد و ما هم از تدبیر و ایستادگی در برابر رخنه افراد فاقد صلاحیت به خانه ملت را از سوی شورای نگهبان ارج می‌نهیم ولی آنچه که مهم است کار متقن و مستحکم است.


باقرزاده ادامه داد: اگر کسی را رد می‌کنید تا آخر پای آن بایستید و اگر سند دارید و رد صلاحیت می‌کنید چرا مجددا احراز صلاحیت می‌شوند و اگر سند ندارید رد صلاحیت نکنید زیرا این رفتارها باعث بازی با حیثیت مردم شده و فرایند آن زمینه قهرمان‌سازی نامزدها را فراهم می‌کند بنابراین می‌طلبد تا اقدامات مستحکم و متقن در این زمینه انجام گیرد.


امام جمعه رامسر در بخش دیگر فرازهای نماز جمعه با اشاره به ناامنی‌های به وجود آمده در ماه‌های اخیر در سطح شهرستان رامسر گفت: نکته‌ای که به عنوان گلایه عمومی در سطح شهرستان رامسر به چشم می‌خورد بالارفتن آمار بسیاری از جرایم اجتماعی و سرقت‌های مسلحانه با سلاح سرد است که این امر موجب افزایش دلهره و اضطراب و نگرانی در بین مردم و کسبه بازار شده است.


وی خاطرنشان کرد: شورای تامین در این راستا باید با دقت بیشتر و حساسیت بالاتر ورود کند که قطعا اگر مجموعه شورای تامین ضعف نشان ندهد و درست به وظیفه خود عمل کند امنیت شهرستان پایدار می‌شود و همچنین انتظار می‌رود مسئولانی که باید از بروز این گونه مسائل پیشگیری کنند به درستی پیشگیری کرده و آنهایی که باید برخورد کنند برخورد قاطع داشته باشند.


امام جمعه شهرستان رامسر در پایان گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد کاهش این جرایم در سطح شهرستان باشیم تا مجبور نباشیم از این تریبون خواستار مداخله شورای تامین و مسئولان مرتبط استانی در امور شهری شویم.


انتهای پیام/ش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد