رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

باغ ایرانی در رامسر پذیرای گردشگران داخلی و خارجی

باغ ایرانی در رامسر پذیرای گردشگران داخلی و خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: سامان‌دهی و نظافت باغ ثبت جهانی‌شده‌ی عباس‌آباد در شهرستان بهشهر برای بازدید گردشگران نوروزی آغاز شده است.

اسدالله محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: ‌با هدف پذیرایی از گردشگران نوروزی، برخی محوطه‌های تاریخی در مازندران سامان‌دهی می‌شوند که سایت تاریخی گوهرتپه و مجموعه‌ی فرح‌آباد ساری جزو این محوطه‌ها هستند. همچنین با جهانی شدن باغ تاریخی عباس‌آباد در بهشهر سامان‌دهی و نظافت این مجموعه آغاز شده است.

وی اظهار کرد: قصد داشتیم جشن جهانی شدن این باغ را برگزار کنیم که این کار به زمان سفر رییس‌جمهور به مازندران بستگی دارد.

او همچنین گفت:‌ در نظر داشتیم پنج واحد کمپینگ گردشگری را که از مصوبات سفر سوم هیأت دولت بودند، برای سفرها آماده کنیم که به‌دلیل دیر ابلاغ شدن بودجه، این کمپینگ‌ها احتمالا در تابستان افتتاح می‌شوند. این کمپینگ‌ها در شهرستان‌های سوادکوه‌، چالوس‌، بهشهر‌، محمودآباد و رامسر ساخته می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران درباره‌ی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این استان نیز توضیح داد: جلسه‌ی مقدماتی این ستاد با اعضای کمیته‌ها تشکیل شده است.

محمدپور با اشاره به این‌که دبیرخانه‌ی مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی مازندران و کمیته‌ی طرح‌های سالم‌سازی دریا در اداره‌ کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران مستقر است‌، گفت: با برگزار شدن یک جلسه‌ی دیگر در هفته‌ی آینده، فعالیت در این دبیرخانه به‌شکل رسمی آغاز می‌شود.

او افزود: اجرای طرح ویژه‌ی نظارت بر اماکن پذیرایی و اقامتی آغاز شده است. همچنین با همکاری ستاد اقامه‌ی نماز مازندران‌، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی بررسی خواهند شد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد