رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اولین نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر رامسر با شهردار جدید

 

اولین نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر رامسر با شهردار جدید

اولین نشست مشترک اعضای شورای شهر با شهردار جدید در روز دوشنبه 5 /10/90 در دفتر شورای شهر برگزار شد . به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رامسر ، در این جلسه در ابتدا دکتر چاووش ثانی ریاست شورا .....
اولین نشست مشترک اعضای شورای شهر با شهردار جدید در روز دوشنبه 5 /10/90 در دفتر شورای شهر تشکیل شد . به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رامسر ، در این جلسه در ابتدا دکتر چاووش ثانی ریاست شورا ضمن خیر مقدم به شهردار محترم و قدردانی از قبول تصدی سمت شهردار ، شورا و شهرداری را دو بال خدمتگزاری و توسعه عنوان نمود و گفت : تعامل مثبت و سازنده شهرداری و شورا می تواند تأثیر بسزایی در خدمت رسانی بیشتر به مردم داشته باشد . چاووش ثانی عدم وجود رویکرد مثبت شهرداری نسبت به شورا و کم توجهی به نقطه نظرات اعضا را از آفت های موجود در خدمت رسانی به مردم دانست و اضافه کرد : علیرغم اینکه مصوبات رفاهی شورا برای پرسنل شهرداری در هیچ دستگاه اجرایی وجود ندارد اما شاهد آن هستیم که در برخی مواقع شهرداری مسئولیت بی تدبیری های خود را متوجه شورا نموده و از این طریق به اعتبار و منزلت شورا به عنوان یک نهاد اجتماعی مردمی آسیب وارد می کند که چنین آسیبی بنوعی آسیب به خود شهردار است که امید است با تدبیر شایسته شهردار محترم این موضوع مرتفع گردد . ریاست شورا در ادامه رابطه بین شهردار و شورا را براساس مصوبات شورا و قوانین شهرداری عنوان نمود و گفت : در شهرهای کوچک چنین امری از سوی مردم کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اعضای شورا در محافل عمومی از سوی مردم مورد پرسش واقع می شوند و بسیاری از خواسته های خود را از این طریق مطرح می نمایند که علیرغم انعکاس این خواسته ها به شهرداری کمتر مورد توجه واقع می شود . دکتر چاووش ثانی با اشاره به گزارش معاونت عمرانی استانداری در جلسه معارفه راجع به بکارگیری نیروهای بدون مجوز و متخصص در شهرداری را از چالش های عمده فعلی دانست و اضافه کرد : با اینکه رامسر از داشتن نیروهای فرهیخته و نخبه بی بهره نیست اما بستر لازم برای استفاده از توانمندی های چنین نیروهایی فراهم نیست که امیدوارم شهردار محترم که خود بومی منطقه می باشند در کنار ارائه طرح و برنامه های ویژه برای اداره شهر ، توانمندسازی ظرفیت ها در حوزه پیمانکاری ، نیروی انسانی و سایر بخش ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و نسبت به اصلاح وضع موجود اقدام نماید .
سپس علیرضا رضی کاظمی عضو شورا با تبریک به آقای کوزه گر و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت :‌ باتوجه به توقعات مردم از شهردار در خصوص تخفیف در مطالبات شهرداری از جمله :‌عوارض از یک سو و ارائه خدمات شایسته و بیشتر از سوی دیگر ، شهردار بومی کار سختی را پیش رو دارد که با توجه به شجاعت و سابقه مدیریت شایسته معتقدم که ایشان از عهده این امر مهم برخواهد آمد . رضی کاظمی با بیان اینکه بدنه ی شهرداری نباید حجم کار شهردار را افزایش دهد افزود : ضرورت ندارد که همه کارها به شهردار ختم شود بلکه شهردار باید اهرم آخر در شهرداری باشد . وی در ادامه ضمن تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده جهت اتخاذ راهکار مناسب جهت رفع مشکلات شهروندان راجع به حریم پروازی فرودگاه اضافه کرد : فروش تراکم و موارد مطروحه در کمیسیون ماده پنج جزء درآمدهای عمده شهرداری محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به آن داشت . رضی کاظمی در پایان ضمن تأکید بر دریافت مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی گفت :‌ شهردار محترم با پرهیز از تعجیل در امور ، نسبت به اصلاح تدریجی وضعیت موجود گام بردارد که در این راه شورا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد چرا که معتقد است سربلندی شهردار به مثابه سربلندی شوراست .
اسماعیل گوهر رستمی نائب رئیس شورا نیز در ادامه جلسه با تبریک مجدد به شهردار ، موفقیت ایشان را بعنوان شهردار بومی موفقیت شهر رامسر دانست و گفت: باتوجه به اینکه شهردار و شورا تا پایان این دوره جهت خدمت به مردم در کنار هم خواهند بود ، کمک و یاریگری به شهردار بنوعی خود کمک به شورا و شهرداری خواهد بود . وی با بیان اینکه عبارت « یار ششم » برای شهردار عبارت ناآشنایی برای شورا نبوده که البته بیشتر شعاری بوده افزود :‌یار ششم خود با حضور در شورا به بیان خواسته ها و طرح مشکلات بپردازد تا از کمک اعضای شورا بعنوان مشاورین امین خود که هر یک در حوزه های مختلف مالی ، فرهنگی ،‌ حقوقی ، بهداشتی و شهرسازی دارای تخصص می باشند بهره مند گردد چرا که معتقدیم پایگاه اصلی شهردار در شوراست و پایگاه فرعی ایشان شهرداری است . گوهررستمی با بیان اینکه مردم در درون واحد ساختمانی شهرداری با مشکلاتی روبرو هستند گفت :‌عدم دقت لازم در پاسخگویی به ارباب رجوع علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد ، هزینه های سنگینی را به شهروندان و شهرداری تحمیل می کند که ضرورت دارد نظارت شایسته ای در این بخش و فعالیت های مهندسین شهرسازی بعمل آید . نائب رئیس شورا با طرح این پرسش که جذب نیرو در شهرداری بر اساس چه معیاری صورت می گیرد گفت : عده ای بدون هیچگونه ضابطه و تخصص و کیفیت لازم و صرفاً بر اساس رابطه در شهرداری مشغول شده اند که انتظار می رود شهردار محترم اصلاح این امر را در برنامه کاری خود مدنظر قرار دهد . گوهررستمی بودجه را یک برنامه عنوان نمود و افزود : ‌باید بر اساس بودجه عمل شود این در حالی است که اجرای برنامه ها و طرح های شهرداری بر اساس سلیقه عمل می شود نه بودجه که اصلاح این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد . نائب رئیس شورا ضمن توصیه به شهردار مبنی بر اینکه براساس وعده و وعید مسئولین اقدامی نکند گفت : ‌شایسته است با ارائه برنامه و طرح های مختلف شهری و تأمین اعتبار آنها ، نسبت به اجرای پروژه ها اقدام گردد . گوهررستمی با اشاره به اینکه برخی از خدمات شهرداری از نگاه مردم بدور مانده است خواهان بروز رسانی سایت شهرداری رامسر جهت ارائه فعالیت های شهرداری به مردم شد . اسماعیل گوهررستمی نائب رئیس شورا در پایان با بیان اینکه خدمت شهردار همزمان با پایان دوره سوم شورا به اتمام می رسد گفت :‌ از هم اکنون با انتخاب یک یا چند نیروی جایگزین متعهد و متخصص بومی و آموزش های لازم در عرصه مدیریت شهری شرایط قرار گرفتن گزینه های شایسته بومی در رأس هرم شهرداری را در آینده فراهم نماییم .
در ادامه جلسه علی امینی شاد دیگر عضو شورا نیز ضمن تبریک به شهردار و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت :‌ شورا سیاستگذار وشهرداری عامل اجرایی می باشد که در این راستا دغدغه مدیران شهری باید مسائل اجتماعی و فرهنگی باشد چرا که اعتقاد داریم بستر ساز فعالیت ها حتی در شهرسازی ، فرهنگ و اجتماع است و شهر نیز همچون موجود زنده است که باید در آن انسان محور خدمات باشد . امینی شاد با بیان اینکه انحراف در بودجه سال 89 و عدم اجرایی شدن اهداف مقرر در بودجه از دغدغه های اصلی شورا در مدیریت سابق بوده که به همین جهت بودجه سال 90 بدون اجماع کامل اعضای شورا بتصویب رسید ، اضافه کرد : برای تدوین چشم انداز و برنامه های آینده اخذ نظریه مشاوران عالی ضرورتی انکارناپذیر است . این عضو شورا ضمن اعلام آمادگی جهت ارائه تجربه و دانش خود و همکاری همه جانبه با شهردار محترم به نطق پیش از دستور خود اشاره کرد و گفت :‌با توجه به تجربیات اخذ شده 13 اصل راهبردی جهت اداره شهر با عنوان « اصول مدیریت شهرسازانه » را پیشنهاد می نمایم . امینی شاد با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص برادر خواندگی فرهنگی رامسر و شهر گرگان گفت :‌ با دو شهر در کشورهای قطر و شیلی پیمان خواهرخواندگی منعقد شد که صرفنظر از هزینه های مادی ، بهره ای از این پیمان ها عاید شهر نشد که در این راستا در اینگونه پیمان ها اصل تبادل و انتقال تجربه و دانش مدیریت شهری باید مد نظر قرار گیرد .این عضو شورا در ادامه با ارائه گزارشی از حضور در شیراز و دیدار با دو تن از مشاوران شهرداری و شورای شهر شیراز که به نمایندگی از شورا صورت گرفته بود ، خواهان ارتباط شورا و شهرداری رامسر با مدیرت شهری شیراز شد . امینی شاد در پایان با اشاره به برگزاری دو سمینار شهرسازی و مدیریت بحران اثرات زلزله در بهمن ماه امسال و درخواست همکاری لازم شهرداری در این خصوص ، پیشنهاد داد که از میان شرکت کنندگان در این سمینارها که از اساتید برجسته کشوری در امور مدیریت شهری می باشند شهرداری اقدام به انتخاب یک یا دو مشاور نماید .
سید کمال سیدی یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز ضمن عرض تبریک به شهردار جدید ، مسئولیت وی در این سمت را سنگین و خطیر عنوان نمود و گفت :‌ موفقیت شهردار بومی رامسر که در سایه همدلی شورا ، همکاری بدنه ی شهرداری ، تعامل مسئولین شهرستان و مشارکت مردم امکان پذیر خواهد بود ، شرایط خودباوری نیروهای بومی و در نتیجه رشد استعدادهای بالقوه را فراهم می نماید . وی نیز همچون سایر اعضا با انتقاد از بکارگیری بی ضابطه نیرو در شهرداری گفت : ‌بارها این موضوع در جلسات شورا مطرح گردیده که نتیجه ای حاصل نشد که اینبار با توجه به اراده جمعی اعضای شورا امید است که نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام جدی و عملی صورت گیرد . سیدی با تأکید بر مدیریت بر هزینه در شهرداری و انضباط اداری بعنوان اولویت های اصلاحی درون سازمانی شهردار ، اجرای مصوبات معطل مانده شورا بویژه در خصوص بازگشایی برخی معابر و خیابان ها را خواستار شد . این عضو شورا در ادامه با اشاره به آتش سوزی اخیر سالن اجتماعات شهرداری که خسارت سنگینی را به بیت المال تحمیل کرده ضمن تأکید بر اجرای مصوبه شورا در این خصوص مبنی بر برخورد با مسئول یا مسئولین سهل انگار مربوطه گفت :‌ شهردار محترم این موضوع را به مجموعه شهرداری ابلاغ نماید که جبران خسارت معنوی و مادی به شهروندان و بیت المال ناشی از اشتباه ، قصور یا تقصیر هر یک از پرسنل بر عهده آنان خواهد بود نه شهرداری . سیدی با تأکید بر رعایت عدالت در کمیسیون توافقات ، پیگیری شهرداری جهت انجام توافقات عمده جهت عقب نشینی در معابر و خیابان های اصلی شهر را یک ضرورت دانست . سیدی در ادامه ضمن اشاره به عدم اجرای مصوبه شورا راجع به ارائه گزارش از وضعیت پارک آبی گفت : از شهردار محترم انتظار داریم که نسبت به اطلاع رسانی در خصوص حضور مسئولین ارشد استانی و ملی و برگزاری جلسات با سرمایه گزاران ، طراحی مکان جدید برای شهرداری ، استفاده مناسب از تلویزیون شهری جهت اطلاع رسانی ، ساماندهی آرامستان ها ، عدم دریافت وجه از مردم جهت صدور پروانه تا قبل از استعلام از مراجع ذیربط ، ساماندهی روز بازارها ، تکمیل و بهره برداری از ایستگاه دوم آتش نشانی ، ساماندهی پارک موتوری ، پیگیری ادامه آسفالت بلوار باهنر و تأمین روشنایی راه مواصلاتی بلوار دریا ، صدور مجوز دیوارکشی برای املاک مردم ، آسفالت کوچه ها ، عدم اعطای مجوز یا تمدید جواز برای آژانس های فاقد پارکینگ ، نظارت بایسته بر نحوه ی استفاده از خودروهای شهرداری در اوقات اداری و غیر اداری را در برنامه های کاری خود لحاظ نماید . وی با بیان اینکه اصحاب رسانه بعنوان چشمان تیزبین نظارتی مردم عمل می نماید خواهان تعامل بیشتر شهرداری با رسانه های گروهی شد . سیدی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و حضور گردشگران ضمن تأکید بر تمهیدات لازم در این خصوص ، انجام یک کار شاخص بطور مثال انتقال بازار سنتی با تعامل و همکاری همه جانبه اعضای شورا تا پایان سال جاری را خواستار شد .
پس از ارائه نقطه نظرات و طرح دغدغه های اعضای شورا ، آقای نصرت اله کوزه گر شهردار رامسر نیز از حسن اعتماد اعضا و انتخاب وی بعنوان امین و یکی از مسئولین شهرستان تشکر کرد و گفت :‌به نظرات اعضا بعنوان نمایندگان مردم در انتخاب های قبلی احترام می گذارم چرا که هرگز در طول فعالیت های کاری خود به دنبال تحمیل خود به مسئولین جهت تصدی مسئولیت و سوء استفاده از موقعیت شغلی برای خود و بستگان نبوده و نیستم چرا که رعایت اخلاق را در همه امور مبنای کار خود قرار داده ام . ایشان با اعلام آمادگی جهت حضور در جلسات هفتگی فوق العاده شورا و تلاش جهت پیگیری از هرگونه خدشه به روابط شهردار و شورا ، استفاده از نظر مشورتی اعضای شورا و اجرای مصوبات معطل مانده شورا بر مبنای اولویت های مدنظر شورا را جزء برنامه اصلی خود عنوان کرد و گفت : هر چند شهرستان از گذشته از مشکلات ساختاری رنج می برد اما در حوزه فعالیت های مربوط به شهرداری و شورا ، انجام اصلاحات ساختاری و روبنایی در دستور کار می باشد تا کمترین هزینه و بهترین عملکرد با کمترین انحراف در اجرای بودجه را داشته باشیم تا انشاالله با ارائه یک عملکرد مطلوب تا پایان دوره شورا و براساس تعامل با یکدیگر شرایط مناسبی برای سایر بومی های توانمند جهت تصدی سمت شهردار آینده را فراهم نماییم . شهردار رامسر با اشاره به برگزاری دو جلسه با پرسنل شهرداری در آغازین روزهای فعالیت خود گفت :‌در این جلسات بر حفظ بیت المال و نظم اداری از سوی مجموعه شهرداری تأکید شد . کوزه گر در ادامه با بیان اینکه تمایلی به خرید خدمات و سایر موارد خارج از شهر رامسر ندارم مگر در موارد خاص افزود : ساعات غیراداری را به بازدید از سطح شهر اختصاص داده ام تا با بررسی نزدیک مشکلات شهر و اتخاذ راهکارهای مناسب با کمترین زمان و هزینه شاهد کارهای برجسته در محلات شهر باشیم . ایشان انتخاب مشاور در امور شهری جهت ارائه برنامه های بهینه و قابل اجرا را از برنامه های کاری خود عنوان کرد و اضافه نمود : اجرایی کردن واگذاری برخی امور شهرداری به بخش خصوصی از جمله جمع آوری زباله یا نگهداری فضای سبز را به جد دنبال خواهیم کرد . وی در خصوص سازمان تازه تأسیس بافت فرسوده گفت : با توجه به معرفی مدیرعامل این سازمان پیگیر آن هستیم با اجاره یک مکان مناسب با هزینه پایین به تکمیل ساختار اداری این سازمان و فعالیت های آن سرعت بخشیم . نصرت اله کوزه گر شهردار رامسر در پایان اظهار امیدواری نمود که اتوماسیون اداری و امورات واحد ساختمانی شهرداری تا پایان خرداد ماه 91 به بخش خصوصی واگذار گردد .  

http://ramsar.info/index.aspx?siteid=1&pageid=125&newsview=1782

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد