رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تجاوز به اراضی ملی در منابع طبیعی رامسر

تجاوز به اراضی ملی در منابع طبیعی رامسر
ادیب در گفتگو با مهر:
31 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد/ تخریب 6.8 هکتار مرتع غرب مازندران
نوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران گفت: در 9 ماه اول امسال، بیش از 31 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی از دست متصرفان خارج شد.

سرهنگ یوسف‌علی ادیب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در مدت فوق، 106 فقره تجاوز به اراضی ملی در منابع طبیعی غرب مازندران رخ داد که در اجرای مادهٔ 55 قانون حفاظت از جنگ‌لها و مراتع و با احکام قضایی صادر شده، این اراضی آزاد شد.

وی بیشترین عملکرد مربوط به جلوگیری از تصرف اراضی را در حوزه منابع طبیعی نوشهر رویان ذکر کرد و اظهار داشت: در حوزهٔ منابع طبیعی عباس آباد هیچ گونه تصرفی ثبت نشده و پایین‌ترین آمار مربوط به این منطقه است.

ادیب، تعداد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخریب و تصرف جنگل و مرتع را 32 فقره برشمرد و گفت: برخی از متصرفان علاوه بر تصرف، اراضی مذکور را تخریب می‌کنند که در مجموع 6.8 هکتار از جنگلها و مراتع غرب مازندران در 9 ماهه اول امسال تخریب شد.

وی بیان داشت: در اجرای ماده 690 قانون مجازات اسلامی، 9 فقره پرونده مربوط به برداشت هزار و 988 متر مکعب مخلوط از جنگلها و مراتع تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران تأکید کرد: در شهرستان رامسر که در آن 3.2 هکتار تصرف توأم با تجاوز در مراتع رخ داد، در دیگر شهرستانها تخریب و تصرف مراتع صورت نگرفت.

منابع طبیعی غرب مازندران، از رویان تا رامسر را در بر می گیرد و شامل 313 هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد