رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آخرین خبر از کنارگذر ساحلی رامسر

خبرگزاری فارس: جذب سرمایه‌گذار برای آزاد‌راه‌

آخرین خبر از کنارگذر ساحلی رامسر

نسخه چاپیارسال به دوستان
معاون وزیر راه در گفت‌وگو با فارس خبر داد
جذب سرمایه‌گذار برای آزاد‌راه‌" دریا" در آینده نزدیک/ مطالعه پروژه ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه فاز اول اجرای آزاد‌راه نور - رامسر در فصل جاری به زودی آغاز می‌شود، گفت: پس از تکمیل مطالعات، این پروژه برای جذب سرمایه‌گذار به مناقصه می‌رود.


احمد صادقی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به اینکه آزادراه‌های کشور با مشارکت‌ دولت و بخش خصوصی ساخته می‌شود، تأکید کرد: در ساخت آزاد‌راه‌ها، دولت حداکثر 50 درصد سرمایه‌گذاری می‌کند در حالی که بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد و سهم دولت را کاهش دهد. 

 * احداث آزاد‌راه دریا کماکان در مرحله مطالعه است

وی در خصوص آخرین اخبار احداث آزادراه دریا (نور تا رامسر)، اظهار داشت: ‌شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نظر دارد در طول ساحل، آزادراهی زیبا و باظرفیت ترافیکی بالا بسازد تا همگان بتوانند از نعمت خدادادی سواحل زیبای دریای خزر و جنگل‌های شمال بهره‌مند شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالعه احداث این آزادراه در حال انجام است، تصریح کرد: آزاد‌راه دریا به صورت مشارکتی توسط دولت و بخش خصوصی (50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم بخش خصوصی) ‌ساخته می‌شود. 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه هم‌اکنون این پروژه در مرحله مطالعه است، تصریح کرد: پس از تکمیل مطالعات این پروژه، برای جذب سرمایه‌گذار مقدمات فراهم خواهد شد و پروژه به مناقصه می‌رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فاز اول اجرای این پروژه در فصل جاری به زودی آغاز می‌شود، ‌تصریح کرد: این مسیر آزادراهی در محدوده نور تا رامسر خواهد بود.
صادقی ضمن بیان اینکه برای تکمیل این آزاد‌راه با کنسرسیوم داخلی صحبت‌هایی داشته‌ایم، تصریح کرد: در آینده نزدیک فاز یک عملیات اجرایی این آزادراه آغاز خواهد شد و به تدریج فازهای دیگر آن نیز احداث می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه برای ساخت این آزادراه اعتبارات زیادی لازم است، خاطرنشان کرد: امید است بتوان با همکاری بخش خصوصی و از طریق سایر منابع نظیر فروش اوراق مشارکت، احداث این آزادراه را سرعت بخشید.

به گزارش فارس این در حالی است که صادقی چندی پیش از آغاز عملیات ساخت آزاد‌راه دریا با مشارکت بخش خصوصی و کنسرسیوم داخلی در پاییز امسال خبر داده و گفته بود: این مسیر توسط کنسرسیومی داخلی و با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود و هم‌اکنون مطالعات نهایی ساخت این آزادراه در حال انجام است.

* بهره‌برداری 70 کیلومتر دیگر از بزرگراه سیرجان-بندرعباس در دهه فجر

صادقی ضمن تأکید بر اینکه در دهه فجر سال جاری پروژه‌های زیادی در حوزه حمل و نقل به بهره‌برداری خواهند رسید، ادامه داد: در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی،‌ خوزستان و فارس پروژه‌های ملی مهمی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری‌ 70 کیلومتر دیگر از بزرگراه بندرعباس ـ سیرجان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: محور بندر‌عباس - سیرجان که در کریدور شمال - جنوب واقع شده از شریان‌های حیاتی کشور است و کشور‌های حوزه‌ی خلیج‌فارس و اقیانوس هند را به کشور‌های آسیای میانه متصل می‌کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در این محور سالانه بیش از 40 میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود 60 درصد از ترانزیت کالا از طریق این محور انجام می‌شود‌.
معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت‌، رونق اقتصادی منطقه‌، تسریع در حمل و نقل کالا و مسافر‌، افزایش ضریب ایمنی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد