رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دکتر سید کریم میربابائی در سن 100 سالگی در شهرستان رامسر از دنیا

دکتر سید کریم میربابائی در سن 100 سالگی در شهرستان رامسر از دنیا رفت

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ، دکتر سید محمد آقامیری در پیام خود آورده است :

در گذشت دانشمند والامقام و برجسته دامپزشکی کشور که پس از سال ها تدریس و تحقیق علمی و تربیت شاگردان متعدد که هر کدام از آنان امروز استادی صاحب نام و ماندگار در عرصه دامپزشکی کشور هستند را به عموم  دانشگاهیان و دامپزشکان کشور تسلیت  عرض می نمایم.
بدون شک تلاش و ممارست های علمی استاد فرزانه دکتر سید کریم میربابایی امروز راهگشای پژوهشگران و دانشجویان رشته دامپزشکی است و عموم دامپزشکان همواره یاد استادی که به حق از جمله پایه گذاران رشته دامپزشکی و واحد کالبد شناسی دامپزشکی در کشورمان است  را گرامی خواهند داشت .

این ضایعه تاسف بار را  به خانواده آن دانشمند  فرزانه تسلیت می گویم و همجواری روح مطهر این دانشمند عالی مقام را با ارواح  اجداد بزرگوارش از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم .
در پایان رجاء واثق دارم نام ماندگار ایشان اسوه ای برای دانشگاهیان برای پیمودن صحیح طریق  تحصیل و تهذیب  قرار گیرد.

بنابراین گزارش دکتر حسن تاجبخش و دکتر محمد قلی نادعلیان  از چهره های  ماندگار علمی  دامپزشکی کشور در تماس با روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضایعه درگذشت دکتر سید کریم میربابائی  که بنابر اعلام این دو بزرگوار  حق استادی به گردن آنان دارد را به عموم دامپزشکان کشور تسلیت گفتند.
دکتر سید کریم میربابائی اسفند 1290 هجری شمسی در روستای میر از توابع  طالقان متولد شد .
وی در سال 1311 از بین 3 رشته پیشنهادی ،  رشته بیطاری ( دامپزشکی ) را انتخاب کرد و متعاقتب آن برای تحصیل به صورت بورسیه عازم کشور فرانسه شد.
دکتر میر بابائی پس از  گذراندن دوره انستیتو اگزوتیک در سال 1317 با ارایه پایان نامه با موضوع " نقش پوست در انتقال بیماری سیاه زخم "  موفق به دریافت مدرک دکتری دامپزشکی  شد .
تاسیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز ( جندی شاپور) و معاونت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و همچنین واگذاری تدریس در رشته کالبد شناسی ( آناتومی ) برای نخستین بار در کشور از سوی وزارت کشاورزی وقت از جمله خدمات علمی مرحوم میر بابائی است  .
تالیف 9 جلد کتاب در زمینه کالبد شناسی حیوانات اهلی برای نخستین بار به زبان فارسی از جمله فعالیت های  علمی ماندگار دکتر میربابایی است.
دکتر سید کریم میربابائی در سن 100 سالگی در شهرستان رامسر از دنیا رفت و بنابر وصیت وی  در آرامگاه بی بی سکینه کرج به خاک سپرده شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد