رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تمهیدات لازم برای رفع مشکل افت فشار گاز در گیلان و رامسر


تمهیدات لازم برای رفع مشکل افت فشار گاز در گیلان و رامسر

استاندار گیلان:

تمهیدات لازم برای رفع مشکل افت فشار گاز در گیلان اندیشیده شده است

رشت -استاندار گیلان گفت: تمهیدات لازم برای رفع مشکل افت فشار گاز در برخی شهرهای استان اندیشیده شده و جای نگرانی نیست.


'مهدی سعادتی' پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع آتش سوزی خطوط لوله و ایستگاه تقویت فشار گاز رشت که موجب قطعی موقت و افت فشار گاز در برخی مناطق استان شده، افزود: از دقایق اولیه وقوع این حادثه، نیروهای امدادی و گروههای متخصص با مدیریت مستقیم بنده به محل اعزام شدند و توانستند در کمتر از 2 ساعت، حریق را اطفاء کنند.

وی ایستگاه شماره 8 تقویت فشار گاز رشت که ظهر امروز دچار حریق شد را یکی از سه ایستگاه گاز رسانی به این شهر عنوان و اظهار کرد: در تلاش هستیم با اتخاذ تدابیری درست و اصولی، زمینه ای فراهم کنیم که کوچکترین فشاری به مردم وارد نشود.

استاندار گیلان ادامه داد: از زمان وقوع این آتش سوزی برخی مناطق شهر رشت شامل محدوده پل جانبازان، بلوار خرمشهر، شهید انصاری و قسمتی از منطقه گلسار دچار افت فشار گاز شد و اکنون این افت فشار، تا حدودی رفع شده است.

وی با اشاره به اعزام اکیپ های فنی مهندسی برای ترمیم خطوط گاز آسیب دیده افزود: تماس های متعددی با دفتر وزیر نفت و مسوولان شرکت گاز کشور گرفته ایم و در تلاش هستیم تا صبح فردا (جمعه) مشکل قطعی و افت فشار گاز در برخی مناطق رشت و تعدادی از شهرهای همجوار را به طور کامل برطرف کنیم.

سعادتی تصریح کرد: به همین منظور و برای جبران افت فشار گاز، استان آذربایجان شرقی و برخی شهرهای غرب مازندران از جمله رامسر و نور نیز در حال آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه انزلی یکی از مسیرهای تقویت کننده گاز شهر رشت است، از مردم این شهر می خواهیم ضمن صرفه جویی در مصرف گاز با مسوولان به منظور جبران افت فشار بوجود آمده همکاری کنند.

استاندار گیلان از مردم رشت و شهرهای همجواز نیز خواست برای بهره مندی سایر شهروندان از گاز، تنها به روشن کردن یک بخاری اکتفا کنند تا با همت مسوولان و تعامل مردم، مشکل به وجود آمده رفع شود.

به گزارش ایرنا، حوالی ظهر امروز خطوط لوله و ایستگاه تقویت فشار گاز در کیلومتر 12 جاده رشت، نزدیک اتوبان سراوان به شفت به دلیل انجام پاره ای تعمیرات دچار حریق شد.

این آتش سوزی با حضور به موقع مأموران آتش نشانی و سایر دستگاه های امدادی طور کامل اطفاء شد.ک/3

ص/695/

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:14

در تمامی شرایط دشوار اب و هوایی و مسیر های صعب العبور و وضعیت های خطرناک که پای مرگ و زندگی در میان است این کارکنان شرکت انتقال گاز هستند که با دوری از خانواده و در شرایط بسیار سخت و با بسر بردن در چادر و مناطقی که کوهستانی و یا باتلاقی است و جریان شدید اب وجود دارد جان خود را بخطر میاندازند و با تمامی خطراتی که استشمام گاز و خطر انفجار ان وجود دارد جریان گاز را در کمترین زمان ممکن برقرار مینمایند و متاسفانه در صدا و سیما و جراید کار و تلاش این عزیزان و سربازان گمنام شرکت ملی گاز انعکاس داده نمیشود تا حداقل قوت قلبی باشد برای خانواده های این عزیزان که در نگرانی و اضطراب بسر میبرند و در این عملیات عزیزان انها متحمل تلفات و جراحت نیز میشوند در حادثه اخیر کارکنان و نیروهای فنی و تعمیراتی و پشتیبانی منطقه9 عملیات انتقال گاز از جان خود مایه گذاشتند و جریان گاز را بهردشواری که بود پایدار و برقرار نمودند که جا دارد از زحمات این عزیزان قدرانی شده و برای خانواده ان عزیزی که به رحمت خدا رفتند صبر و شکیبایی ارزو نمایم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد