رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

وضعیت منابع طبیعی غرب مازندران از رویان تا رامسر

وضعیت منابع طبیعی غرب مازندران از رویان تا رامسر

سلمانیان در گفتگو با مهر:
پارسال 145 هکتار از جنگلهای مازندران سوخت/ کمبود امکانات اطفاء حریق
نوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول طرح و برنامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران - نوشهر گفت: بیش از 145 هکتار اراضی جنگلی غرب مازندران در سال گذشته دچار حریق شد.

محمد رضا سلمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال 89 در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران، 37 فقره آتش‌سوزی رخ داد که در نتیجه آن بیش از 145هکتار از جنگلها و مراتع نابود  و 73 میلیارد و 390 میلیون ریال خسارت وارد شد.

وی با اشاره به کمبود امکانات اطفای حریق در غرب مازندران گفت: یکی از مهم‌ ترین خواس‌تهای ما در اختیار داشتن بالگرد بوده که مذاکراتی انجام شده ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

سلمانیان تصریح کرد: بالگرد وسیله ‌ای مؤثر در اطفای حریق بوده و گذشته از این در چارچوب پدافند غیر عامل در صورتی که حادثه‌ ای رخ دهد و راه‌های ارتباطی روستاهای واقع در دل کوه و جنگل بسته شود، تنها وسیلهٔ انتقال افراد و نجات آنان، بالگرد است.

وی اضافه کرد: سطح جنگلهای شمال و پراکندگی جمعیتی آن به گونه‌ ای است که در صورت بروز آتش‌سوزی، در کوتاه‌ ترین زمان محل حریق شناسایی و در پی آن عملیات اطفای حریق آغاز می‌ شود.

این کارشناس مسئول طرح و برنامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت: با مساعدت ستاد مدیریت بحران مازندران، سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اطفای حریق جنگلها و مراتع غرب مازندران اختصاص یافت.

سلمانیان افزود: این اعتبار صرف خرید وسایل و ابزارهای لازم و تجهیز انبارهای اطفای حریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال اعتباری از این محل برای اطفای حریق جذب نشده بود اظهار داشت: در سال 88 اعتبار تخصیص یافته به این امر معادل هشت میلیارد و 500 میلیون ریال بود.

سلمانیان تأکید کرد: با توجه به روحیه همکاری بالا در بین مردم منطقه، در صورت بروز آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع غرب مازندران، مردم به صورت داوطلبانه و زودتر از مأموران اطفای حریق مشغول خاموش کردن آتش می‌شوند.

وی ادامه داد: این حس مشارکت‌جویی سبب می‌شود اعتبارات جذب شده به طور کامل صرف تجهیز ناوگان اطفای حریق شود و مبلغی بابت هزینهٔ کارگری پرداخت نکنیم.

منابع طبیعی غرب مازندران، از رویان تا رامسر را در بردارد و شامل 313 هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد