رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر با مشکل دفع بهداشتی فاضلاب مواجه است

 عکس آرشیوی است

 رامسر با مشکل دفع بهداشتی فاضلاب مواجه است

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران:
فاز نخست فاضلاب ساری امسال بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از کمبود 2 تا 3 هزار لیتری آب در شهرهای مازندران خبر داد و گفت: فاز نخست فاضلاب ساری امسال بهره‌برداری می‌شود.

محمدتقی حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در حال حاضر 143 پروژه عمرانی در بخش آب و فاضلاب استان در دستور کار این شرکت قرار دارد.
وی با اعلام اینکه این طرح‌ها شامل اجرای 23 کیلومتر خط انتقال آب، احداث چهار واحد ایستگاه پمپاژ آب، احداث 28 هزار و 250 متر مکعب مخزن است، اضافه کرد: امسال در 16 شهر مازندران 855 لیتر برای تامین آب شرب شهرهای استان افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه آب و فاضلاب شهری مازندران در حال حاضر به 482 هزار مشترک و جمعیتی حدود 2 میلیون و 570 هزار نفر خدمت‌رسانی می‌کند، ابراز داشت: 44 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های این شرکت پیش‌بینی شده که تاکنون 18.5 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

* در شهرهای مازندران 2 تا 3 هزار لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه‌ایم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تامین آب شرب استان، 8 هزار و 540 لیتر در ثانیه است، گفت: در شهرهای مازندران 2 تا 3 هزار لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه‌ایم.
وی با بیان اینکه راهکار مطمئن برای تامین آب آشامیدنی مازندران استفاده از آب‌های سطحی از طریق سدها است، تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات، مردم مازندران نتوانستند از مزایای این پروژه‌ها در موعد مقرر بهره‌مند شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب مازندران برای رفع مقطعی مشکل آب آشامیدنی در بعضی از شهرها اقدام به حفر و تجهیز چاه‌ها کرده است تا مردم مازندران با مشکل کمبود و یا قطع آب مواجه نشوند.

* رفع مشکل کم‌آبی در مازندران به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
حسین‌زاده گفت: برای رفع مشکل کم‌آبی در مازندران به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان و بروز مشکلات فنی، شبکه‌ها فرسوده می‌شود و هدر رفت آب افزایش می‌یابد، گفت: با اختصا به‌هنگام اعتبارات و اجرای به‌موقع پروژه‌ها، مشکل فرسودگی شبکه‌های مازندران برطرف می‌شود.
مدیرعامل آبفای شهری مازندران ادامه داد: از مجموع 6 هزار و 300 کیلومتر شبکه آبرسانی در مازندران، یک‌هزار و 600 کیلومتر آن فرسوده است که برای تعویض و بازسازی این شبکه‌ها، 162 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

* در شهرهای گروه الف 130 هزار مشترک داریم
وی ابراز داشت: با جذب اعتبارات برای تعویض و بهسازی شبکه‌های آبرسانی، 10 درصد از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.
حسین‌‌زاده با بیان اینکه در شهرهای گروه الف 130 هزار مشترک داریم که 20 درصد مشترکان استان را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بر اساس استاندارد در این شهرها باید 2 هزار و 100 لیتر در ثانیه آب داشته باشیم، اما تولید آب یک هزار و350 لیتر در ثانیه است که حدود 750 لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه‌ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در صورت تامین اعتبار حدود ۷ میلیارد تومانی این شرکت با راه‌اندازی فیلتر شنی، مشکل آب آشامیدنی مردم شهرهای بابل، بابلسر، امیرکلا و فریدونکنار را برطرف می‌کند.

* فعالیت 10 آزمایشگاه مجهز در مازندران
این مسئول، آبرسانی به شهرهای سوادکوه از چشمه دراسله را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجراشده در سال جهاد اقتصادی توسط آب و فاضلاب مازندران عنوان کرد و تصریح کرد: بعد از شروع عملیات با تلاش جهادی و ایثارگری همکاران این شرکت، ظرف مدت یک ماه این پروژه به اتمام رسید و مردم پل‌سفید، زیرآب و شیرگاه از آب شرب گوارا برخوردار شدند.
مدیرعامل آبفای شهری در ادامه با اشاره به کیفیت آب آشامیدنی در مازندران تصریح کرد: 10 آزمایشگاه مجهز در شهرهای استان تست کلرسنجی، انجام آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی را به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه انجام می‌دهند.
حسین‌زاده با بیان اینکه تمام آزمایش‌های انجام شده براساس استانداردهای جهانی است، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شهرستان‌های مازندران بر کیفیت آب شرب نظارت می‌کنند.
وی تصریح کرد: طرح فاضلاب شهری نیز در هفت شهر در دست اقدام است که در سه شهر نوشهر و چالوس، جویبار و بابلسر، فاز اول آنها به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه پروژه فاضلاب بابل به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است، افزود: فاز اول پروژه فاضلاب ساری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول با بیان اینکه متوسط بهره‌مندی کشور از طرح‌های فاضلاب تا پایان برنامه چهارم 35 درصد است که در مازندران حدود سه درصد است، ادامه داد: با اجرای پروژه‌های جدید در برنامه پنجم این میزان به 30 درصد می‌رسد که با این نسبت نیز در مقایسه به سایر شهرهای کشور اختلاف 30 درصدی همچنان وجود دارد.

* رامسر با مشکل دفع بهداشتی فاضلاب مواجه است
حسین‌زاده با بیان اینکه در سفر دوم هیئت دولت برای طرح فاضلاب شهرهای آمل، قائمشهر و محمودآباد از بانک توسعه اسلامی ردیف اجرایی گرفت، خاطرنشان کرد: امیدواریم شروع و مطالعه طرح فاضلاب در شهرهای مازندران از محل اعتبارات استانی تامین شود.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران اظهار داشت: بر اساس سفر سوم هیئت دولت، مراحل دریافت ردیف اجرایی تکمیل مطالعات فاضلاب شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر و فریدونکنار را انجام داده‌ایم که به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه شده‌ایم.
حسین‌زاده در پایان با اشاره به اینکه رامسر بر اساس مصوبه دولت سال 85 به عنوان شهر نمونه گردشگری شناخته شد که علاوه بر توریست داخلی، 8 هزار توریست خارجی در طی سال دارد، اذعان داشت: این شهر با مشکل دفع بهداشتی فاضلاب مواجه است که با اختصاص اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن شروع می‌‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰

عکس آرشیوی است
-------------------------------
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد