رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

احداث کنارگذر ساحلی رامسر طی 3.5 سال توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء

خبرگزاری فارس: احداث کنارگذر ساحلی رامسر طی 3.5 سال توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء
احداث کنارگذر ساحلی رامسر طی 3.5 سال توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء
نسخه چاپیارسال به دوستان
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
احداث کنارگذر ساحلی رامسر طی 3.5 سال توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیاء

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه 187 هکتار اراضی از طریق پروژه کنارگذر رامسر استحصال می‌شود، مدت مطالعه و اجرای این پروژه را 3.5 سال و سرمایه‌گذار آن را قرارگاه خاتم الاوصیاء (عج) عنوان کرد.


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذار احداث کنارگذر ساحلی رامسر سیدعطالله صدر بر نقش عوامل استانی در فراهم‌آوری تسهیلات اجرایی این پروژه تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی، در جلسه هماهنگی و پیشبرد پروژه کنارگذر ساحلی رامسر که مدیر عامل هلدینگ عمران و شهرسازی قرارگاه خاتم الاوصیاء (‌عج) و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز حضور داشتند‌، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه احداث کنارگذر ساحلی شهر رامسر از داخل دریا به طول حدود 10 کیلومتر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود، برآور اولیه سرمایه‌گذاری این پروژه را 13 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
‌وی ادامه داد: پروژه کنارگذر ساحلی رامسر به عنوان یک طرح زیربنایی به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است و بر اساس مصوبه هیئت دولت در سفر استانی مازندران اجرا می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه حدود 187 هکتار اراضی از طریق این پروژه استحصال می‌شود، مدت مطالعه و اجرای آن را 3.5 سال و سرمایه‌گذار آن را قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیاء (عج) عنوان کرد.
‌صدر حل ترافیک سنگین معابر شهر در ایام تابستان و تعطیلات نوروزی و توسعه گردشگری و استفاده از پتانسیل موجود شهر برای تقویت قطب گردشگری را از عمده‌ترین اهداف پروژه کنارگذر رامسر برشمرد.

* 30 میلیون متر مکعب عملیات خاکی

بنابراین گزارش در ادامه این نشست مدیرعامل هلدینگ عمران و شهرسازی قرارگاه خاتم الاوصیاء (عج) ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط شرکت سرمایه‌گذار، خواستار صدور دستورات استاندار مازندران به منظور تملک زمین‌های دولتی واقع در طرح و اراضی مورد نظر برای تجهیز کارگاه و همچنین در اختیار گذاردن معادن قرضه با توجه به حجم بالای عملیات خاکی پروژه شد.
‌رجا ادامه داد: حجم عملیات خاکی این پروژه حدود 30 میلیون متر مکعب برآورد می‌شود که در نظر است حدود 5 تا 6 میلیون متر مکعب آن از سرزمین اصلی و بقیه از طریق لایروبی کوهای ماسه ای کف دریا استخراج شود.

*همزمانی اجرای مانیتورینگ سواحل دریای خزر با طرح کنارگذر

بنابراین گزارش در ادامه جلسه مذکور، کبریایی، معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر، ضمن تأکید بر هماهنگی و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران به منظور اخذ مجوز مربوطه با توجه به محدودیت زمانی پروژه اعلام کرد‌: پروژه مطالعات مهندسی سواحل در دریای خزر که توسط سازمان در شرف انجام است، از شهر رامسر شروع خواهد شد تا تمامی اطلاعات و دستاوردهای حاصله در پروژه کنارگذر قابل استفاده شود.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد