رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نشست‌ صمیمی نماینده معاونت هنری وزارت ارشاد با هنرمندان رامسر

خبرگزاری فارس: سرانگشتان هنرمند موسیقی تا اشک‌های هنرمند تئاتر و سینما 

 طی روزهای آینده صورت می گیرد؛

 نشست‌ های صمیمی نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان رامسری

گزارش فارس از حضور نماینده وزارت ارشاد در جمع هنرمندان مازندرانی
سرانگشتان هنرمند موسیقی تا اشک‌های هنرمند تئاتر و سینما

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر چند روزه خود به مازندران را برای نشست صمیمی با هنرمندان مازنی از شهرستان بهشهر آغاز کرد تا از سرانگشتان هنرمند موسیقی تا اشک‌های هنرمند تئاتر و سینما، پای دردهای ناگفته اهالی هنر بنشیند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، شنبه شب با جمع صمیمی اصحاب هنر بهشهر به‌ویژه رئیس و کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، رضا محمدی نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سن و سالی هم از او گذشته بود به اتفاق قدرت‌الله یوسفی رئیس اداره هنری و عین‌الله فلاح معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را همراهی کردیم تا به منزل دو تن از هنرمندان بهشهری برویم.
نخست به روستای گرجی‌محله سری زدیم جایی که محمدرضا اسحاقی یکی از پیشکسوتان موسیقی سنتی و مقامی ساکن آنجا بود، اسحاقی دستی هم در هنر تعزیه دارد و 36 مجلس و 400 گوشه تعزیه را از بَر است.
وی از هنر گفت و از خواسته‌هایش نگفت، اما حامیان هنر رشته سخن را در دست گرفتند و از تمایل اسحاقی به تأسیس آموزشگاه آزاد موسیقی گفتند که پیرو صحبت‌های قبلی با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد قول همکاری از سوی نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد داده شد.
همچنین مقرر شد تا آثار این هنرمند موسیقی به‌صورت صوتی و تصویری برای استفاده دوست‌داران موسیقی سنتی و مقامی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد، جمع‌آوری شود.
در ادامه این هنرمند عرصه موسیقی با سرانگشتانی که عمری از آنها گذشته گوشه‌هایی از هنر محبوبش را اجرا کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.
دیدار از محمدرضا اسحاقی با تقدیم لوح و هدیه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری مازندران همچنین با گرفتن عکس‌های یادگاری به پایان رسید و منزل هنرمند دیگری را در پیش گرفتیم.
سید ابراهیم عمادی خاک صحنه خورده و یکی از پیشکسوتان خطه مازندران در زمینه تئاتر، تلویزیون و سینما است که چندی می‌شود دچار بیماری شده، اما به لطف خدا و همراهی اهالی فرهنگ و هنر اکنون رو به بهبود است.
عمادی دومین فردی است که نگاه نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد را در مازندران به سمت خود کشانده تا کمی از حرف‌های ناگفته‌اش را بشنود.
سید ابراهیم نخست از دوستانش گفت که همواره یار و همراه او هستند، سپس از دغدغه هنرمندان یعنی نداشتن سالن تمرین و اجرا گفت، وقتی حامیان هنر از مشکلاتش گفتند او هم سخن آغاز کرد، از سه ماه اسارت خود گفت، از روزی گفت که بین نامه استخدام بانک و رفتن به دانشکده هنر، دومی را پذیرفت تا به مراد دل خود برسد، از خانه محقر و کاه گلی گفت که هر از گاهی هم باید دنبال موش بدود و از اشتیاق وصف ناشدنی‌اش به تئاتر و سینما گفت و اشک می‌ریخت.
در دیدار با این هنرمند، مقرر شد تا مشکل بیکاری و مسکن او به‌گونه‌ای حل شود، البته عمادی از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد طرح نشست صمیمی با هنرمندان را اجرا می‌کند بسیار قدردانی کرد و تقاضا داشت تا یک وام بلاعوض مسکن به میزان تنها 5 میلیون تومان را برای رهن منزل در اختیار او قرار دهند تا شرمنده خانواده‌اش نباشد.
نشست صمیمی با این هنرمند پیشکسوت هم با تقدیم لوح و هدیه‌ای از سوی حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و البته گرفتن عکس‌های یادگاری پایان یافت.
امید که عمادی‌ها و اسحاقی‌ها را دریابیم، آنها که فقط به هنر عشق می‌ورزند و پی نام و نشان نیستند، آنها که در خانه محقر خویش دنیایی از بزرگی و صفا دارند و هنرمندانه با مشکلات هنر دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش فارس، نشست‌های صمیمی نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان مازندران از شهرستان بهشهر آغاز شد و از روز یکشنبه 11 دی ماه از گلوگاه و سرانجام طی یکی دور روز آینده تا رامسر ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ن۱۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد